+97% gezichtsherkenning

  • Facebooks nieuwste versie van 'Deepface', hun programma voor gezichtsherkenning zou nu 97,25% van alle gezichten op foto's kunnen herkennen.
    Enkel in geval van speciale belichting of in geval van bijzondere hoeken hebben ze nog problemen.


    Dit is een immens hoog succes cijfer, 97,25% van de mensen kunnen herkennen is enorm veel.
    Door deze technologie, zitten ze heel dicht bij wat mensen ook kunnen herkennen.


    Na kritiek op de privacy van Europa wordt de software hier niet gebruikt, maar in Amerika wordt dit wel nog ingezet.
    Gelukkig...


    Ik voel me hier niet zo gerust bij, wat vinden jullie van zo iets?
    Dergelijke software kan bv ook in camera's in het stad worden ingeschakeld, binnenkort herkent men iedereen op straat en kan men ze eenvoudig volgen... Spooky...

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik weet niet of een van jullie net manhunt op discovery channel heeft gekeken, maar daar was dus ook zo'n camerasysteem. Ik kon verder niet zien of ze ook daadwerkelijk facial recognition gebruikten, maar toch wel grappig om te zien hoe snel ze iemand uit zo'n grote menigte pakken.

  • Ik zal het erger stellen, dit is op mijn werkschool al actief.
    Daar werken de camera's samen met het schoolsysteem, Magister. Als een leerling iets doet, dan selecteer je op de camera pc de camera en het tijdspan en dan geeft een programma (voor zover mogelijk) weer welke leerling of leerlingen dat zijn. Het werkt niet altijd, maar grappig genoeg heel vaak wel en ook goed! Veel leerlingen zijn zo al gepakt die zaten te roken op het plein, veel troep maakten in de school, iets vernielden of iemand in elkaar sloegen.

  • Opzich leuk systeem. En ik verschiet alleen al van de succescijfers.


    Ik heb er ook een heleboel vragen bij.
    Maarja, iedereen zal zijn mening hebben.
    Voor bepaalde dingen zal het zeker wel handig zijn.
    Maar voor andere zaken is het inderdaad wel erg spooky.


    Maarja, we zien wel wat het brengt.
    In ieder geval, weer een pluspunt voor ontwikkeling in de technologie :d

  • Ik zal het erger stellen, dit is op mijn werkschool al actief.
    Daar werken de camera's samen met het schoolsysteem, Magister. Als een leerling iets doet, dan selecteer je op de camera pc de camera en het tijdspan en dan geeft een programma (voor zover mogelijk) weer welke leerling of leerlingen dat zijn. Het werkt niet altijd, maar grappig genoeg heel vaak wel en ook goed! Veel leerlingen zijn zo al gepakt die zaten te roken op het plein, veel troep maakten in de school, iets vernielden of iemand in elkaar sloegen.


    Ik vind dit juist goed. Je voorbeelden troep maken, vernielen of mensen in elkaar slaan zijn juist dingen die je met dit systeem moet oplossen. Roken is eigenlijk iets wat iedereen voor zich moet weten.

  • Bij ons op school mochten we roken op een apparte speelplaats.
    Waar dan de rokers en vooral leerkrachten stonden, wou je gaan voetballen of toch bij de niet rokers staan.
    Kon je gewoon naar ernaast gaan de grote speelplaats.


    Opzcih vind ik dat er met rokersruimtes redelijk goed word mee omgegaan.
    Maar zoals in de zomers op terassen waar je dan wel mag roken.
    Word nu ook gezaagt door de niet rokers. Terwijl zij jaren hebben gevochten voor rookvrije cafés.
    Dat snap ik dus niet waarom ze dan niet binnen gaan zitten waar ze rookvrij kunnen socializen :(

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!