Windows 7 of 8? Of misschien...

  • Ik kies voor... 38

    1. Windows 7 (20) 53%
    2. Windows 8 (16) 42%
    3. Anders (in reacties) (2) 5%

    Hey ICT'ers.


    Omdat een deel voor windows 7 kies, en een ander voor 8
    Ik wil even weten waarom, en overtuig eens waarom je jouw type het best vind.
    Doe dit wel met respect, iedereen heeft een eigen mening en inkijk.
    Ik ga hier streng op letten.



    Tijd voor een gezonde discussie.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Als ICT beheerder in mijn werk versies in windows 8 boven windows 7 vanwege dat mensen niet snappen hoe ze iets moeten doen en naar een handleiding programma'as opstarten die ze dan weer wel begrijpen (office 2010 oid.) daardoor zou ik windows 8 boven dat verkiezen + samenwerking met windows Server 8 werkt wel onwijs zijn, echter met stress tests is server 8 weer minder dan 2008 r2.


    Echter windows 7 bied de mogelijkheid om mensen een omgeving te geven die ze kennen en dat men sneller op kan starten en kan werken daarnaast policy gebruik hiervan ken ik bovendien stukken beter en grotere deel van de software die wordt gebruikt die werkt (nog) niet op win8 of zelfs al op win7 zonder modificaties daardoor neig ik nog naar Win7 vanwege de snelheid stabiliteit en betrouwbaarheid die het de laatste jaren heeft opgebouwd.

  • Ik kies zelf voor Windows 7.
    Dit heeft namelijk te maken met het opnieuw wennen aan Windows 8,daarover heb ik wel goede dingen gehoord alleen is het totaal veranderd.
    Dit is iets wat ik zelf niet erg prettig vind,ik vind wel dat Microsoft een mooie en verbluffende versie heeft neergezet.

  • Ik kies Windows 8

    1. Snel opgestart en klaar voor gebruik
    2. Het Metro interface vind ik super handig in gebruik, heb de beta een tijdje gedraaid en na tijdje gaat dit wel wennen.
    3. Bureaublad heeft nog steeds een Windows 7 uiterlijk, je bent alleen je start menu kwijt maar hier is inmiddels al een patch voor gemaakt.
    4. De verkenner in bijvoorbeeld mappen is veel uitgebreider geworden wat het allemaal handiger maakt.
  • Leuk topic dit, ik ben namelijk heel erg aan het twijfelen of ik Windows 8 ga installeren.


    Ik twijfel omdat ik gewend ben aan Windows 7, maar ik ben een geiler op visuele aspecten en ben dus (zonder dat ik het ooit gebruikt heb) al een fan van de Metro style. Het ziet er gewoon tip top uit.


    Misschien kan iemand een meer gerichte opmerking plaatsen (niet ten nadele van de vorige reacties), met meer inhoud. De enige reden die ik tot nu toe vind is dat men Windows 8 niet goed vind omdat het niet het gewende systeem is. Maar wat is nou inhoudelijk een beter stuurprogramma?


    Als W8 beter of even goed is, download ik het zeker. Als W7 beter is, dan blijf ik in twijfel :pinch:



    Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

  • Beste,


    Ik kies voor windows 7, de uitstraling is veel mooier en het is veel overzichtelijker. Daarnaast is windows 8 niet overzichtelijk en totaal niet gebruiksvriendelijk. Wel is windows 8 weer zeer compact, maar qua devlopment e.d is het geen goede optie. Ik blijf dus bij windows 7! :)

  • Windows 8 zeker weten.


    Ik gebruik het momenteel een paar weekjes. En zie ik er alleen maar voordelen ten opzichte van W7. Niks is slechter, of minder goed. Het desktop is gewoon het zelfde, alleen de menu start was/is weg. Maar hiervoor kan je gewoon iets downloaden zodat je hem weer terug hebt.
    En je hebt nu natuurlijk de metro style wat een plus punt is.


    Windows 8 heeft alleen de verbeterde punten van Windows 7 en geen slechtere dingen. Vind ik.


