Posts by Kevin

    Hi,


    Thanks, voor jullie info.


    @Ferhat.Remory helaas geeft hij geen support meer.


    @FangorN Sorry ik mistte een klein stukje code. waardoor een aantal gegevens niet helemaal duidelijk zijn.


    Ik heb de (fout)meldinen aangezet en krijg geen foutmeldingen te zien in het script. enkel de melding:
    Klik op een plaatje of je hebt op een verkeerd plaatje gedrukt!


    Bedankt voor je laatste aan en opmerking, ik heb achter de header location een exit neergezet.


    --------------------------------------------------------
    EDIT:


    Ik heb inmiddels de fout gevonden het zat in de input style, de style is weggehaald waarna het correct functioneerd.


    <input style="max-width: 1000px; width: 800px;" type="image" name="captcha" src="captcha.php" />


    Bedankt voor jullie reacties, ik zal de code deels weghalen omdat hier een licentie voor benodigd is.

    Hi,


    Ik ben bezig met het onderzoeken waarom het captcha script niet volledig werkt.


    Het Captcha scherm ziet er als volgt uit:

    Wanneer ik op een afbeelding klik zoals hier aangegeven een box met het min teken komt er een response dat de afbeelding niet goed is. Ik heb het script gecontroleerd, echter kan ik niet de fout vinden waarom het niet werkt.


    Het komt wel eens voor dat het 1 op de 10 keer wel werkt, wie kan mij helpen met het uitzoeken van de fout?


    Ik hoor het graag :)


    Mvg,
    Kevin

    @FangorN ik heb wel degelijk mijn testen uitgevoerd. zowel met en zonder tussenkomst van de database.


    Zonder database werkt het naar behoren, met database niet.


    Ik heb gecontroleerd welke waarden uit alle koppelingen komen, zowel van de gebruikersnaam als de wachtwoorden zonder hash en met hash.


    Het begin van de algoritmes en cost zijn beide $2y$10$.


    De login-functionaliteit was opgebouwd met md5, dus werkte hiermee naar behoren, ik bouw de functionaliteit om van md5 naar password_hash().


    @Ferhat.Remory Bedankt voor je opmerking dit heb ik inderdaad al eens getest en geeft geen verschil, gebruikersnaam wordt als 1 waarde opgepakt.



    Ik heb wel een aanpassing gedaan in het opslaan van het wachtwoord (hash) met de database, met de aanpassing wordt het wachtwoord opgeslagen en geeft de code voor het inloggen nu een goed resultaat.


    Bedankt voor jullie hulp.

    Binnen de SQL database heb ik de volgende gegevens van de kolom: password varchar(200).


    Lijkt mij genoeg voor een versleuteld wachtwoord. aangezien het wachtwoord 60 karakters bevat.


    Bij het aanmelden of opvragen van het wachtwoord wordt het wachtwoord versleuteld door de hash. Bij het inloggen heb ik enkel de code password_verify() staan.


    Ja ik gebruik dezelfde algoritme en ook dezelfde opties.


    Ik begrijp je conclusie, ik begrijp wat de functies en functionaliteiten zijn. niet alleen omdat het nu functioneert maar ook waarom.


    Ik heb debugging uitgevoerd op alle connecties en data binnen het script. De mogelijkheid die ik nu heb toegepast werkt naar behoren. Waarom PASSWORD_BCRYPT niet werkt(te) ben ik nog niet uit.

    Ik heb even gekeken naar dit topic: klik hier
    hierbij zit een kleine aanpassing van PASSWORD_BCRYPT naar PASSWORD_DEFAULT.


    Wanneer ik deze aanpassing toepas werkt de login-functionaliteit naar behoren.


    Bedankt voor de informatie en hulp! :D

    Onderstaand is te zien hoe het inlog script eruit ziet.
    Wanneer ik het wachtwoord test hash en dan probeer met onderstaande code werkt het inloggen naar behoren.


    Wanneer ik "if (password_verify('test', $hash)) {" aanpas naar "if (password_verify($gn['password'], $hash)) {" geeft de code aan Wachtwoord is fouttief.


    In het veld password (binnen SQL) wordt de hash van het wachtwoord weergegeven, in dit geval dus test.


    De hashes verschillen altijd van elkaar.

    Hoi FangorN,


    Bedankt voor je reactie.


    Ik zit momenteel op PHP 7.0 dat zal het probleem niet zijn.


    Wanneer ik controleer wat uit het resultaat komt zie ik elke keer een andere hash terwijl ik hetzelfde wachtwoord invoer.


    Ik heb je test script gebruikt en het werkt zolang ik het wachtwoord test gebruik.


    Wanneer ik test weghaal en een variabel hierin zet zoals het wachtwoord wat wordt ingevoerd (POST) en het wachtwoord wat wordt opgeslagen in SQL werkt het script niet meer.


    Nu heb ik Cake en No Cake aangepast naar Goed en Fout, hierin heb ik bij Fout de $hash meegenomen en de hash uit SQL om te kijken of deze overeen komen alleen is de $hash die wordt ingevoerd als wachtwoord elke keer anders en komt niet overeen met het wachtwoord uit de SQL.


