Windows 8 upgrade

• Hallo,

Kreeg zojuist een email van Microsoft met de melding dat je naar windows 8 kan upgraden voor slechts 30 euro.
    De upgrade van windows 7 naar 8 zou zonder problemen met software moeten werken las ik.

Maar heb een paar vragen:
    - Kun je ook een schone installatie met deze windows 8 pro doen?
    - Werkt het sneller als windows 7?
    - Zijn er (leuke) nieuwe dingen toegevoegd aan windows?
    - En natuurlijk niet te vergeten, kun je windows 8 overal al voor gebruiken of bevat deze nog kinderziektes?

Pekeltje

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • 1) Sowieso geen schone. Dan betaal je gewoon de normale prijs á €400,- als ik me niet vergis. Plus je moet een legale Windows 7 versie hebben die geschikt is voor op jouw syteem (en mag volgensmij ook niet OEM zijn (voorgebrand/geïnstalleerd op je computer/laptop door de fabrikant). Je moet dus de origineel DVD hebben incl. geldig serial en dezelfde versie (Home Premium, Enterprise of Ultimate).
    2) Sneller hangt ervanaf. Je hebt in Windows 8 nu een soort van app-store idee (nieuw startmenu) en de een is er positief over en de ander negatief. Ik vind het opzich wel wat hebben maar ik moet me er eerst beter in verdiepen. Het schijnt wel veel sneller te werken, vooral Windows Live producten als Outlook Web App, SkyDrive, Word Web App en dergelijke functioneren daarin goed naar mijn weten.
    3) Zoals hierboven, verder uiteraard nieuwe styling, nieuw logo, hij is weer wat sneller en ongetwijfeld zal het configuratiescherm e.d. er beter uit zien. Het startmenu is echter wel volledig weg helaas..
    4) Hij is vandaag (of eigenlijk gisteren :P) officieel gelanceerd door Microsoft. Dat betekent dat hij in de schappen van de winkels ligt, oftewel: ja hij is veilig. Let alleen wel op dat bepaalde drivers (voor met name oude apparatuur), games, programma's e.d. nog geen volledige ondersteuning voor Windows 8 hebben. Er zitten dus geen ziektes in voor zover nu bekend, al zou ik het niet uitsluiten dat er een dezer dagen al nieuwe updates beschikbaar komen.

Trouwens, als je een Nederlandse scholier bent kun je op http://www.slim.nl voor €20 de upgrade kopen. Scheelt weer een €10 ;).

• L.Groot
    1) Kost geen €400 doe je research eerst voor je dit plaatst: http://www.microsoftstore.com/…L/pdp/productID.256400400 € 59.99

2) Heb Windows 8 in een beta fase gedraaid, menu is heel even wennen maar uiteindelijk heel makkelijk te beheren, je hebt nu 1 volledig overzicht hierop.
    3) Start menu is nu volledig overlayed, dus het menu wat je nu ziet, als je de windows toets intypt krijg je gewoon een bureablad (zie screen).
    4) Kinderziektes zullen altijd blijven, maar hij is voor nu wel gebruiksvriendelijk, updates draaien blijft dus wel belangrijk.

Ik vond het persoonlijk erg wennen, wat wel leuk is om te weten: Windows 8 is in minder dan 10 seconden klaar en opgestart.
    Het is maar net wat je gewent bent, Windows 7 zag er ook gek uit na XP/Vista dus het is een kwestie van smaak en wennen.

Screen:
    Links is je bureaublad en rechts is dus in feite je menu.

• @Victini
    Ja, zoals op de link die ik gaf staat kan je het volgende lezen:

Citaat

Voor het installeren van Windows 8 Pro, moeten klanten werken met Windows XP SP3, Windows Vista of Windows 7. Wanneer u wilt upgraden van Windows 8 naar Windows 8 Pro, klik hier.

Weet alleen niet of jou specs genoeg zullen zijn voor Windows 8, dat zou ik dus eerst even uitzoeken.

• CPU with 1 GHz
    20 GByte Hard disk space
    2 GByte RAM
    DirectX-9 graphics Card

Kuch , als je windows 7 zonder probleemen draait is windows 8 geen enkel probleem , beetje apart ze vragen het zelfde van het systeem.

• ik ben momenteel bezig met de windows 8 update nu vraag ik me alleen af of ik echt al mijn bestanden hou? je kunt op een gegeven moment kiezen wat je wil behouden daar staat tussen persoonlijke bestanden maar ik kan nergens vinden of ik echt al mijn bestanden hou. ik kan wel een backup maken maar de vorige keer duurde dat 6 uur omdat ik vrij veel films heb (0.7TB).

• Ik heb hem net gedaan en heb alles behouden :).
    Echt super makkelijk, Windows 8 checkt eerst of je kan upgraden, wat er mee kan en wat niet en pas daarna kun je Windows 8 kopen (via PayPal). Hij download hem dan en je kunt hem daarna direct installeren. Installatie duurt ongeveer anderhalf uur waarvan een half uur dat je de pc nog kan gebruiken en een uur dat hij niet in Windows is zegmaar of elke keer reboot.

Waar ik aan moet wennen is het start menu en dan computer, configuratiescherm, bestanden e.d.
    Die ga ik maar vastmaken aan de taakbalk want ik wordt daar echt gek van :).
    En het navigeren tussen programma's is lastig (zoek functie in het start scherm ontbreekt dus ;))

Verder perfect, start snel op, loopt als een trein en behalve Windows Update uitvoeren, Nederlandse taal installeren en de update voor AMD Catalyst Control Center hoefde ik niets te doen. Het was de €30,- zeker waard.

• Beste,

Ik heb van enkele mensen vernomen dat het nogal irritant is om het te hebben op je computer wanneer je geen touch screen hebt, omdat je dan constant moet scrollen enz.

Nu dacht ik al bij mezelf: Bij windows 7 moet je toch ook altijd scrollen?

Maar goed, is het een probleem / kan het een probleem zijn (oftewel, wordt het als vervelend ervaren) zonder touchscreen?

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

• Ik had er geen enkele moeite mee, het werkte gewoon goed.
    Alleen miste ik een PHP c++ parser waardoor ik een spel niet kon spelen, en moest ik dus wel terug naar Windows 7.
    Verder is het een stuk sneller e.d.
    Kortom; ik vind het geen nadeel.

• Ik heb de Windows 8 Ultimate omdat ik ook Windows 7 Ultimate had ;). M'n vader is projectleider bij Capgemini en krijgt dan altijd gratis 3 licenties van Windows, Office, Adobe Photoshop en dergelijke ;). Zodoende kom ik altijd legaal aan deze software.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!