Glasvezel aansluiting

• Geachte ICTS leden.

Ik merk zelf de laatste tijd dat glasvezel in opkomst is.
    Ook in België en Duitsland begint het langzaam te komen.

Nu is mijn vraag wie heeft hier van de leden glasvezel en van welke provider?
    En hoe ging de overstap?

Dit omdat vele de overstap willen maken en niet weten hoe.
    En dit omdat ik misschien zelf een dienst wil starten maar dit zijn lateren plannen.

Alvast iedereen die gereageerd heeft, bedankt.

Met Vriendelijke Groet.

Maikel

Bewerkt één keer, laatst door M.Martens: Vet drukken regel 9/11 ().

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Fils geeft een Tip niks slechts mee ;)

Maar on Topic als je ooit het wilt proberen denk maar eens na om je budget
    En dat gaat je echt veel kosten en meeste bedrijven houden het niet eens daarom vol ;)

• Hallo Fils.

Gelieve voortaan beter te lezen. Zijn misschien latere plannen.
    KPN lijkt mij overges erg duur.

Misschien eens rustiger lezen voor je dit soort commentaar geeft, ik geef alleen aan dat hier meer bij komt kijken bedoel daar niks verkeerd mee.

KPN is niet duur, voor de alles in een betalen we € 88,00 vind ik voor zoveel echt niet duur maar dit kan persoonlijke mening zijn.

• Telefoon
    • Internet 500 Mbps
    • TV met opneem pakket

Heb prijzen gezien die ongeveer hetzelfde zijn maar tot 100 Mbps gaan, dus duur vind ik het niet.

• Hallo Fils.

Sorry voor de overdreven reactie.

Tevens raak ik een beetje in de war met de pakketten nu die je hebt beschreven.
    Bovenaan waar je de beschrijving bij hebt zitten is het pakket 88 euro p.m.
    Maar bij de 100 MBPS zijn we op 68 euro.

Tevens is KPN niet goedkoper dan Ziggo over de glasvezel.
    Hou kijk jij er dan tegen aan?

• Ziggo heeft ons beschuldigd van Hacken en zou ons op een landelijke lijst plaatsen.
    Daar hoef ik dus nooit meer iets van te zien, ze zijn nooit met bewijs gekomen.
    Na onderzoek bleek het hier om spyware te gaan, zo zie je maar weer hoe iemand daar behandelt wordt.

100 Mbps en 500 Mbps is een best groot verschil :)

• Ziggo heeft ons beschuldigd van Hacken en zou ons op een landelijke lijst plaatsen.
    Daar hoef ik dus nooit meer iets van te zien, ze zijn nooit met bewijs gekomen.
    Na onderzoek bleek het hier om spyware te gaan, zo zie je maar weer hoe iemand daar behandelt wordt.

100 Mbps en 500 Mbps is een best groot verschil :)

Hallo Fils.

Naar voor jullie.
    Dan zal ik daar nog niet over hebben.

Over de service van KPN ben je zo te horen wel te spreken

• Ik heb al sinds 2008 of 2009 glasvezel van onsneteindhoven. Heb geen idee wat we ervoor betalen eigenlijk.
    Het is 100Mb/s, en we hebben er nooit problemen mee gehad. Het aansluiten hoefden we nog niet eens zelf te betalen en ging best probleemloos.

• Wij hebben al sinds 2005 glasvezel bij toenmalig CHELLO maar deze is failliet gegaan door de investering in glasvezel.
    ik woon in spijkenisse.

Nu heb ik UPC en voor dat ik verhuist ben had ik : 105Down/10up.
    En sinds twee manden na dat ik verhuist ben heb ik : 75Down / 11up.

maar ik heb dan wel een heel familie op een netwerk zitten 5 personen, dus ik denk dat dit wel hoort dan.

en ik betaal voor 150Down, en ik betaal 32.50 per maand, ik heb korting omdat ik een contract heb bij chello nog en deze loopt tot ik het opzegt.

• Hallo,

onsneteindhoven

Van bovenstaat bedrijf had ik nog nooit gehoord.
    De service is prima zo te horen?

Waarom heb je het oude contract dan niet opgezegd?
    Lijkt mij een beetje logischer.

Gelieve ook de vraag om onze Belgische vrienden ook te reageren.
    Ben namelijk benieuwd hoe jullie denken voor glasvezel?