    Resultaat:
    $ww = ingevoerde wachtwoord
    $password = wachtwoord uit SQL

    PHP
    $hash = password_hash($ww, PASSWORD_BCRYPT, ['cost' => 12]);
    if (password_verify($password, $hash)) {
     echo 'Goed';
    } else {
     echo 'Fout '.$ww.' '.$hash.'';
    }


    Hash SQL:
    $2y$12$ETACJqjCZHMI9iRuW30tXOLXPh18oSE6bA4ysSIgiVjL8xNk817Qq


    Hash Post wachtwoord: (veranderd elke keer)
    $2y$12$Zo9KwV0/ilp63NHGnpox8uR4Xcsf.DAuSG0a.pvWYici8BQqdWtPK

    Hallo,


    Ik ben bezig om het registreren en inloggen aan te passen naar een andere beveiliging.
    De beveiliging zet ik om naar een password hash, zie hier voor meer informatie.
    Ik gebruik hiervoor het voorbeeld met PASSWORD_BCRYPT.


    Echter zit ik nu met een klein probleem, het aanmaken van het wachtwoord werkt naar behoren, maar het inloggen werkt niet. Bij het inloggen komt er te staan dat het wachtwoord niet overeen komt.


    Registratie
    $_POST['password'] is het veld wat wordt ingevoerd bij de registratie.

    PHP: Registratie
    $options = ['cost' => 12,];
    $passwordFromPost = $_POST['password'];
    $hash = password_hash($passwordFromPost, PASSWORD_BCRYPT, $options);




    Inloggen:
    $_POST['gn'] en $_POST['ww'] komen vanaf de velden die ingevuld worden.


    Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen :D


    Bedankt!

    Hartelijk dank voor de reacties!


    Het is me gelukt om een aantal content elementen te veranderen waardoor de afbeelding nu met het scherm meegaat.


    De video die in het scherm zichtbaar is kan niet goed functioneren op een mobiele telefoon, hier wordt als vervanging een afbeelding getoond.


    Bedankt voor de informatie, voor de volgende keer kan ik er zeker wat mee!


    Met vriendelijke groeten,
    Kevin

    De template is wel responsive en die instellingen staan ook actief.


    echter was de vraag meer hoe ik een ideale mobiele website op kan zetten met wordpress.
    De instellingen staan actief maar is het ook mogelijk om een nieuwe pagina aan te maken en deze te selecteren als mobiele pagina?


    of moet ik daar een nieuwe plugin en theme voor installeren om aanpassingen te gaan doen?


    De theme die nu gebruikt wordt is enfold.


    Graag hoor ik van jullie.

    Beste,


    Ik ben bezig om voor vrienden een website voor hun te maken in Wordpress, echter zit ik met 1 probleem.


    De website moet goed functioneren op pc en op kleinere device (tablet, mobiel, etc.).
    Kan iemand mij helpen wat de beste manier is om de website in kleiner formaat te krijgen en enkele aanpassingen kunnen doen? zoals de video, afbeeldingen, etc.


    De website via mobiel ziet er niet goed uit, de wensen zijn voor mobiel:
    - Bovenin een video (eventueel met play button)
    - afbeeldingen meegaan met de maten van mobiel


    Als het mogelijk is dat de website op een andere pagina kan worden gemaakt en dit overzetten dat de mobiel die pagina moet pakken?


    Graag hoor ik van jullie.


    Met vriendelijke groeten,
    Kevin

    Yes top, dank voor de informatie!


    Ik ben begonnen aan wordpress met de plugin Woocommerce.


    Met vriendelijke groeten,
    kevin

    Beste,


    Ik ben op zoek naar een webwinkel source/script.
    Hier gaat het om dat bestanden gedownload moeten worden. (niet verzenden)
    Betaal systemen kan ik evt. zelf erin zetten, het zou ook mooi zijn als er al iets in zit zoals Paypal, Targetpay, etc..


    Heeft iemand enig idee, waar ik dit kan vinden.


    Ik heb veel gezocht op google, maar vindt enkel kant en klare ecommerce met verzending.
    Hopend kunnen jullie me helpen met het vinden.


    Met vriendelijke groeten,
    Kevin

    Beste,


    Ik zou graag wat meer willen weten over het framework Laravel.
    Ik hoor dat dit veel wordt gebruikt, vooral onder de mensen bij ICTSCRIPTERS.


    Zouden jullie mij wat meer informatie willen geven?


    Hoe gaat de installatie van het framework?
    Welke scripts krijg je bijgeleverd?
    etc..


    Jullie ervaringen en informatie die je kan en zou willen meegeven over Laravel.


    Graag hoor ik van jullie.


    Met vriendelijke groeten,
    Kevin

    Beste scripters,


    Het script om het heen en weer te laten gaan functioneert nu goed, echter is er wel een probleem.


    Als ik de slide uitvouw, en hier een tekst of button in plaats en hier vervolgens op klik vouwt de slide weer in en uit. (vouwt in en uit)


    Ik wil dat de slide gewoon uitgevouwen blijft, ook al heb ik een button erin om iets bij te kunnen werken in de database.


    De jQuery code:

    Code
    <script type="text/javascript">
    $(document).ready(function() {
      $('.slides .slide').click(function() {
        $('.slides .slide .hide').slideUp();
        $(this).find('.hide').slideDown();
      });
    });
    </script>


    De HTML code: