PHP/SQL Systeem veiligheid

  • Hey mensen!


    Ik heb laast begonnen met PHP/SQL progammeren.
    Het lukt me al aardig, en ik wil gaan beginnen aan een forum.(Heb al een login, registratie systeem, onlinebar, en usermanagement)
    Nou vroeg ik me af of alles veilig is, en ik aan een forum kan beginnen/afmaken.
    Zou iemand mijn registratie systeem willen nakijken?
    Ik gebruik al real_escape_string, en query's in een if statement.
    Hartelijk dank


    Gelieve niet te reageren op mijn script style ect, maar puur of het veilig is of efficient geschreven is.
    (Captcha heb ik er even uitgehaald)



    Hier is mijn code:

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Leuk dat je met PHP begonnen bent, is een erg belangrijke taal als je iets met websites wilt gaan doen.


    Je zou i.p.v. real escape string ook stripslashes kunnen gebruiken. Het valt me ook op dat je erg veel if functies in elkaar hebt, misschien is het handiger om hier een switch statement te gebruiken.


    Om het script wat efficienter te schrijven zou ik je aanraden om met functies te gaan werken. :)

  • Als je kijkt naar efficiënt programmeren dan zou ik verder kijken dan alleen één systeem/script. Ik zie bijvoorbeeld dat stukje waarbij je controleert of de gebruik al ingelogd is, dit kun je bijvoorbeeld in een functie zetten en het zo aanroepen.
    Dit is handiger omdat je dat kleine stukje niet in elk script hoeft te zetten waar dat nodig is, en aanpassingen maken gaat sneller.


    Als ik kijk naar veiligheid heb ik maar een tip en dat is gebruik maken van prepared statements.
    Veel veiliger, zo hoef je ook niet meer POST waardes te beveiligen met een real escape string of met strip_tags.


    http://phphulp.jorendewit.nl/view/26/5/
    Hier vind je een tutorioal over hoe je een prepared statement kunt maken, zelf heb ik het boven helaas niet uitgebreid uitgelegd, daarom de link die ik heb gegeven. Anders kun je ook nog een PB sturen indien je vragen hebt.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!