Hallo mede-ict'ers,
Laat ik beginnen met dat mijn ouders gescheiden zijn, en ik dus een computer heb bij beide ouders. Om het probleem gemakkelijk te illustreren noem ik de PC die mijn moeder staat PC A en de computer die bij mijn vader staat PC B. Op PC A staan al mijn games, en moet dus Windows blijven. Maar op PC A wil ik ook programmeren. Op PC B wil ik voornamelijk programmeren en af en toe een spelletje e.d. Nu heb ik een Skydrive (dropbox alternatief) op beide PC's met daarin usbwebserver waar al mijn projecten staan. Zo kan ik zowel op PC A als op PC B werken aan dezelfde projecten op een efficiënte manier.
Nu wil ik Debian installeren op PC B, gewoon omdat Linux een interessant systeem is waar ik nog wat over bij wil leren. Maar nu werkt het trucje van Skydrive niet meer. Dat kan worden opgelost door over te stappen op bijvoorbeeld Ubuntu One. Maar dan vergeten we dat usbwebserver alleen op windows draait.
Hoe kan ik dit probleem efficiënt oplossen? Misschien alleen mijn public_html / www / root (hoe je het noemen wil) op Ubuntu one zetten, en lamp op PC B draaien, en wamp op PC A. Maar waar laat ik dan mijn (mysql) databases?
Ik hoop dat ik dit probleem goed heb kunnen beschrijven.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Stanvk
P.S. IK was aan het twijfelen waar ik dit topic neer moest zetten, dus heb ik het maar hier gedaan. Excuses als ik het verkeerd geplaatst heb.