Nee, gelukkig weet ik zelf niet waar jij je nu bevindt, maar grote kans dat de NSA dit nu wel weet.
The Washington post heeft nieuwe documenten laten uitlekken van Edward Snowden - en hier verschoot ik toch even van!
- De NSA verzamelt dagelijks zo'n 5 miljard gegevens over de locatie van mobiele telefoons, waar ze zich bevinden
- Ze gebruiken deze gegevens om relaties te leggen tussen mensen en zo mensen te kunnen volgen
- De NSA verzamelt deze gegevens oa door rechtstreeks de kabels af te tappen die zorgen voor het mobiele internet
- Als je op reis gaat, komen je gegevens zeer waarschijnlijk bij in hun databank en wordt je mee gevolgd
- Om de gegevens te analyseren gebruiken ze een programma genaamd CO-TRAVELER.
Het is in staat om relaties te leggen tussen telefoon nummers (en dus mensen), het kan korte gesprekken detecteren van wegwerp telefoons en koppelt deze automatisch aan alle nummers die zich daar in de buurt bevinden, kort ervoor en kort erna, om zo het echte nummer proberen te weten te komen achter de wegwerp sim, voor het geval ze hem meteen vervangen en meteen er mee bellen
- Volgens een bron zouden ze al meer dan 27 terrabyte aan dit soort gegevens hebben
- Het gaat om zo veel gegevens dat de NSA vorig jaar in Mei al liet weten de gegevens niet meer te kunnen verwerken en dat ze zijn overgestapt op een nieuwer en krachtiger systeem om deze gegevens te verwerken
Het is praktisch onmogelijk om je locatie te verbergen voor de NSA...
Dit vind ik nu echt spooky...
Wat vinden jullie hier van :s