Nieuwe betaalmodule voor klantenpaneel

  • Goedemiddag,


    Ik heb net vernomen dat Mollie de Bancontact / Mister Cash module heeft geactiveerd, nu heb ik gelezen dat dit erg bekend is onder de Belgen.
    Omdat ik in mijn klantenpaneel de betaalmogelijkheden voor iedereen beschikbaar wil stellen vraag ik me af hoeveel mensen hier gebruik van maken.


    Momenteel groeit mijn klantenpaneel met Belgische & Nederlandse klanten en dus wil ik hier ook in mee groeien om het gemakkelijker te maken.
    Zouden jullie hieronder een kleine vragenlijst kunnen invullen om te zien of de interesse erin voor mij ook wat duidelijker wordt, alvast bedankt!



    1. Gebruik jij of vrienden van jou Bancontact / Mister Cash voor online betalingen?
    2. Hoe vaak maak je hier gebruik van?
    3. Zou het voor de Belgische klanten makkelijker zijn?
    4. Kennen jullie nog andere mogelijkheden die nog niet aangeboden worden?


    Edit - PayPal oplossing:
    Er is een oplossing met paypal gezocht, dit zou uiterlijk morgen einde middag weer actief moeten zijn.
    Betaling via PayPal is herstelt, er kan nu weer met paypal betaald worden op bestellingen en facturen.


    Edit - Mister Cash / Bancontact, Paysafecard & iDEAL:
    Via het vernieuwde aanbod van Mollie hebben wij een API ontwikkeld welke zichzelf zal bijhouden in de toekomst.
    Deze API is voor iedereen toegankelijk om te downloaden, ook op deze module leveren wij support vragen.


    Edit - SOFORT Banking:
    Na aanleiding van een tip in dit forum hebben wij besloten een API te ontwikkelen voor SOFORT Banking binnen WeFact.
    Deze API is wederom voor iedereen toegankelijk om te downloaden, ook hierop leveren wij support vragen.



    Betalen via:
    - iDEAL
    - PayPal
    - Paysafecard
    - SOFORT Banking
    - Bankoverschrijving
    - Mister Cash / Bancontact


    Openstaande ideeën:
    - PayPal
    - Paysafecard

    - SOFORT Banking
    - MisterCash / Bancontact



    Kan ik de bestanden ook downloaden?
    Dit kan zeker, we hebben ze onder downloads bij Ictscripters geplaatst waar je ze kan downloaden.
    Wij leveren de support op deze modules, wanneer u vragen heeft kan je contact met ons opnemen hierover.



    Graag de vragen duidelijk beantwoorden zodat ik hier ook iets aan heb.

  • 1. Gebruik jij of vrienden van jou Bancontact / Mister Cash voor online betalingen? Nee
    2. Hoe vaak maak je hier gebruik van? Werkelijk Nooit
    3. Zou het voor de Belgische klanten makkelijker zijn? Als ze het hebben wel maar als ze ook iets al paysafecard hebben of paypal dan zie ik niet veel verbetering.
    4. Kennen jullie nog andere mogelijkheden die nog niet aangeboden worden? Volgens de website alleen met ideal en factuur, ik denk ook nog aan sms, bellen, paypal, paysafecard.

  • @Brammieboy100
    Bedankt voor je feedback!


    - SMS, Bellen zie ik zelf niet echt professioneel overkomen naar mijn klanten, daarom heb ik hier expres niet voor gekozen.
    - Paypal vind ik wel een goed idee, helaas is mijn paypal account om nog wat rare redenen geblokkeerd in 2011 maar met wat contact moet dat goed komen. Zie topic edit.
    - Paysafecard optie heb ik wel over nagedacht, zag hierin alleen niet veel voordelen terugkomen tenzij hier veel mee betaald wordt, kan er natuurlijk altijd naar kijken. Zie topic edit

  • Ik snap volkomen dat bellen en smsen niet professioneel overkomt omdat veel jongeren dat gebruiken. Ik denk verder dat Sofort Banking een goed idee is, ik heb er veel goede verhalen over gehoord. PaySafeCard lijkt mij handig omdat soms mensen dat nog in huis hebben liggen of krijgen ze dit cadeau, dan is het handig als ze dat kunnen gebruiken.

  • matistop333
    Bedankt, heb hier en daar wat navraag gedaan en het blijkt toch regelmatig gebuikt te worden door Belgen.
    Zijn er buiten Sofort en MisterCash nog meer methodes die jullie vaak gebruiken ?


    Wordt dus op de lijst gezet met opties die ik binnenkort zal aanbieden.


    Huidige lijst:
    - Paypal (Herstelt en werkt weer)
    - Paysafecard (Verwerkt en zichtbaar)
    - MisterCash / Bancontact (Verwerkt en zichtbaar)
    - Sofort Banking (Verwerkt en zichtbaar)

  • In contact met Mollie is er aangegeven dat de nieuwe API alle toekomstige betaalmethodes zonder wijziging aangeboden wordt.
    Dit betekend dus eenmalig opzetten en die toekomst vult zichzelf aan op de methodes.


    In gesprek met een medewerker van Mollie wordt er aan een module voor WeFact ontwikkeld, helaas werkt de Autoloader niet geheel maar we werken aan een oplossing.


    De nieuwe Mollie API voor WeFact is beschikbaar, deze hebben wij ook ter download aangeboden.


    >> Zie download pagina



    Ook de SOFORT Banking voor WeFact is beschikbaar, deze hebben wij ook ter download aangeboden.


    >> Zie download pagina

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!