ICTs Programmeerlessen


  • Hallo,


    Elke type les wordt vanaf de basis gegeven.
    Personen die al een bepaalde hoeveelheid kennis hebben hoeven dus niet echt de lesstof door te nemen om de opdrachten te maken en zullen deze dan ook snel kunnen afronden. Op den duur is het uiteraard de bedoeling dat men op een bepaald niveau komt waar men begint te leren.


    Mvg,
    Tim

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • De lessen zullen beginnen met de basis. Iemand die al kennis bezit heeft het dus erg makkelijk in het begin. Maar dit zal steeds worden opgebouwd naar een hoger niveau.
    Antwoorden voorzeggen houd in in code doorgeven. Dit is nooit 100% te controleren. Maar dit kan leiden tot dezelfde code tussen leden. Deze leden zullen dus allebei bestraft worden als ik dit merk.
    Dat anderen een persoon helpt heb ik geen probleem mee. Als iemand anders buiten de mensen die meedoen een persoon de code helemaal voorschrijft mag niet, deze wordt bij ontdekking ook direct bestraft zodra ik dit wordt opgemerkt.



    Dus Tim,
    Met anderen woorden wil je zeggen als ik de zelfde code heb als Lars Groot dat we alle twee bestraft worden terwijl wij dit misschien zelf eerlijk bedacht hebben?

  • Dus Tim,
    Met anderen woorden wil je zeggen als ik de zelfde code heb als Lars Groot dat we alle twee bestraft worden terwijl wij dit misschien zelf eerlijk bedacht hebben?


    Hallo,


    Ja, dat klopt. Want de kans dat alles precies hetzelfde is is zo ongelofelijk klein ;)


    Mvg,
    Tim

  • Ik zou zeker meedoen met de C++ lessen. Daarnaast zou ik ook de opdrachten van PHP willen proberen.. gewoon als uitdaging. Vond de programmeeruitdaging van Stefan toen ook erg leuk! Ook de lessen over database schema's lijken me erg interessant.


    M.Martens dat is natuurlijk wel een beetje overdreven. Je gaat mij niet vertellen dat jij in een script van 20+ regels elke spatie en haakjes precies als een ander neer kan gaan zetten. De kans bestaat, maar is zo klein dat je er niet vanuit hoeft te gaan. ;)

  • Leuk voor de leden die graag nieuwe vlakken van development willen leren kennen, echter is het niet wat makkelijk gezegd dat het meedoen met een cursus een status kan opleveren?


    Ik denk dat je deze statussen beter als een soort elite-groep kunt houden zodat je zeker weet dat mensen in deze groepen ook daadwerkelijk de taal (bijna) compleet beheersen.


    Misschien is het tevens leuk om de groepen / statussen uit te breiden met bepaalde andere skillsets zoals content management systems als Wordpress, Magento en Joomla? Tevens zit ik niet te wachten om een cursus te volgen over PHP, jQuery & Databases aangezien ik al relatief veel weet over deze groepen, echter ben ik wel bereid leden te helpen met vraagstukken betreffende PHP, jQuery & Databases.

  • Bij deze heb meerdere keuzes gemaakt in de poll,
    ik zal wel meedoen om bij te leren. maar als ik geen tijd meer heb kan ik er niets aan doen.
    ik hoef niet per see die status, maar dat is natuurlijk wel mooi meegenomen.


    en een mens is nooit oud genoeg om bij te leren zeg ik steeds!
    Dus ik probeer het en ik geef Ictscripers een kans om dit te doen, zie dit wel als een goed idee


    Mvg, Aaron

  • Een vraag, waarom zouden mensen zo'n status willen. Als je graag mensen helpt snap ik dat maar als je het een keer niet erg vind om te helpen maar het wel irritant vind om 10 vragen te krijgen per dag waar net zoveel informatie staat als in de topics van nu dan snap ik dat je dat niet wil. Dus waarom zouden mensen dit willen en wat hebben we eraan als mensen nu net zoveel informatie naar diegene sturen als in de topics van nu.

  • Een vraag, waarom zouden mensen zo'n status willen. Als je graag mensen helpt snap ik dat maar als je het een keer niet erg vind om te helpen maar het wel irritant vind om 10 vragen te krijgen per dag waar net zoveel informatie staat als in de topics van nu dan snap ik dat je dat niet wil. Dus waarom zouden mensen dit willen en wat hebben we eraan als mensen nu net zoveel informatie naar diegene sturen als in de topics van nu.


