htaccess RewriteRule gaat fout

• Beste,

Op het moment ben ik bezig om gebruiksvriendelijke URL's te maken. Dit heb ik nog nooit eerder gedaan, dus dit is nieuw voor mij.

Ik heb meerdere tutorials op internet gevonden en deze gevolgd. Ik ben inmiddels al redelijk ver, en krijg pagina's als;
    domein.nl/index.php?page=dashboard

met succes naar:
    domein.nl/dashboard

met de volgende htaccess inhoud:

Apache Configuration
    RewriteEngine On

RewriteRule ^dashboard index.php?page=dashboard
    RewriteRule ^dashboard/ index.php?page=dashboard

Het probleem waar ik nu tegen aan loop is dat als ik de link;
    domein.nl/index.php?page=dashboard&random=123

om probeer te zetten naar;
    domein.nl/dashboard/123

met de volgende htaccess inhoud;

Apache Configuration
    RewriteEngine On

RewriteRule ^dashboard/(.*) index.php?page=dashboard&random=$1
    RewriteRule ^dashboard/(.*)/ index.php?page=dashboard&random=$1

Dit opzich wel werkt, maar alle links, in index.php, die naar de CSS bestanden en images kloppen niet meer. Als ik dan bijvoorbeeld ../ voor de path naar het CSS bestand plaats, werkt hij wel weer, maar dan werken het eerste voorbeeld niet meer.
    Hij zoekt dus in de verkeerde map (ik vermoed dat hij zoekt in /dashboard/style/style.css i.p.v. /style/style.css).

Wat doe ik verkeerd?
    Kan iemand mij hierbij helpen, en misschien uitleggen hoe en wat? Of is er ergens een tutorial die dit probleem ook uit legt?

Alvast bedankt!

Toevoeging
    Ik ben er ook achter gekomen dat als ik naar /dashboard/ ga (met slash erachter) er ook word gezocht in een andere map naar de css bestanden.

• Hey Giovannik,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb de base tags geprobeerd, maar deze werken hellaas niet. Een volledige link naar het CSS bestand zou eventueel een optie zijn, maar hier ligt mijn voorkeur niet. Als er echt geen andere mogelijkheid is, dan moet 't maar.. maar volgens mij is 't wel mogelijk, ik weet alleen niet hoe :(

• U kunt ook een base url gebruiken. in de <head> tag.

Code
    <base href="http://www.site.nl">

EDIT: Pardon las het bericht van GiovanniK niet.

Wellicht is dit iets:

• Even snel getypt

In je html code in de HEAD tags zet je:

Code
    <base href="basisurl">

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!