DDoS-aanvallen TransIP

  • Update 12:45:


    Helaas zijn momenteel ook onze webhostingservers zelf het doelwit geworden van de grootschalige DDoS-aanval die vanochtend is opgezet. Hierdoor kan het voorkomen dat uw website tijdelijk beperkt bereikbaar is. We doen er uiteraard alles aan om verdere impact beperkt te houden.


    —-


    Momenteel ondervindt TransIP wederom een zware DDoS-aanval. Deze aanval
    is de meest recente in een reeks die zondag 24 maart startte. Helaas
    zijn de aanvallen sindsdien in intensiteit toegenomen en richten zich
    inmiddels op al onze nameservers. Onze technische staf is er echter in
    geslaagd om ook de meest recente aanval succesvol af te wenden.


    De impact is momenteel dan ook zeer beperkt. Desondanks willen we u
    vanwege de toegenomen intensiteit op de hoogte houden.


    We willen benadrukken dat onze medewerkers letterlijk dag en nacht
    werken om de mogelijke impact van deze aanvallen te minimaliseren.
    Hierbij wordt intensief samengewerkt met het Team High Tech Crime van
    het KLPD en het team digitale recherche Leiden/Den Haag.


    Via deze site houden we u op de hoogte van de meest actuele status.





    Voor een actueel overzicht en updates: http://www.transnoc.nl/

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Beste klant,


    Graag brengen wij u op de hoogte van nieuws rondom de DDoS-aanvallen. Deze zijn de afgelopen dagen in zeer snel tempo afgezwakt. Sinds 10 april zijn geen verdere afwijkingen gesignaleerd op ons netwerk.


    Gedurende de afgelopen weken hebben wij 24/7 gewerkt om de impact voor u te beperken. In vrijwel alle gevallen betekende dit dat u niets heeft gemerkt. Een heel enkele keer kon het volgende voor komen:
    • Sporadisch verminderde bereikbaarheid van onze website (TransIP.nl). Dit kwam per keer maximaal enkele minuten voor.
    • Een eenmalige kortstondige onbereikbaarheid van 1 van onze nameservers. De overige twee nameservers namen dit moeiteloos over. De impact was hierdoor nihil.
    • Een eenmalig kortstondige onbereikbaarheid van enkele webhostingpakketten gedurende maximaal 10 minuten.
    Al onze andere diensten ondervonden geen last.


    Op dit moment is de situatie stabiel, we stoppen daarom met de updates via e-mail. Mocht dit veranderen, dan stellen wij u uiteraard direct op de hoogte.


    Met vriendelijke groet,


    TransIP

  • Geen idee, gisteren stond ik met me kar vol boodschappen bij Jumbo Amersfoort en lag de pin eruit, bij Blokker Amersfoort eerder die middag hetzelfde, evenals bij de ING-automaat op Amersfoort Euterpeplein; bij de ING automaat was zelfs een mevrouw haar pas nog in de automaat (terwijl de automaat "Uw pas aub" aangaf) en kreeg een mevrouw haar €50 niet maar was het wel afgeschreven. Erg vreemd allemaal.

  • Geen idee, gisteren stond ik met me kar vol boodschappen bij Jumbo Amersfoort en lag de pin eruit, bij Blokker Amersfoort eerder die middag hetzelfde, evenals bij de ING-automaat op Amersfoort Euterpeplein; bij de ING automaat was zelfs een mevrouw haar pas nog in de automaat (terwijl de automaat "Uw pas aub" aangaf) en kreeg een mevrouw haar €50 niet maar was het wel afgeschreven. Erg vreemd allemaal.

    Word met de dag gekker als je het mij vraagt.
    ING straks ook storing hoor. Ik met moeders bij de juwelier. Kon ik niet pinnen.
    Gelukkig heb ik ook nog een rekening bij de Rabo die geen storing hadden. :thumbup:


    Fijn dat een bank nog wel werkt

  • @Fils,
    Maakt niet uit hoe ik bedoel het gewoon algemeen ;). Het feit ligt er gewoon dat we niet alleen maar in techniek moeten geloven maar ook altijd iets "analoogs" of "offline" moete hebben. De downtimes van de financiële instellingen van de afgelopen tijd is daar een erg mooi voorbeeld van.


    Wat als het er nu 7 dagen uit zou liggen? Winkels als MediaMarkt/Saturn/BCC maken miljoenen verlies, de beurs gaat kapot, banken komen in problemen, bedrijven krijgen betalings- en leveringsproblemen en wie kan het allemaal gaan betalen? Precies de overheid en in feite dus de consument. Het is kortom verstandig om wat geld thuis te hebben voor het geval dat (uiteraard niet rondbazuinen want daar krijg je weer diefstallen van) gezien de meeste mensen geen euro meer thuis hebben liggen. Dit geldt overigens ook voor bedrijven natuurlijk ;).

  • We hebben het hier alleen over de ING neem ik aan ? Bij rabobank heb ik de downtime niet eens gemerkt, dit duurde een kwartier toen was alles alweer onder controle.


    Als de techniek van de bank faalt dan zou ik niet naar de beurs kijken want die is al meerdere keren gehackt, bedenk je maar eens wat voor gevaar daarachter zit.
    Een bank kan je nog altijd gewoon binnenstappen....

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!