Xbox gekraakt door 5jarige

• Een 5 jarige jongen, Kristoffer uit San Diego, heeft een fout ontdekt in de beveiliging van de gameconsole Xbox.

Hij is er in geslaagd om de account van zijn vader in te loggen, zonder zijn wachtwoord te weten.
    De fout bestond erin een foutief wachtwoord in te voeren en in het venster dat dan verschijnt gewoon de spatiebalk ingeduwd te blijven houden.
    Na enige tijd ging de console gewoon verder en was hij ingelogd als zijn vader.

De vader heeft het ontdekt en een bug rapport ingediend bij Microsoft.

Microsoft heeft de 5 jarige jongen bedankt, hem vermeld tussen alle grote security hackers op hun bedank-pagina en hem een aantal gratis games toegestuurd. :)

Grappige bug... :) Je moet er maar op komen.
    Mooi dat deze jongen bij op de lijst staat met de grote hackers. 8)

• Zover ik weet is dit niet een hele grote bug, las het ook op NU.nl waar het iets uitgebreider werd beschreven. Hackers zouden niet echt misbruik kunnen maken omdat de gegevens van jouw account en games gewoon op jouw eigen harde schijf staan in jouw Xbox. Ik denk niet dat iemand dit dus zou kunnen misbruiken..

Toch nog knap gedaan van die 5 jarige jongen, ik had ook gelezen dat doen die 1 jaar was hij al de beveiliging op zijn vader mobiel kon omzeilen^^ Zijn vader zelf zit in de IT branche dus die zal wel trots zijn :P

• Denk ook dat het om geluk en toeval gaat.

Als je weet dat kinderen veel met knopjes spelen en ze soms lang ingedrukt houden.
    Nu wel toevallig dat het even de oplossing was om niemands account te hacken.
    Maar denk echt niet dat het bewust was hoor.

Moest dat toch zijn, proficiat en hopelijk kan deze jongen dan toch mee helpen aan het verbeteren van bepaalde beveiligingssystemen etc.
    Maar dnek het niet.

• Weet het niet maar er spelen veel mensen de xbox
    Dus ik vindt het zwaar knap al druk je knopjes zomaar in
    Al ben je 20 jaar of 50 jaar je hebt een lek gevonden

En nu heeft een 5 jarige dat gedaan en hij zou goed moeten worden beloond
    Hoop dat die later in de toekomst hier mee verder gaat maar wel op een goede kant!

• Paar games, Bill Gates kon hem wel wat geld opsturen.

Maar inderdaad, leuk en apart dat een vrij jong kind dit ontdekt. En niet een superieur hacker of bug oplosser :)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!