Kan niks ophalen uit de database

• Beste icters!

Ik dacht dat ik een fout aan het inloggen had, maar dit bleek niet zo te zijn.
    Er zit namelijk een fout in de database.

En dat is dit stuk:

Hij kan de $fetch niet ophalen, maar $_SESSION['user_name'] heb ik ingevoerd, maar die doet het niet..
    terwijl die wel wordt opgeroepen

login_model.php

PHP
    <?
    Session::set('user_name', $result->user_name);
    ?>

Want als ik <? $_SESSION['user_name'];?> ophaal in de tekst, krijg ik een witte pagina te zien..
    Hopelijk kan iemand mij helpen.

Met vriendelijke groeten,
    Kevin

Bewerkt één keer, laatst door Kevin: Fout inloggen was het probleem niet ().

• Dit staat wel goed, anders kreeg ik de melding wel dat het bestand of connectie met de database niet is gevonden.

voor zover ik weet zou het dan hieraan moeten liggen:

Maar ik weet niet hoe, want als ik iets wil ophalen of testen, krijg ik niks te zien..

mvg,
    kevin

• als ik een dump op de $_SESSION doe komt er te staan NULL.

en de database connectie is gemaakt met de gegevens, en deze kloppen gewoon.

De $fetch is gewoon om straks alles van de 'users' op te halen op de website.
    Maar ik krijg hiermee niks te zien.

De database indeling:

user_id
    user_name

mvg,
    kevin

• De query geeft NULL omdat jouw query nergens mee overheen komt in de database. Dit komt omdat de username sessie NULL is en er waarschijnlijk geen username die de waarde NULL heeft in de tabel. Je kan testen of de query werkt door de session username weg te halen uit de query en een bestaande username even te hardcoden in de query. Als dit werkt weet je dat je de sessie nu goed moet gaan zetten.

Veel succes!

• De code werkt goed, heb het even op mijn eigen account geprobeerd, en dan komt er gewoon de gegevens te staan die er horen..

dus wat niet goed doorkomt is de $_SESSION...
    Want hiermee wil ik de gebruiker oppakken en kijken of deze persoon is ingelogd.
    Maar waarom hij dit niet meeneemt is me volledig onbekend.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!