Google Definitie?

• Wikipedia is landelijk het grootste informatie bron, google werkt daarmee samen om zo informatie te verduidelijken. Niet alle informatie op Wikipedia is vertrouwelijk, maar je merkt snel genoeg welke wel :). De teksten kan je aanpassen en zullen door miljoenen andere mensen nog bekeken worden. Wikipedia is vooral gericht op mensen die wetenschappelijk etc. bezig zijn dus die zullen ook ten alle tijden het juiste antwoord neerzetten.

• Hallo,

Wikipedia mag hier prima gebruikt worden bij informatice HBO ;)
    Wikipedia is eigenlijk betrouwbaarder dan met denkt. Er zijn onderzoeken naar de betrouwbaarheid gedaan, en het meeste is goed betrouwbaar.
    Als je iets aanpast is het of niet meteen aangepast of in een mum van tijd (zeer snel!) weer terug aangepast en kan je een ban krijgen (om te editen) als ik het goed heb.

Mvg,
    Tim

• Citaat

Wikipedia is ook uit den boze op scholen en is geen wetenschappelijke bron ;). Niet goedgekeurd voor HBO en Mavo/Havo/VWO (sector/profiel) werkstukken in ieder geval. Google Scholar is dat dan weer wel.

Dit is niet helemaal waar.

Men ziet Wikipedia altijd als een bron, terwijl het helemaal geen bron is. Wikipedia is eigenlijk (in 99,99% van de gevallen) een samenvatting van Wetenschappelijke bronnen. Kijk maar eens op een pagina helemaal onderaan. Daar staan de bronnen van de informatie die op die Wikipagina staat.

Dus dat Wikipedia niet betrouwbaar is, is makkelijk gezegd.

Ik heb vroeger ook een profielwerkstuk moeten maken en daar vermelde ik keurig dat het van Wikipedia afkomstig was, maar daarbij ook dat dit gebaseerd is op andere bronnen (die ik er dan bij schreef). Op deze manier was het gewoon legaal.

Punt van kritiek op Wikipedia is: Accepteer niet blind alle informatie. Zie Wikipedia meer als naslagwerk voor wat je hebt onderzocht. Kijk dus bijvoorbeeld eerst op de websites van de bronnen die gebruikt zijn. Als je daar het antwoord vind is natuurlijk beter.

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!