Beste,
K wil graag dat k via php een email kan verzenden naar gebruikers met een layout.
Het lukt me maar niet om de layout bij in te voegen
wie kan me helpe?
Beste,
K wil graag dat k via php een email kan verzenden naar gebruikers met een layout.
Het lukt me maar niet om de layout bij in te voegen
wie kan me helpe?
Ik denk dat je een HTML mail moet sturen met een geldige HTML opmaak. Daarnaast moeten de headers van de email goed staan.Hier staan de headers die je nodig hebt.
Headers op text/html zetten, verder is het handig om te laten zien wat je geprobeerd hebt .. zo kunnen wij ook kijken of er wat anders fout gaat.
Dit zou moeten werken.. enige uitleg staat in de comments...
message.html is je e-mail bericht (heb het niet getest)
<?php
$to = "[email protected]";
$from = "[email protected]";
$subject = "This is the subject";
$message = file_get_contents('message.html');
// Define some main headers
$header = "From:" . $from . "\r\n";
//$header .= "Cc:[email protected]\r\n"; // Uncomment for a CC address.
$header .= "MIME-Version: 1.0\r\n";
$header .= "Content-type: text/html\r\n";
$header .= "charset=UTF-8\r\n";
// Send the mail now...
$sended = mail($to, $subject, $message, $header);
if ($sended) {
echo "Message has ben sent succesfully...";
} else {
echo "Something went wrong!";
}
?>
Toon Meer
Dit zou moeten werken..
enige uitleg staat in de comments...
message.html is je e-mail bericht (heb het niet getest)PHPToon Meer<?php $to = "[email protected]"; $from = "[email protected]"; $subject = "This is the subject"; $message = file_get_contents('message.html'); // Define some main headers $header = "From:" . $from . "\r\n"; //$header .= "Cc:[email protected]\r\n"; // Uncomment for a CC address. $header .= "MIME-Version: 1.0\r\n"; $header .= "Content-type: text/html\r\n"; $header .= "charset=UTF-8\r\n"; // Send the mail now... $sended = mail($to, $subject, $message, $header); if ($sended) { echo "Message has ben sent succesfully..."; } else { echo "Something went wrong!"; } ?>
Hij moet toch snappen wat hij fout doet i.p.v een code geven?
Haay, sorry dat k niet reageerde had het druk..
Dat is het juist heb nog niets geprobeerd aangezien k niet weet waar k beginnen moet
Een email script kan k wel maken maar met layout had k geen flauw idee hoe..
K heb het geprobeerd.
K krijg de layout er niet in.. het lijk erop dat de CSS niet gepakt word in de mail.
ook opvallend is dat k telkes : 'charset=UTF-8' boven in de mail krijg...
Gedaan..
Enkel krijg k nog steeds de layout er niet in...:S?
dan doe je toch wat fout, laat je script eens zien en de uitkomst van de e-mail.
Heb gewoon het zelfde script dat hier is gegeven...
CitaatK krijg de layout er niet in.. het lijk erop dat de CSS niet gepakt word in de mail.
In e-mails kan je ook bijna geen CSS gebruiken... Dit is geheel afhankelijk van de e-mail client en/of browser waarin je de e-mail bekijkt. Het kan dus zijn dat je layout het prima doet in Hotmail omdat deze gewoon de browser gebruikt, maar niet in MS Outlook.
Om een goeie e-mail layout te maken zou je kunnen kijken naar het html e-mail boilerplate op htmlemailboilerplate.com, het staat al in hun code maar verwijder alle comments anders loop je de kans dat je e-mail in de spambox beland of dat je zelfs blacklisted word.
Het is wel mogelijk om css te gebruiken om zoals inderdaad @M. Beers al aangeeft, maar in kleine maten ik raad je aan hier eens naar te kijken is een goeie uitleg over het geen dat jij wilt CSS in HTML
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!