Filezilla (FTP) wordt geblokkeerd

  • Hey,


    Ik zit op school heel vaak op me laptop, doe tenslotte een ICT opleiding.
    Ik zit via de school wifi op internet, niks wordt geblokkeerd, ik kan gewoon op alle websites komen, echter wordt me FileZilla geblokkeerd, deze geeft de volgende melding als ik met mijn host wilt connecten:


    Citaat

    Status: Verbindingspoging mislukt met "ECONNREFUSED - Connection refused by server".


    Ik kan dus niet op me host komen, is er misschien een andere manier dat ik een Filezilla achtige programma kan gebruiken die wel werkt? Of dat ik deze blokkering ontwijkt?


    Ik vind de Directadmin filemanager echt totaal niet werken, dat is dus geen optie (deze werkt tevens wel)


    MVG.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Hallo,


    Dit kan mogelijk komen doordat je school de poort blokkeerd of dat jouw server jouw school blokeerd.


    Dan gaat het over het poort of IP adres. Dat kan je dan enkel omzeilen via proxy of VPN of iets dergelijks.
    Je kan ook SSH proberen.


    Althans, dit is wat ik vermoed.


    Mvg,
    Tim


  • Wat bedoel je met SSH?

  • Het gaat erom dat je nadenkt over via wat voor protocol jij een verbinding maakt.


    Vaak blokkeren scholen verbindingen over een bepaalde range of ze blokkeren standaard alles en laten alleen bepaalde protocollen door.
    Zo zijn vaak VPN verbindingen standaard geblokkeerd omdat hiermee dat hele gebeuren kan worden omzeilt.


    Een FTP verbinding via Filezilla of een ander FTP programma gaat via de poort 21. Dit kan in dit geval geblokkeerd zijn door jouw school.
    Een website overigens gaat altijd (in sommige gevallen via 8080 of een andere poort) via poort 80. Dus als jij via jouw directadmin naar je bestanden gaat gaat dit niet via een FTP protocol maar gewoon via het uitlezen van de server.


    Als jouw school in dit geval poort 80 zou blokken zou je ongeveer 99% van alle websites niet meer kunnen bezoeken. Dusja, in dit geval is het puur een beveiliging bij jou op school.


    Mogelijk dat je erom kunt vragen of die poort mogelijk geblokkeerd is, want het lijkt me wel een slechte school als ze poorten blokkeren die standaard door ICTers worden gebruikt.

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Hmhm, oké.


    Ik zal als ik morgen weer op school ben even kijken of ik het kan oplossen met pingbuster.


    jopitan, bij de PHP en/of SQL opdrachten gebruiken we XAMPP, maar heb tijdens de lessen door veel vrijetijd dus dan werk ik graag aan mijn eigen websites, de FTP wordt dus denk ik geblokkeerd omdat het niet nodig is of omdat ze het niet veilig vinden? Zal het ook wel aan de systeembeheerder vragen.

  • Sukel,


    Ik heb precies het zelfde probleem gehad. Niet alleen FTP werd geblockt, maar de rest ook. Alleen HTTP verkeer is bij ons op school mogenlijk.


    Op het moment heb ik proxifier geinstalleerd, hierin heb ik de proxy ingesteld van de school. Proxifier krijgt 't op een of andere manier voor elkaar om door de proxy heen, verbinding te maken met mijn FTP en SSH server. Ook kan ik dingen als Steam en sommige games opstarten hiermee.


    Proxifier is overigens niet gratis. Wel kan je een proef versie downloaden en deze uit testen. Deze verloopt dan na een x aantal dagen.



    Craaacks..... CRAAACKSS..!!

  • Ik zal is kijken naar dat programma ;)


    Ik heb het trouwens op school gevraagd, FTP wordt geblokkeerd om zo de bandbreedte zo klein mogenlijk te houden.

  • je kan ook een passieve of niet passieve ftp verbinding starten.


    Eventueel even daartussen wisselen. sommige scholen blokken nog wel eens poorten, en anders aangeven op school dat ftp niet mogelijk is.. ik bedoel.. jij hebt er moeite en problemen mee hoe moeten wij zien hoe of wat.


    Als alles beschikbaar is behalve ftp gewoon melding bij je mentor/decaan maken.

    1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

  • Ik heb geprobeerd op proxifier te komen maar die wordt ook geblokkeerd. Ik zal hem dus even via thuis installeren, het is nu echter vakantie dus ik kan het nu niet meer uittesten.


    ZiraX, dat heb ik gedaan, maar ze zullen de FTP niet unblocken omdat het teveel bandbreedte in beslag neemt.

  • Draai je FTP op poort 80 of 443, echter is dit meestal onwenselijk dus <werd al eerder geopperd ^^

    1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

  • Ik heb geprobeerd op proxifier te komen maar die wordt ook geblokkeerd. Ik zal hem dus even via thuis installeren, het is nu echter vakantie dus ik kan het nu niet meer uittesten.


    ZiraX, dat heb ik gedaan, maar ze zullen de FTP niet unblocken omdat het teveel bandbreedte in beslag neemt.


    Dan heb je bij deze je antwoord , ze kunnen het niet gaan unblocken omdat het te veel gebruikt. Je kan als een jostie door blijven proberen het toch te omzeilen maar dan riskeer je van hun internet af gegooid te worden. Simpel of niet je hebt je antwoord zelf nu al gegeven. Het kan "niet" klaar einde discussie,

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!