Sneller op ICTs

  • Beste leden,


    Ik krijg al maanden van slechts 2 gebruikers de melding dat ICTscripters traag is als je bv reageert op een bericht of een topic plaatst.
    Ik heb hier al eerder naar gekeken maar kon toen telkens geen fout terugvinden.


    Tot ik verhuisd ben, ik zat nu op een verbinding waar ICTscripters altijd 2 minuten nodig had om een pagina te laden als je reageert op een topic of een topic plaatst.
    Na wat onderzoek bleek dat ICTscripters al gebruik maakt van header 307, temporary redirect.
    Dit is ingevoerd in HTTP 1.1 en vertelt google en je browser eigenlijk dat het een tijdelijke redirect is (want je gaat nadien terug naar het topic) en dat de pagina waar je vandaan komt verwijderd moet worden uit de cache.


    Super handig dus voor fora.
    Blijkbaar wordt een header 307 echter nog niet goed ondersteunt door sommige providers in sommige regio's (in mijn vorige regio, zelfde provider, werkte dit wel).


    Ik heb nu de 307 redirect header vervangen en sindsdien kan ik ICTscripters terug gebruiken als voordien.


    Dus: goede learning voor iedereen, header 307 is super praktisch, maar werkt niet altijd goed in combinatie met Nginx en sommige providers.
    Indien iemand weet hoe dit probleem server-side op te lossen hoor ik het graag!


    Laten jullie iets weten of je een verschil merkt met vroeger? Duurt het nu bv langer voor je je reactie ziet als je reageert?


    Alvast bedankt!
    Koen en het ICTscripters team

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!