    Natuurlijk is het wel een beetje wennen :D

  • zelf vind ik windows 8 een zeer mooi besturingssysteem. Echter zie ik de meerwaarde er niet van zonder een touchscreen. Ik draai windows 8 als dualboot op laptop en gebruik daar nog altijd het meest windows 7 ook omdat er nog niet veel programmas zijn die echt goed werken op windows 8. Dus ik blijf voorlopig lekker bij win 7

  • Ik vind toch Windows 8 beter.


    Reden:
    - Aan het begin denk je "Wat is dit?" maar na een paar uur heb je zeker de smaak te pakken. Ik zelf vind dat surface niks, het is er ook bij uit wanneer ik bijvoorbeeld mijn pc opstart gaat ie direct naar het bureaublad, ook heb ik het start buttontje weer. Ik zelf vind Windows 8 vergeleken met Windows 7 iets sneller werken.


    Voor de mensen die twijfelen over surface, zie dit: http://sourceforge.net/project…icshell/?source=directory ;)

  • Ik kan hier eindelijk over meepraten en mijn stem is uitgegaan naar Windows 8.


    Ik heb altijd met plezier met Windows 7 gewerkt (en eerdere Windows systemen), maar er is nooit eens een verandering geweest. Veel mensen vinden dit juist een pluspunt, maar ik zie dit meer als minpunt. Want als het systeem altijd hetzelfde is, weet je ook niet of er iets beters is. Door Windows 8 te introduceren weet men dat er nog een andere mogelijkheid is voor het startmenu (terwijl die niet weg te denken was uit de oorspronkelijke Windows systemen). Ik vind dit een enorme verbetering. Je hebt nu een startmenu waar je alles zelf in kunt delen naar smaak.


    Meer pluspunten:
    - Vormgeving is drastisch verbeterd!
    - Gebruiksgemak is veel hoger. Je gaat gewoon met je muis naar de hoeken van je scherm en daar vind je alle opties die je nodig hebt.
    - Uren zoeken door mappen is er niet meer. Pin ze vast aan je startscherm of gebruik de super zoekfunctie die hier aanwezig is.
    - Veel mensen zeggen dat er geen bureaublad meer is, onzin. Bestaat nog steeds!
    - Start veel sneller op.
    - Websites gemakkelijk en in stijl opslaan.


    En nog veel meer, maar kan ik zo niet allemaal opkomen.


    Minpunten:
    - Een, via mijn touchpad op de laptop kon ik vroeger scrollen met 2 vingers (met 2 vingers in plaats van 1 over de touchpad, dan ging hij scrollen op de pagina in plaats van de muis besturen).***


    ***Als iemand een oplossing voor dit probleem heeft, bring it on please! Merk latop: Asus



    Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

  • Ik werk mijn leven lang al met Mac, dit vind ik dus ook het beste OS.


    Ik zal als ik jou was met een grote boog om Apple gaan, waarom? Apple heeft de boel zo beveiligd dat je er niks zelf aan kan passen. WIndows zit er een beetje tussen in en Linux weer niet.
    Als developer raadt ik dus Apple zeker niet aan.
    Maar als gebruiker/bedrijven/designer kan het zeker beter functioneren als windows. :)


    Het is maar voor wat je het gebruikt ;)

  • Ik zal als ik jou was met een grote boog om Apple gaan, waarom? Apple heeft de boel zo beveiligd dat je er niks zelf aan kan passen. WIndows zit er een beetje tussen in en Linux weer niet.
    Als developer raadt ik dus Apple zeker niet aan.
    Maar als gebruiker/bedrijven/designer kan het zeker beter functioneren als windows. :)


    Het is maar voor wat je het gebruikt ;)

    Iedereen een eigen mening :)

  • Ik denk ook dat ik Win8 oversla, en ga kiezen voor een Mac.
    Windows zie ik niet meer zo zitten vanwege de verschillende leveranciers.
    Als wat kapot is gaat er een hele onderzoek naar bij wie ik moet zijn.


    Hallo,


    Windows heeft daar niks, maar ook niks mee te maken ;)


    Ik zou heel graag een Mac kopen. Maar ik doe dit niet vanwege:
    Heel veel niet op een mac werkt. Marketing model van Apple. Overprijsd.


    Ik zou daarom Windows nemen. Ikzelf denk ik dat ik zowel op laptop als desktop W8 ga doen.


    Mvg,
    Tim

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!