• Ik zie 1 groot obstakel bij glasvezel... glasvezel loopt meestal maar tot in de straat, en gaat niet rechtstreeks naar je huis. Dat kleine stukje wat je moet overbruggen met een normale kabel kan killing zijn voor je verbindings snelheid

• Toen ik nog in alphen aan den rijn woonden hadden wij wisper deze is redelijk onbekend
    dit kosten voor 600mbps 49,25.

Ik was erg tevreden hier over. maar er zijn wel een aantal dingen waar je rekening mee moet houden.

De meeste providers geven een gratis router, maar deze router heeft lang niet altijd gbit netwerk kaart.
    Bij wisper krijg je wel een gbit router.
    In een standaard computer heb je meestal geen gbit kaart ik heb ze allemaal vervangen.
    Het snelle glasvezelf heet fiber to the home. ( deze wordt dan ook tot aan de meterkast aangeboden).
    Elke stad heeft glasvezel maar als er geen kabel in je huis hebt is dat gewoon vdsl2.

Als je alleen een beetje gaat surfen heb je niks aan glasvezel een website zoals icts zal nauwelijks sneller laden.
    Je gaat vooral het verschil zien als je veel onlinegames speelt of als je dingen gaat downloaden.
    Uploaden gaat ook een stuk rapper dit omdat de snelheid 2 kanten op gaat.

ik was erg tevreden helaas kan ik waar ik nu woon geen ftth krijgen.

mvg rick

• Ik zie 1 groot obstakel bij glasvezel... glasvezel loopt meestal maar tot in de straat, en gaat niet rechtstreeks naar je huis. Dat kleine stukje wat je moet overbruggen met een normale kabel kan killing zijn voor je verbindings snelheid

Dit is soms een probleem.
    Meestal moet je het nog zelf binnen laten leggen.

L.Groot.

Ik mag dus opmaken dat je glasvezel aansluiting hebt?
    Hoe ging de overstap, werden alle afspraken nagekomen en hoe is de service?

• M.Martens,

Nee ik heb het zeker niet veel te veel gezeur en problemen mee hier in de buurt. M'n oma heeft soms uren en ook wel eens dagen dat het internet er uit ligt, ontzettend sloom is of de tv lagg vertoond. Daarnaast als je bijvoorbeeld een youtube filmpje upload gaat je tv laggen omdat de tv dan te weinig bandbreedte krijgt. Nee niets voor mij.

Ik zit al zes jaar bij Tiscali/Telfort met een ADSL en vast bellen abonnement en dat bevalt mij prima. Uitgebreide router en niet die uitgeklede troep van KPN, nog nooit onverwachtte laggs of downtimes gehad in de afgelopen 6 jaar, klantenservice die zoals het hoort 7 dagen per week bereikbaar is tot 9 uur 's avonds en vaak ook op feestdagen en waar ze je vakkundig helpen. Verder betalen wij helemaal niet zo heel veel en bellen we na de 1e minuut altijd gratis, zowel vast als mobiel dus ik heb niets van klagen. Enige is dat ze wat mij betreft de upload snelheid wel een beetje omhoog moeten gooien want met 1mbit vind ik dat een beetje karig maar verder niks op aan te merken.

TV is van UPC en daar overigens ook nooit problemen mee. Niet HD maar dat maakt ons niet zoveel uit, kwaliteit is alsnog super op onze full-HD tv.

Voor mij nooit meer een switch of een overstap naar een andere provider, ik zit goed en betaal niet teveel dus ik zie geen enkele reden om over te stappen.

• @Fils,

Klopt maar ze hebben toch een eigen support afdeling, eigen manier van afhandeling van fouten en storingen, eigen onderhoud, eigen systemen en eigen prijzen / soort pakketten. En wij maken gebruik van het ADSL netwerk van Tiscali via Telfort en dat is dus anders als dat van KPN en naar mijn mening stukken beter. Ik krijg bijvoorbeeld een ZyXel router, als je bij KPN internet afneemt krijg je een uitgekleden Thomson/SpeedTouch router om maar een voorbeeld te noemen.

Telfort komt voort uit Chello en Tiscali dus heeft het netwerk hier van Tiscali overgenomen en gebruikt dat nog steeds en dat vind ik gewoon beter dan dat van KPN. Dus om te zeggen Telfort en KPN is 100% hetzelfde, nee zeker niet integendeel zelfs. Alleen op papier en qua contracten lopen ze misschien naast elkaar maar in de praktijk zie je toch wel een aantal (grote) verschillen in de bedrijfsvoering.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!