Slimme tv bekijkt jou!

  • Je slimme tv is zo slim dat men vergeten is hem te beveiligen.
    Hierdoor kan iedereen jou zien, terwijl je rustig tv kijkt.


    Door meerdere beveiligingsfouten in samsung smart tv's kan de camera en de besturing van de tv door hackers worden overgenomen.
    Via de tv kon men ook andere computers in het netwerk overnemen en bestanden stelen.
    Alle smart tv's waren kwetsbaar.


    Ondertussen werden de meeste problemen opgelost, maar er wordt wel nog aangeraden de camera van je tv af te plakken.
    Dit aangezien nog niet alle problemen werden verholpen.

  • Zoizo heb ik mijn televisie nooit in het netwerk hangen, een tv is om TV te kijken niet om het als communicatie middel te gebruiken, maar goed dat je het zegt.


    Ik doe er ook wel eens op internetten.
    Makkelijk als je een keer een presentatie doet kan je gewoon inloggen in je eigen systeem en deze via internet aanpassen.


    Ben daar extra en voor mij op anderen plaatsen een soort Skydrive voor aan het maken. Lukt al aardig. :thumbup:



    Ach ik heb gelukkig een Philips Smart TV .


    Doe mij maar liever Samsung. Daar heb ik de telefoon's en zo ook allemaal van.

  • Maikel,
    En dat is nu precies de reden dat ik geen Samsung neem ;). Samsung is grotendeels gewoon goedkope troep dat sneller dan andere fabrikanten kapot gaat en garantie vaak veel te duur of te omslachtig is. Doe mij dan maar een oer-Nederlandse product voor m'n tv. Ik kan namelijk ook gewoon via Windows 8 alles naar mijn TV streamen doordat die met het netwerk verbonden is. Ideaal ;). Verder heb ik mijn laptop en telefoon van Sony en dat bevalt ook heel erg goed en pc is eigen bouw. Multifunctional heb ik altijd van Canon gehad en dat bevalt, zeker ook met de garantie, heel erg goed. Enige wat ik van Samsung heb is mijn laserprinter en die werkt redelijk, super kan ik het niet noemen maar ach het is goedkoop dus goed voor de portemonnee.

  • Maikel,
    En dat is nu precies de reden dat ik geen Samsung neem ;). Samsung is grotendeels gewoon goedkope troep dat sneller dan andere fabrikanten kapot gaat en garantie vaak veel te duur of te omslachtig is. Doe mij dan maar een oer-Nederlandse product voor m'n tv. Ik kan namelijk ook gewoon via Windows 8 alles naar mijn TV streamen doordat die met het netwerk verbonden is. Ideaal ;). Verder heb ik mijn laptop en telefoon van Sony en dat bevalt ook heel erg goed en pc is eigen bouw. Multifunctional heb ik altijd van Canon gehad en dat bevalt, zeker ook met de garantie, heel erg goed. Enige wat ik van Samsung heb is mijn laserprinter en die werkt redelijk, super kan ik het niet noemen maar ach het is goedkoop dus goed voor de portemonnee.


    Die printer kan van goedkoop duurkoop worden.
    Hoe heb jij dat netwerk dan lopen Lars? Via een NAS??


    Dat is misschien ook iets voor mij dan want werk veel op TV. Bij het bed heb ik er trouwens een van LG. (Logitech Generation.)

  • Netwerk bij ons is eigenlijk heel simpel, we hebben nog gewoon ADSL en dat komt het huis binnen dan gaat het naar onze modem/router combinatie en daarin zit dan ons telefonie basisstation en direct daaraan een NAS voor onze backups. Verder zit er de TV aan vast en een hele lange kabel die naar zolder (kantoor) loopt. Op zolder gaat deze in een andere router zodat ik daar ook WiFi heb. Dan gaat er weer een kabel naar de andere kant van de kamer waar een switch in zit en daar zitten vervolgens de twee printers, een desktop en overige netwerk apparatuur op aangesloten.

  • Netwerk bij ons is eigenlijk heel simpel, we hebben nog gewoon ADSL en dat komt het huis binnen dan gaat het naar onze modem/router combinatie en daarin zit dan ons telefonie basisstation en direct daaraan een NAS voor onze backups. Verder zit er de TV aan vast en een hele lange kabel die naar zolder (kantoor) loopt. Op zolder gaat deze in een andere router zodat ik daar ook WiFi heb. Dan gaat er weer een kabel naar de andere kant van de kamer waar een switch in zit en daar zitten vervolgens de twee printers, een desktop en overige netwerk apparatuur op aangesloten.


    Hallo Lars,


    Misschien een brutale vraag maar van welk merk heb je je NAS en welk model? Dit omdat ik er ook misschien een wil aanschaffen.

  • Ik heb een Synology DiskStation DS211J. Synology is naar mijn idee de enige fabrikant die goede NAS'en produceert, de interface is erg groot en het werkt zeer soepel en snel en de mogelijkheden zijn eindeloos. ik heb er wel €250,- voor moeten betalen exclusief de harde schijven maar dan heb ik ook eentje die RAID aan kan, dus dan is de data extra beschermd voor het geval er een hdd uitvalt.

  • Zou kunnen, maar ik print gewoon nooit iets :p
    Dus nog niet gedaan.
    Bovendien zijn er tegenwoordig te veel printers die 'lek' zijn.
    Het is te eenvoudig om via een printer binnen te breken op het netwerk en bestanden te stelen...


    Dat misschien wel maar voor de boekhouding zal je dit denk ik moeten gebruiken.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!