preg_match() [function.preg-match]: Compilation failed:

• Hi, ICTScripters.

Ik ben al vrijwel de hele tijd bezig met het oplossen van een bug in mijn CrimeClub source.
    Ik gebruikte eerst eregi maar heb dit vervangen door preg_match. Mede dankzij Tim op dit forum. Hij had deze oplossing gepost in 2011.

Nu zit ik met een ander probleem namelijk:

PHP
    Warning: preg_match() [function.preg-match]: Compilation failed: unmatched parentheses at offset 0 in /home/mobster1/public_html/includes/_mysql_connection.php on line 92

Dit staat er in line 92:

PHP
    if(preg_match('/'.$foutbezig.'/i',$locatie)) {

Wellicht dat iemand mij kan helpen, zou het op prijs stellen!

• PHP
    if(preg_match("/$foutbezig/", $locatie))
    {
     echo "Hi";
    }

Die code zelf is zeer bekend(nu bedoel ik dat stukje van anti XSS en injecties). Echter heb je dit stukje niet nodig als je gewoon goed de mysql(i)_real_escape_string toepast en met de functie trim erbij. Of in geval van PDO de quote() functie.

• Niks, was voor mezelf even fijner.
    Dat kun je gewoon weg laten, in jouw geval heb je alleen regel 1 van mijn stukje nodig.

Ah oke, bedankt.
    Krijg nu een andere error:

Code
    Parse error: syntax error, unexpected '}' in /home/mobster1/public_html/includes/_mysql_connection.php on line 103

[/size]

Mijn line 103 in _mysql_connection.php:

Code
    mysql_query("INSERT INTO `injectie`(`user_id`, `ip`, `locatie`, `datum`)VALUES ('".ID."', '".$_SERVER[REMOTE_ADDR]."', '".$locatie."', '".$tijd."')") or die(mysql_error());
    header("location: nieuws.php");
    exit();
    }}//}
  • probeer dit eens

PHP
    if(strpos($foutbezig, $locatie))
    {
     echo "Hi";
    }

Hi, bedankt voor je berichtje en moeite.
    Ik heb weer dezelfde error als net:

PHP
    Parse error: syntax error, unexpected '}' in /home/mobster1/public_html/includes/_mysql_connection.php on line 103

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!