import database

• Ik wil de volgende regel invoeren in mijn database:

Code
    mysql_query("INSERT INTO `module`(`name`,`link`,`menu`,`active`) values('game_mission','<li><a href=\"index.php?a=promotion/gamemissie\">$menu_clickmission</a></li>','1','1')");

Alleen bij het uitvoeren van de code wordt "$menu_clickmission" herschreven naar de taal teksten in mijn language file. Heeft iemand een suggestie hoe ik letterlijk dit:

Code
    <li><a href=\"index.php?a=promotion/gamemissie\">$menu_clickmission</a></li>

in mijn database gezet rijg?

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Waarom zou je HTML in de database willen doen? Jouw hele opbouw lijkt me verkeerd.
    Daarnaast heb ik het al zo vaak gezegd dat ik mezelf maar weer quote:

Backticks zijn af te raden ;) Backticks zijn bedoelt om woorden te kunnen gebruiken die eigenlijk gereserveerd zijn. (Dat zijn dus woorden als "order" en "count") Als jij allemaal van dat soort in je database gaat gebruiken raak je snel het overzicht kwijt en zeker als je een grote database hebt. Daarnaast worden backticks niet altijd ondersteunt en is het dus mogelijk dat je een keer al je backticks moet verwijderen en wellicht je hele database aan moet passen. Dus beter in één keer goed doen en geen gereserveerde woorden of backicks gebruiken! :)

Offtopic: Ik zie in meerdere berichten altijd [size][/size] staan. Wat is dat?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!