• Hallo allemaal.
    Ik ben bezig met MySQLi scripten, maar loop tegen een fout aan. Dit moet er komen te staan op line 9:


    $page = mysqli_real_escape_string($_GET['page']);


    Maar als ik die mysqli_real_escape_string voor $_GET zet krijg ik een foutmelding. En als ik die weg haal niet. Die foutmelding krijg ik ook op line 11. Deze foutmeldingen krijg ik.


    Warning: mysqli_real_escape_string() expects exactly 2 parameters, 1 given in /home/gebruiker/domains/mijndomein.nl/public_html/index.php on line 9


    Warning: mysqli_query() expects at least 2 parameters, 1 given in /home/gebruiker/domains/mijndomein.nl/public_html/index.php on line 11


    Dit is trouwens de regel op line 11:
    $sql = mysqli_query("SELECT titel, wat FROM logs ORDER BY datum ASC");


    Weten jullie misschien waar dat aan ligt?

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • $sql = mysqli_query("SELECT titel, wat FROM logs ORDER BY datum ASC";


    Klopt het einde ervan wel?
    En je mysqli real escape string verwacht 2 variabelen, 1 database en 1 je get (je database variabel mist)


    --
    Ik zelf werk altijd met de variabel aan het begin. Stel je database connectie variabel is $db.


    Dan doe je zo: $db->real_escape_string($_GET['post'])

  • Ik had al gegoogled maar kon het niet vinden. Ik heb die van mysqli_real_escape_string gedaan, Moest idd zo hoe je zei. Als me database connectie $db is doe ik het zo. Kan toch ook. Je hoeft toch niet persee aan het begin te werken met de variabel.


    $page = mysqli_real_escape_string($db, $_GET['page']);


    Maar ik heb nog wel deze fouten,


    Warning: mysqli_query() expects at least 2 parameters, 1 given in /home/gebruiker/domains/domein.nl/public_html/index.php on line 11


    Warning: mysqli_num_rows() expects parameter 1 to be mysqli_result, null given in /home/gebruiker/domains/domein.nl/public_html/index.php on line 14


    Warning: mysqli_fetch_array() expects parameter 1 to be mysqli_result, null given in /home/gebruiker/domains/domein.nl/public_html/index.php on line 29


    Warning: mysqli_error() expects exactly 1 parameter, 0 given in /home/gebruiker/domains/domein.nl/public_html/index.php on line 120

  • Je mysqli_real_escape_string kan gewoon op de manier die je als laatste aangeeft, als de $db variabel de connectie is. Zou je escape gewoon moeten werken. We zien niet alles natuurlijk, jij geeft je fouten, wat zijn de regels 11, 14,29 en 120 dan ?


    Altijd volledig alles plaatsen als er een fout optreed , anders kunnen we je niet helpen.

    1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

    Bewerkt één keer, laatst door ZiraX ().

  • Mysqli espace string heb ik gedaan en werkt want de foutmeldingen daar zijn weg. Het gaat alleen omdeze fouten.


    Warning: mysqli_query() expects at least 2 parameters, 1 given in /home/gebruiker/domains/domein.nl/public_html/index.php on line 11


    Warning: mysqli_num_rows() expects parameter 1 to be mysqli_result, null given in /home/gebruiker/domains/domein.nl/public_html/index.php on line 14


    Warning: mysqli_fetch_array() expects parameter 1 to be mysqli_result, null given in /home/gebruiker/domains/domein.nl/public_html/index.php on line 29


    Warning: mysqli_error() expects exactly 1 parameter, 0 given in /home/gebruiker/domains/domein.nl/public_html/index.php on line 120


    Dit zijn de regels waar het staat.


    Line 11:
    $sql = mysqli_query("SELECT titel, wat FROM logs ORDER BY datum ASC");


    Line 14:
    if(mysqli_num_rows(mysqli_query("SELECT `id` FROM `banns` WHERE `ip`='".mysqli_real_escape_string($db, $_SERVER['REMOTE_ADDR'])."'")) > 0) header("location: banned.php");


    Ik heb het zo gedaan, is dit goed of moet het anders gedaan worden. Want de foutmelding op line 11 is wel weg als ik dit zo doe.
    $sql = mysqli_query($db, "SELECT titel, wat FROM logs ORDER BY datum ASC");

  • Lady of Hell,


    Wat betreft je $db klopt, dat dat werkt maar het is niet logisch, het is krom zie hieronder hoe je het beter kunt doen!


    PHP
    $db = new mysqli("Hostname", "Username", "Password", "Database");


    Dan kun je in principe gewoon als volgt je query's bouwen.


    PHP
    $variabel = $db->query("UPDATE/SELECT/INSERT etc..");


    Tevens kun je met de volgende ook nog wat standaard functies:

    PHP
    $count = $variabel->num_rows; // $variabel == de query variabel! Tevens is dit de count_rows functie!
    $fetchassoc = $variabel->fetch_assoc(); // Dit is de mysqli_fetch_assoc. echter simpeler en beter! wederom $variabel == je betreffende query
    $fetchobj = $variabel->fetch_object(); // Mysqli_fetch_object.. wederom $variabel blabla


    Success.

    1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

    Bewerkt één keer, laatst door ZiraX ().

  • Ik heb de meeste fouten weg gewerkt, nu sta ik op deze maar die lukken niet echt.


    Warning: mysqli_query() expects at least 2 parameters, 1 given in /home/gebruiker/domains/domein.nl/public_html/index.php on line 120


    Warning: mysqli_error() expects parameter 1 to be mysqli, null given in /home/gebruiker/domains/domein.nl/public_html/index.php on line 120


    Dit zijn de stukken scripts van Line 113 t/m 120.


  • Ik kom weer tegen een paar foutmeldingen aan.


    Warning: mysqli_query() expects at least 2 parameters, 1 given in /home/gebruiker/domains/domein.nl/public_html/login.php on line 32


    Warning: mysqli_query() expects at least 2 parameters, 1 given in /home/gebruiker/domains/domein.nl/public_html/login.php on line 34


    Warning: mysqli_fetch_array() expects parameter 1 to be mysqli_result, null given in /home/gebruiker/domains/domein.nl/public_html/login.php on line 35


    Warning: mysqli_num_rows() expects parameter 1 to be mysqli_result, null given in /home/gebruiker/domains/domein.nl/public_html/login.php on line 37


    En als ik op regel 32 en 34 $connection->query wil zetten in plaats van mysqli_query dan stuurd ie me naar de verban pagina. Dan ben ik ineens verbannen. En als ik mysqli_query laat staan krijg ik foutmeldingen zoals hierboven.


    Hieronder me script.

  • RTFM of terwijl Read the Fucking Manual :) zoals de warning beschrijft mis jij een aantal parameters :)


    De verklaring hiervoor is heel simpel... mysqli werkt niet met de global scope maar met objecten
    je zou dus altijd je connectie als extra parameter moeten meegeven of de query via het object moeten aanroepen


  • No offence maar je code is één grote teringzooi :)


    Hier een groot stuk herschreven (ongetest)


    probeer er wat van te leren want om heel eerlijk te zijn snap ik er vrij weinig van zo

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!