Rage quit ivb IE compatibility

• Hallo ICTers,

Ik vroeg me af.. Hebben jullie dat ook wel eens dat je heerlijk bezig bent met een website en het werkt allemaal perfect tot hij op een duur af is en dan vervolgens kom je erachter dat Internet Explorer de hele website weer op z'n kop zet..

Dit heb ik best vaak en heb dan gelijk zin om me hele source te dumpen sinds hij wel crossbrowser moet zijn vind ik, vanwege alle oldskoolers die het niet kunnen laten om toch nog IE te gebruiken. Maar toch keer op keer IE me weer in de steek laat, dit is me nou al zovaak overkomen.. Het zit me echt dwars wat raden jullie me aan en wie heeft dit ook?? :|

Met vriendelijke groet,

Lorenzo Pappalettera

O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• Ik snap sowieso al niet waarom bijv. zowat alle 30-40plussers op mijn school internet explorer gebruiken, terwijl al het digitaal materiaal van hun beter werkt in FireFox en Google Chrome. :huh:

Ik was bezig met een website voor me vriendin, werkte perfect in alle browsers.. tot ik een tijdje niet naar IE begon te kijken en toen.. ... Rage quit :thumbdown: Ik had geen zin meer in dat gezeik. Sinds dien nog niet verder mee geweest, maarja zal ook wel niet meer sinds het net uit is met me vriendin.. :wacko: Eerst maar focussen op het IE probleempje dat ik nu heb :pinch: Ik zou het heel graag willen negeren, maar ik moet toch om die oldskoolers denken... .. i guess

O o
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• Heb zo vaak de neiging om MS een mail te sturen of ze de stekker uit Internet Explorer willen halen haha, hier bereik je natuurlijk 0,00 mee.
    Gelukkig wordt het vanaf IE9/10 wel wat beter, helaas zijn er zoals L.Groot al zei nog veel bedrijven die een oudere versie van Internet Explorer gebruiken..

• Het is vooral een kwestie van goed aan de regels houden. Mijn hulpje hierbij is altijd de validator van w3 (http://validator.w3.org/)

Het lost natuurlijk niet alle problemen op, maar het scheelt al heel veel. Dan is namelijk het meeste wel goed. De kleine dingen moet je dan nog even handmatig oplossen (IE fixes etc.)

Wat ik ook altijd doe is om het uur (Tijdens het coderen) even in alle major browsers te checken. Scheelt je weer een 'rage' aan het eind ;) en heb je even tijd om te ontspannen.

• Als ik eerlijk moet zijn dan heb ik dat nog nooit gehad. In elke browser ziet mijn website er goed uit maar soms als je css3 gebruikt voor je website en IE ondersteunt dat niet, dan neem ik dat maar voor lief. Het is niet noodzakelijk, ziet er niet lelijker door uit maar tja, dat moeten mensen die nog zo'n oude browser gebruiken maar voor lief nemen want ze moeten anders gewoon hun browser updaten.

• thjeu
    http://meyerweb.com/eric/tools/css/reset/

Is een browser reset welke alle standaard CSS waardes in de browser volledig op 0 zet en dus de browser reageert op jou CSS.
    Alleen heb je soms problemen met pixels zoals je aangeeft als je bijvoorbeeld een CSS button maakt, forms handelt hij denk ik anders af.
    Maar de reset is het zeker waard, scheelt je een hoop gezeur namelijk, zou nou niet echt om het uur willen kijken.

• Mijn hulpje hierbij is altijd de validator van w3 (http://validator.w3.org/)

Het lost natuurlijk niet alle problemen op, maar het scheelt al heel veel. Dan is namelijk het meeste wel goed. De kleine dingen moet je dan nog even handmatig oplossen (IE fixes etc.)

Wat ik ook altijd doe is om het uur (Tijdens het coderen) even in alle major browsers te checken. Scheelt je weer een 'rage' aan het eind ;) en heb je even tijd om te ontspannen.

Bedankt, zelf nog nooit die validator van w3 gebruikt.. maar zoals ik al zie geeft het al een paar fouten aan.. scheelt me idd wat tijd :P

En ik ben niet echt zoon iemand die het bij elke wijziging op elke browser gaat testen, simpelweg te lui voor.. Ben altijd druk bezig in chrome. :thumbup:

O o
    /||\
    /¯\

• Ik zorg er altijd gewoon voor dat de websites die ik aflever volledig werken op Internet Explorer. Het is helaas een feit dat 13-14 procent van de internetgebruikers nog steeds Internet explorer gebruikt.

Ik vind het overigens onzin om te zeggen dat iemand geen rekening moet houden met IE.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!