Hacker

• Hallo, mijn site was gehacked. Iedereen was verbannen van me site en leden hadden ineens super veel geld. Later waren al me sql tabellen ineens weg uit me database.

Ik heb dit uitgezocht en vond een paar rare dingen in me logs van me controlpanel van me host. Nu heb ik dit Ip adres gevonden en deze email die daarbij hoort.

** VERWIJDERD DOOR TIM **

Weten jullie of ik hier aangifte van kan doen? Of Niet.

Bewerkt één keer, laatst door Tim: E-mail en IP weggehaald ().

• Aangifte bij de politie kan je doen.
    Dan wel zeker al het bewijsmateriaal (logs etc) meenemen naar de politie.

Als je naar een advocaat zou stappen voor een rechtzaak:
    dit kun je best enkel doen als je kan aantonen dat je financiele schade hebt opgelopen.
    Als je schade minder is dan 3.000 euro moet je zelfs niet overwegen naar de rechter te stappen, het kost je immers meer.

Verder zou je te weten moeten komen hoe je gehackt bent geweest.
    Is het door een onveilige code op je site te gebruiken?
    Gebruik je overal hetzelfde wachtwoord, dan kan het daardoor zijn geweest?
    Ofwel is je pc gehackt, scan je pc grondig op bv keyloggers.

Succes!

• Beste,

Wil je mijn mail verwijderen?
    Graag ontvang ik meer informatie via PM hierover. (je bevindingen om mij als hacker te bestempelen)

Met vriendelijke groet,

Malik

• Als je schade minder is dan 3.000 euro moet je zelfs niet overwegen naar de rechter te stappen, het kost je immers meer.

In Nederland is het zo dat als je een RBV hebt vallen de kosten allemaal onder de verzekering. (RBV = Rechtsbijstand verzekering.)
    Daarbij zijn de kosten voor de rechtszaak allemaal binnen de verzekering.

Ook zou ik dit vast melden bij de rechtsbijstand.
    Ook de aangifte zou ik meteen morgen doen.

Edit:
    Tevens wel de melding dat je dit afgesloten moet hebben!!

Met Vriendelijke Groet.

Maikel

Bewerkt één keer, laatst door M.Martens: Aanpassing RBV ().

• vindt jouw topic beetje raar

Hoezo die naam van anoniempje?
    Om welke site gaat het?

En hoe weet jij dat die iemand op deze site staat

Hallo Refferalboy.

Ik denk dat het gewoon een gok was.
    Meteen de eerste en beste ICT site.

Maar ik weet wel dat dit vorm van lasterlegging aan het worden is.
    En dat is zonder bewijs verboden.

anoniempje.

Zouden we misschien een screenshot mogen zien.

• Hallo,

@TS, bericht aangepast. E-mail en IP weggehaald. DIt is in strijd met ons reglement en wet.

Verder sluit ik me aan bij K.Rens. Maar weet bij voorbaat dat een rechtszaak niet gaat helpen.

Verder klopt het absoluut niet wat M.Martens zegt. Je hebt niet zomaar rechtsbijstand. Dit moet je echt hebben afgesloten.
    Start niet zomaar een rechtszaak. Het is ook zo dat de verliezende partij moet betalen.
    Is ook geen lasterlegging, wat dat bestaat niet.

Tot slot heeft wat Refferalboy zegt niet veel toevoeging, deze dingen er niet toe.

Wat er toe doet is:
    Is er duidelijk in de logs te zien dat er "gehackt" is?
    Is het duidelijk dat het die persoon is?

Zo ja, dan kun je aangifte doen. Let wel op dat je zelf natuurlijk ook rechtmatig bezig bent.

Mvg,
    Tim

• In eerste instantie beschuldigde hij niemand.
    Hij zei alleen een mail adres en IP adres waar het vandaan kwam.

De vraag was of hij aangifte kon doen.

Ik vroeg per PB(eigen schuld) aan TS of ik hem zou kunnen helpen.
    Hij ging niet in op mijn aanbod, echter zei hij dat ik dezelfde persoon was als de hacker...

Hij beschuldigde mij, dat ik ook 2 andere personen was op ICTs.

• Sorry maar jij bent reza en malik wel toevallig. Plus je IP en email komen in me logs voor. Dus heb bewijs.(Ben geen bewijs verschuldigd naar ICt leden) En ineens zeg jij dat ik het ip en email moet verwijderen uit me post. Buiten dat is het bewijs van een hack poging.

• Ok, het eerste dat ik niet snap is dat Anoniempje hier zomaar iemand beschuldigd. Terwijl hij/zij pas op 30-04-2013 geregistreerd is.
    Hoe kan hij/zij dan weten wie het zijn? Tenzij het natuurlijk een dubbelaccount is.

Ten tweede, ik denk niet dat de politie hier werk van maakt, tenminste als het gaat om brakke programmering..

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!