Registratieformulier

  • Beste ictscripters


    Zoals eerdere posts al is gebleken ben ik begonnen met het leren van php. Ik wou een registratiescript maken. Nu is het probleem, ookal wordt de waarde op false gezet zal hij toch de gegevens doorsturen naar de database? Hij geeft dat dat niks is ingevulden (geen voornaam, achternaam...), maar toch wordt er weergegeven dat de gegevens succesvol zijn opgeslagen?


    Weet iemand waar mijn fout zit? Na een hele tijd zoeken en proberen heb ik het nog steeds niet gevonden.


    (Overige opmerkingen over onduidelijkheid in scripten zijn ook altijd welkom ;) )
    Alvast bedankt!


    Brent

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • PHP
    // kijken of alles is ingevuld
        if (empty($_POST["voornaam"])) {$i=FALSE; echo("Geen voornaam <br>");} 
        else if (empty($_POST["achternaam"])) {$i=FALSE; echo("Geen achternaam <br>");}
        else if (empty($_POST["spelersnaam"])) {$i=FALSE; echo("Geen spelersnaam <br>");]
        else if (empty($_POST["wachtwoord"])) {$i=FALSE; echo("Geen wachtwoord <br>");}
        else if (empty($_POST["wachtwoordHer"])) {$i=FALSE; echo("Geen herhalingswachtwoord <br>");}
        else if ($_POST["wachtwoordHer"] != $_POST["wachtwoord"]) {$i=FALSE; echo("Wachtwoorden verschillend");}
        else { $i = TRUE; }


    Is het zo niet netter en korter? (bewerkt @ ICT editor)


  • Is het zo niet netter en korter? (bewerkt @ ICT editor)


    Persoonlijk ben ik hier niet over te spreken, ik hou van comments en duidelijkheid in code.
    Hier is het mij niet echt duidelijk als ik de code zou overkopen, tevens wordt het ook niet goed gecontroleerd.
    Korter is vaak niet netter, werken met tabs en commentaar is in mijn mening prettiger om terug te lezen als er een bewerking nodig is, of als je het over koopt.


    Maar iedereen heeft zijn/haar mening hierover, programmeren verschilt ook per persoon hoe hij/zei werkt net als een handschrift zie je dit ook meestal wel.

  • Ik ben ook net bezig, maar zal alle opmerkingen in acht nemen. Het is om het even te verduidelijken niet de bedoeling sources te gaan verkopen, maar gewoon zelf mijn eigen websites uit te breiden i.p.v. die veel te dure scripters aan te nemen ;).


    Er is nog veel werk, maar ik neem men tijd om het te leren.

  • brentvdh
    Suggereer ook niet direct dat je het wilt verkopen maar ik vertel het "als" je dit gaat verkopen, wat je met de code verder doet zijn onze zaken niet.


    Als tip zou je nog kunnen kijken naar de strlen() en trim() functie van php, die zijn over het algemeen iets beter dan de empty() functie.


    - strlen telt de string die er op dat moment is.
    - trim haalt de white space (spatiebalk) ruimte eruit.


    Dus als je iets als:

    PHP
    //Voorbeeld 1
    if(strlen(trim($_POST["waarde"])) < 2) { echo 'De waarde heeft minder dan 2 tekens.'; } 
    
    
    //Voorbeeld 2
    if(strlen(trim($_POST["waarde"])) > 255) { echo 'De DB veld waarde mag maar 255 tekens bevatten.'; }


    Zo kan je nog verder gaan, zou alleen niet op emtpy alleen vertrouwen aangezien dit te misleiden is ;)

  • @Fils


    Ik doelde alleen op het verwijderen van else{ ; } zodat het script achter elkaar controleert en niet alles tegelijk.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!