Mail komt niet aan bij *@hotmail

• Community,

Om meteen even door de deur te vallen, ik maak gebruik van de mail functie om een activatie mail van een account te sturen naar de eigennaar. Het probleem is nu alleen dat de mail functie prima werkt, maar ontvangen de gebruikers met een *@hotmail.*, *@outlook.* of *@live.* account de mail niet.

Mijn eerste gedachte was natuurlijk 'shit, blacklisted'. Maar na enige research kwam ik erachter dat als m'n mail server bij hotmail geblacklisted was, ik berichten als onderstaande in m'n log zou moeten tegen komen.

Code
    host mx4.hotmail.com[65.55.37.72] said: 550 SC-001 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation problems. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, please visit MSN Postmaster for email delivery information and support (in reply to MAIL FROM command)

Dit is echter niet het geval, en krijg netjes in mijn log het volgende te zien (emails zijn weg gehaald):

Code
    Aug 14 12:02:39 server1 postfix/smtp[9997]: 8C53E40D34: to=<[email protected]>, relay=127.0.0.1[127.0.0.1]:10024, delay=5.9, delays=0.21/0/0/5.7, dsn=2.0.0, status=sent (250 2.0.0 from MTA(smtp:[127.0.0.1]:10025): 250 2.0.0 Ok: queued as 589EF40C84)
    Aug 14 12:02:45 server1 postfix/smtp[10013]: 589EF40C84: to=<[email protected]>, relay=mx1.hotmail.com[65.54.188.94]:25, delay=6.3, delays=0.03/0/5.5/0.76, dsn=2.0.0, status=sent (250  <[email protected]> Queued mail for delivery)

Als ik met de zelfde mail functie naar m'n eigen server (verschillende domeinnamen) mail, werkt het prima. Als ik naar een andere externe mail server mail, komt de mail ook prima aan.

Weet iemand wat hier fout gaat?

Alvast bedankt!

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Tim:
    Dat baseer ik op de log die ik geplaatst heb. Volgens verschillende websites (weet zo niet welke, maar zal ze zometeen opnieuw opzoeken) zou in de log van de SMTP server berichten van de SMTP servers van microsoft moeten staan dat de email gewijgert is. Dit is niet het geval, waarbij de (zoals in de 2e log in m'n post) code 250 (= Requested mail action okay, completed) terug gegeven word.

M.Martens:
    Dit staat los van het probleem, maar om toch antwoord te geven op je vraag. Ik gebruik de outlook webmail om te controleren of de mail binnen gekomen is.

• Tredgy, dat had ik inderdaad al geprobeerd. Maar de SMTP server werkt, volgens mxtoolbox.com, helemaal perfect en staat mijn server in geen één black list.

Om even een update te geven van de situatie, ik heb mijn server IP bij Microsoft neer gelegd zodat ze er een onderzoek naar kunnen starten.
    Inmiddels heb ik ook alweer een bericht terug, waarin staat dat het IP niet is geblokkeerd, maar er wel bepaalde berichten gefilterd zijn.

Wat me ook op viel, is dat als ik via roundcube webmail een mail naar m'n hotmail adres verstuur, hij gewoon netjes aan komt. Dit geld niet voor mijn 2e domein, waar geen één emails van overkomen.

De afspraak met Microsoft is gemaakt dat er een versoepeling plaats gaat vinden van de filters die het IP van mijn server bewaken. Ik hoop dat dit mijn probleem oplost.

• Tredgy: Mijn doel is om activatie mails te versturen, maar toen ik te horen kreeg dat iemand die mail niet ontving, ben ik mails naar me zelf gaan sturen wat ook niet lukte. Best wel raar, want ik weet dat Microsoft IP's of domeinnamen blokkeert als er spam vanaf komt, maar ik heb in totaal maar iets van 10 mailtjes verstuurd vanaf dat domein.

Maarja, ik hoop inderdaad dat het opgelost word.

• Aha, en dat is exact de reden waarom ICTscripters voor zijn mails samenwerkt met een professionele partner :)

Ik raad je zeer sterk aan om https://www.Mailjet.com te gebruiken voor het versturen van je mails.

Voordelen:
    - Je krijgt een DKIM, waardoor hotmail je mails vertrouwt
    - Je krijgt een melding als iemand je mails als ongewenst markeert en ze worden automatisch uit je mail lijsten gehaald (geen spam meer)
    - Je kan perfect volgen of iemand je mail heeft geopend of er op geklikt
    - Ze versturen de mails langs hun servers, met een super goede waardering, dus nooit meer in de spam

Ik raad je echt heel hard aan om een account aan te maken bij hun en het te testen, ik ben er echt verliefd op :love:
    https://www.Mailjet.com

• Why wasn't I told about this?! :cursing:

Even zonder gekheid, ziet er super uit! Ik heb een gratis account aangemaakt (aangezien ik aan < 200 mail p/d && < 6000 mail p/m meer dan genoeg heb) en werkt uitstekend met de phpmail class.

Bedankt voor de tip!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!