Stef OS - Een virtueel "besturingssysteem"

  • Hoi Allemaal,


    Ik ben al een tijdje bezig met het maken van mijn eigen virtuele "besturingssysteem" ganaamd Stef OS.
    En vandaag vind ik het tijd om mijn project te laten zien aan jullie om te horen wat jullie er van vinden.


    Wat is Stef OS?
    Stef OS is een virtueel "besturingssysteem" wat je op het eerste gezicht waarschijnlijk aan DOS doet denken.
    Dit project is namelijk ook begonnen als DOS simulatie.
    Uiteindelijk kwam ik erachter dat het eigenlijk best leuk is om je eigen besturingssysteem en bijbehorende programeertaal te maken.
    En daarom ben ik verder gegaan met dit project.


    Op dit moment is Stef OS meer een Proof Of Concept dan een volwaardig besturingssysteem maar je kunt er nu al wel veel leuke dingen mee.
    Op dit moment is het namelijk al mogelijk om (ingame) je eigen programma's te maken en deze op te slaan.
    En natuurlijk is het ook mogelijk om deze programma's te starten.


    Op onderstaande link:
    http://stefos.stefhost.nl/
    Kun je Stef OS uitproberen.


    Je kunt ten alle tijden 'help' typen om help te krijgen
    en je kunt het programma "demo" starten om te zien wat Stef OS op dit moment al kan.


    Ik ben erg benieuwd naar jullie mening & Tips & Tops
    en verder vraag ik me af of jullie denken dat hier een leuk "spel" van te maken is.


    Alvast Bedankt en ik hoor graag van jullie!


    Stefan

  • Ik vind het wel iets moois, alleen ik denk niet echt dat dit zal doorslaan.
    Maargoed dat kan ook niet echt aangezien er zoveel besturingssystemen zijn, ik zou eens proberen een Linux variant te maken.


    Je zou wel bijvoorbeeld Pacman en dergelijke kunnen inbouwen, dat zal wel leuk zijn als je alle oude games op één site hebt.

  • Hoi Allemaal,


    Allereerst bedankt voor al jullie reacties!
    Zoals Gerwim als zegt is het inderdaad puur een "emulator" en is het ook niet de bedoeling om hier een echt besturingssysteem van te maken.
    Een grafische interface is daarom ook (voorlopig) niet nodig.
    Wel is het de bedoeling om met Stef OS text-based spelletjes te kunnen maken die je ingame met andere gebruikers kunt delen.


    Tim: Het is inderdaad allemaal gemaakt in HTML en PHP.
    Mijn eigen programeertaal wordt doormiddel van PHP omgezet naar HTML.


    Voor iedereen die het leuk vind om te weten hoe je zelf een programma maakt is hier een voorbeeld.
    Dit is het demo programma:


    Nogmaals bedankt!
    En ik hoor het graag wanneer jullie nog meer tips hebben!


    Stefan

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!