Undefined index: in

• TopicPost Aangepast!

Beste,

Ik maak momentele gebruik van Opencart en daar heb ik CSV Import Pro voor, maar ik krijg foutmeldingen.
    Zou iemand mij hier mee kunnen helpen?

Ik krijg de volgende foutmeldingen:

2013-05-13 18:15:59 - PHP Notice: Undefined index: tag in /var/www/vhosts/8/139994/webspace/httpdocs/*/Shop/admin/model/catalog/product.php on line 13

In de bijlage is de product.php toegvoegd.
    Zoals je ziet staat er op regel 13 niks, dus hoop dat iemand weet wat de oplossing is.

Ik heb al op internet zitten zoeken, maar ik heb geen oplossing kunnen vinden. wel zag ik iets over "( !isset" maar durf nou niet te zeggen of dat er iets mee te maken heeft.

Alvast Bedankt!

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Het ziet er als volgt uit nu mijn code (waarmee ik de 500 error krijg)

PHP
    <?php
    class ModelCatalogProduct extends Model {
     public function addProduct($data) {
      $this->db->query("INSERT INTO " . DB_PREFIX . "product SET model = '" . $this->db->escape($data['model']) . "', $sku  = isset($data['sku']) ? $data['sku'] : '';, $upc  = isset($data['upc']) ? $data['upc'] : '';, $ean  = isset($data['ean']) ? $data['ean'] : '';, $jan  = isset($data['jan']) ? $data['jan'] : '';, $isbn  = isset($data['isbn']) ? $data['isbn'] : '';, $mpn  = isset($data['mpn']) ? $data['mpn'] : '';, location = '" . $this->db->escape($data['location']) . "', quantity = '" . (int)$data['quantity'] . "', minimum = '" . (int)$data['minimum'] . "', subtract = '" . (int)$data['subtract'] . "', stock_status_id = '" . (int)$data['stock_status_id'] . "', date_available = '" . $this->db->escape($data['date_available']) . "', manufacturer_id = '" . (int)$data['manufacturer_id'] . "', shipping = '" . (int)$data['shipping'] . "', price = '" . (float)$data['price'] . "', points = '" . (int)$data['points'] . "', weight = '" . (float)$data['weight'] . "', weight_class_id = '" . (int)$data['weight_class_id'] . "', length = '" . (float)$data['length'] . "', width = '" . (float)$data['width'] . "', height = '" . (float)$data['height'] . "', length_class_id = '" . (int)$data['length_class_id'] . "', status = '" . (int)$data['status'] . "', tax_class_id = '" . $this->db->escape($data['tax_class_id']) . "', sort_order = '" . (int)$data['sort_order'] . "', date_added = NOW()"); 

$product_id = $this->db->getLastId();
  • haha ja zo werkt dat niet, zal hieronder even voorbeeld maken.

PHP
    $ean = isset($data['ean']) ? $data['ean'] : '';

if (!empty($ean))
    {
    	/**
    	 * We kunnen updaten met de $ean waarde.
    	 */
    	$this->db->query.................
    }

De controle of hij leeg is doe ik eigenlijk standaard, of je dit wilt gebruiken is jou keuze :)

• Je krijgt deze fout omdat je code een GET of POST genaamd "tag" verwacht, maar deze niks krijgt (null is)

Als je isset gebruikt kun je kijken of het geset is.

Bijvoorbeeld

Code
    if(isset($_GET["tag"])) {

}

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!