2 php vragen

• Hallo allemaal

ik ben bezig met een nieuw spel en heb 2 vragen:

1) Hoe moet ik mijn sessions beveiligen?

2) Het is een strategy game en ik ben van plan om maximum 50 spelers per wereld toe te laten. Maar kan ik dan het beste 1 database per wereld maken? Want dan moet ik waarschijnlijk redelijk wat databasen maken.

mvg,
    Willem Goossens

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • 1) Werken je sessies met cookies of met php sessies?
    PHP sessies draaien immers op de server en zijn op zich al vrij veilig.
    Het enige wat je kan doen is bv een IP controle hangen aan elke sessie.
    En als de gebruiker is ingelogd, kun je een unieke hash hangen aan je usertabel en controleren of de hash in de sessie overeenkomt met deze bij de user in kwestie. :)

2) Als je maar 50 spelers toelaat per wereld, zou ik niet werken met aparte databases. Veel te veel overkill.
    Wat wel kan is een aparte tabel ervoor aanmaken, maar ook dat zou ik persoonlijk niet doen.
    Ik zou gewoon in de bestaande tabellen een extra kolom aangemaken genaamd 'WereldID' en daarin steken in welke wereld iemand zit. :)
    Lekker simpel voor je queries, gewoon de wereldid meegeven en je hebt alle gegevens van die wereld.
    Noot: zet wel zeker een index op die wereldid. Dan laadt je database sneller de gegevens in. :)

• En vergeet de verlopen sessies niet te veranderen als de bezoeker er niet meer is blijft je wereldid in de database natuurlijk gewoon actief.
    Dus bij uitloggen/sessie stop even de wereldid verwijderen is hij altijd up2date en kan je bezoekers laten springen naar werelden, tenzij ik dit verkeerd begrijp?

Krijg het idee dat ik hem niet goed begrijp, is het tijdens inloggen of tijdens registreren al ?

• Ik zal zeker niet in alle tabellen een 'wereld ID' toevoegen, dan sla je de data onnodig plat.

Een database per wereld schaalt wel fantastisch goed natuurlijk, maar voor 50 spelers per stuk is dat onnodig complex en teveel overkill denk ik.

Een belangrijke vraag die je eerst moet beantwoorden voordat je je database schema maakt: Kunnen spelers spelen op meerdere werelden tegelijk? Of switchen van wereld?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!