    Hallo,


    Als je de status niet wilt kan dit ook uiteraard. Dan doe je gewoon mee voor het leren!


    Fijn om zoveel positieve reacties te zien!


    Mvg,
    Tim

  • Ik vind het iig een goed idee maar nog een vraag. Niemand kan goed helpen zonder veel info, ik weet bijna zeker dat 9 van de tien keer zo'n bericht komt van hij doet het niet en plakt er de code erbij. Daar heb je ook niet veel aan.


    Wat ik dus wil zeggen, je hebt er niks aan als mensen dit soort vragen gaan stellen.

  • Ik vind het iig een goed idee maar nog een vraag. Niemand kan goed helpen zonder veel info, ik weet bijna zeker dat 9 van de tien keer zo'n bericht komt van hij doet het niet en plakt er de code erbij. Daar heb je ook niet veel aan.


    Wat ik dus wil zeggen, je hebt er niks aan als mensen dit soort vragen gaan stellen.


    Hallo,


    De lesstof zal ik altijd proberen zo duidelijk mogelijk te hebben. Eigen initiatief voor onderzoek is uiteraard wel vereist.
    Als men tegen een probleem oploopt kan dit uiteraard gevraagd worden. Maar als het antwoord of via de lesstof te vinden is of via een simpele Google zoekje, dan is het misschien een goed idee om hier wat tegen te doen.
    Ikzelf weet niet wat, maar twee ideeën zouden kunnen zijn; verlaging van cijfer of verwijdering van de post en verbod voor vragen over de huidige opdracht. Ik zeg niet dat dit gebeurd. Ik zou graag jullie mening hierover willen weten.


    Mvg,
    Tim

  • Tim
    Ik denk sowieso dat je de mensen die zogezegd 'vals spelen' erbuiten moet plaatsen, maar niet gelijk in het gehele forum.
    Zelf zou ik dit ook niet bekend maken aan alle leden, is niet erg netjes ondanks het vals spelen.
    Mocht je erachter komen dat er vals gespeeld is, vermelden aan de deelnemer.


    1. Vermeld de deelnemer dat er mogelijk sprake is van vals spelen.
    2. Deelnemer heeft een verweer woord (of niet, kan ook).
    3. Besluit baseren op het antwoord wat je van punt 2 krijgt.


    Ik zou het in elk geval niet openbaar gooien dat bijvoorbeeld pietje uit de les is gegooid omdat die van internet ging kopiëren en plakken.


    Het is en blijft een forum waar veel jongeren samen komen om hun kennis te delen bij vragen waar ze vast lopen.
    Ik denk niet dat het een goed idee is om er direct een schandpaal van te maken mochten ze iets doen wat niet mag.
    Maak vooraf wel duidelijke afspraken met de deelnemers, zo voorkom je dat ze op het laatste moment zeggen dat ze er niet vanaf wisten.



    Zoiets zou ik ervan maken, ik weet niet hoe de rest hierover denkt ?

  • Ik deel dezelfde mening als jij @Wmdiensten. Uiteindelijk kan de gewone lid zien dat iemand heeft vals gespeeld omdat dan de status wordt ingetrokken en die persoon geen PHP-icoontje meer heeft.


    Dus elke lid zonder status is een "valsspeler", want zo komt jou reactie nu over?!
    Misschien een apart icoontje voor de "valsspelers"?
    Al zou dat ook weinig uitmaken, want nieuw account is zo aangemaakt (desnoods via VPN/proxy) ;)

  • Ik denk dat we ons niet teveel zorgen moeten maken om of er nu wel of geen tekentje moet worden geplaatst bij valsspelers. Een melding van "de volgende spelers hebben het traject met succes afgerond", "de volgende spelers hebben een PHP badge gekregen" en "de volgende spelers zijn gediskwalificeerd". Meer aandacht moeten we er volgens mij niet aan besteden.

  • Dus elke lid zonder status is een "valsspeler", want zo komt jou reactie nu over?!
    Misschien een apart icoontje voor de "valsspelers"?
    Al zou dat ook weinig uitmaken, want nieuw account is zo aangemaakt (desnoods via VPN/proxy) ;)

    Je leest mijn reactie verkeerd. Als er in een topic wordt aangegeven dat leden "Y", "X" en "Z" les 3 hebben bereikt en een icoontje hebben gekregen en op eens een aantal dagen heeft "X" opeens geen icoontje meer, hoeft niet te betekenen dat ie vals heeft gespeeld, valt het nogal op voor sommige.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!