Earth Hour shutdown script

• Het initiatief van ICTscripters om tijdens earth hour de website gedurende 1 uur offline te halen heeft mij geïnspireerd om ook met mijn eigen websites mee te doen.

Nu ben ik dus bezig met een klein scriptje wat mijn website automatisch om 20:30 'offline' haalt & om 21:31 weer online toont.
    echter ben ik niet geweldig met PHP & de date functies dus ik heb het volgende in elkaar weten te zetten:

PHP
    date_default_timezone_set('Europe/Amsterdam');
    $today=getdate();

if(($today[mon] == "3" && $today[mday] == "23") && (($today[hours] == "20" && $today[minutes] >= 30) OR ($today[hours] == "21" && $today[minutes] <= 30))) {
    	echo "time beteen 20:30 - 21:30; show message</br>";
    	exit;
    }

Enkel heb ik het gevoel dat dit veel beter/korter moet kunnen m.b.t. de IF voorwaarden.
    Indien ik het wel juist heb gedaan. dan is iedereen uiteraard vrij om het te gebruiken op zijn website.
    (het scriptje word uiteraard op iedere pagina geinclude.

Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans

Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

• Het idee van Earth Hour is om elektriciteit te besparen. Dit bespaart geen elektriciteit want de servers staan nog aan dus dat heeft niet veel zin. Je kunt het oplossen met appcache, je selecteert een file om te laten zien als de website offline is (geen bereik meer naar de server). Die file wordt dan opgeslagen op de computer en wordt dan automatisch weergeven als de website offline is.

• Ik ben het gedeeltelijk met je eens.
    Het bespaard niet zoveel energie als het compleet uitzetten van de server.
    Echter heb ik geen server toegang (geen eigen server/kennis)

Maar dat het geen energie bespaard ben ik met je eens.
    Doordat de bezoekers niet de gehele website kunnen bezoeken, en dus enkel (deze index) laden zal de server minder intensief werken & dus stroom besparen t.o.v. Volledige/normale belasting.

Verder maakt het de bezoekers bewust van Earth Hour, in de hoop dat zij (alsnog) mee gaan doen.
    Dus direct bespaard het misschien niet of minimaal. Maar Indirect waarschijnlijk/hopelijk wel!

Maar dmv PHP is dit dus een juiste manier (heb verder geen vertand van apache)

Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans

Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!