Wie kan mij helpen met het leren van php?

  • Zoek een gebugde source en probeer deze te unbuggen.
    Indien je foutmeldingen tegen komt, proberen te snappen of gaan Googlen.


    Zo leerde ik het ook :)

    Zoek een gebugde source en probeer deze te unbuggen.
    Indien je foutmeldingen tegen komt, proberen te snappen of gaan Googlen.


    Zo leerde ik het ook :)

    ik wil niet lastig zijn maar doe dit nu al 1 jaar XD.


    Tevens werk ik nu bij Universal-games.
    En hebben zij mij gevraagt om mee te werken aan hun nieuwe website: http://ug-dedbase.comuf.com/
    En als ik ergens tegenaanloop heb ik hulp nodig anders mag ik niet meer meedoen :(.

    TEST ughost nu zelf "Klik hier voor trial"
    Let op:
    -Je pakket eindigd naar 2 weken dan worden ook alle bestanden verwijderd.
    -Je moet een eigen domein regelen (hebben,kopen)

  • Ik heb het topic verplaatst naar het Server-Side scripting forum.


    Om antwoord te geven op jouw vraag:
    Ik zou aanraden om een boek te kopen en daaruit de opdrachten te maken en goed alles te bestuderen. Als naslagwerk raad ik http://www.php.net en http://www.html-site.nl aan.
    Als je nog geen HTML en CSS beheerst zou ik dat eerst proberen te leren voordat je over gaat naar de serverside talen.


    Ik wens je veel succes met het leren van PHP.

  • Dit qoute systeem sucks maar dit schreef ik

    Ik heb eigelijk geen problemen met html en css ik ben momenteel bezig met een nieuw loyout voor hun site tevens moet ik een inlog systeem maken met een admin check erin voor hun admin panel maar ik kan geen php dus wie kan mij helpen met dit login systeem?

    TEST ughost nu zelf "Klik hier voor trial"
    Let op:
    -Je pakket eindigd naar 2 weken dan worden ook alle bestanden verwijderd.
    -Je moet een eigen domein regelen (hebben,kopen)

  • PHP/MySQL leren?



    Stap 1 ; Ga naar de dichtsbijzijnde bibliotheek
    Stap 2 ; Zoek/Vraag naar het boek 'PHP en MySQL voor Dummies! '
    Stap 3 ; Meer boeken over php zijn er vast wel, leen ze er leer ervan . succes

  • Try google, it's your best friend!
    Vervolgends, een login systeem maken is het makelijkste dat er is.
    We kunnen het je wel voorkauwen, maar hier helpen we je niks mee..

  • Menno,


    ICTScripters is hier niet om een slaaf te zijn, je kunt leren doormiddel van dit forum, we gaan niet alles voor je voorkauwen, download een script met een ingebouwde login, en maak hem zelf ;)

  • 25,- per uur wil ik jou priveleraar wel zijn. No problemo!


    Voor niets gaat alleen de zon op (of koop een boek) ook niet niets maar goed.



    http://brokentrack.com/lezing/


    Misschien heb je daar wat aan? :)


    Overigens, probeer php als eerste in OO te leren. Lukt dit niet? Leer dan eerst Java ;)

    Handig die MP4'tjes -.-'

    1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

  • Als eerste in OO leren? Lijkt me niet de beste stap....

    Is het zeker wel ;) Is moeilijker, maar zeker wel beter. Zoals ik al zei, leer anders eerst Java. Dan moet het wel OO.



    Productioneel wordt niet zo gewaardeerd in het echte zakenleven ;) Niet te vergeten dat eigenlijk alle andere grote talen ook OO zijn.

  • Euh, zo off-topic gaat het ook weer niet? Het gaat over PHP leren, of het nou moet beginnen met OOP of niet.


    Anyway, het beste advies aan Menno is gewoon om op W3schools te kijken, en daar eerst HTML en CSS te leren, en dat onder de knie te hebben, waarna je PHP kan leren. Eventueel tussentijds JavaScript en jQuery erbij nemen....


    Okee, het kost wel tijd, maar als je elke dag bezig bent kan je op 4 maanden wel een redelijke site bouwen en wat goede functionaliteiten.


    Als je alles goed onder de knie hebt, kan je naar OOP gaan kijken.
    Boeken lezen raad ik af, die missen vaak een hoop belangrijke informatie, waaronder goede foutafhandeling en andere zaken.

  • Toch nog even terug, want ik vind het alles behalve offtopic. Allereerst is het is procedureel programmeren, en niet alle varianten daarop die ik voorbij zie komen, maar dat terzijde. Object georienteerd programmeren is een manier van programmeren. Een manier van programmeren heeft altijd zijn voor en nadelen, zo heeft procedureel programmeren andere voor- en nadelen en toepassingen als object georienteerd of functioneel programmeren.


    Het leren van object georienteerd programmeren is goed te doen, maar vereist wel een andere manier van denken dan bij procedureel programmeren. Anders gaan je je classes gebruiken als functiebibliotheken wat niet de bedoeling is. Procedureel is makkelijker aan te leren, maar voor webapplicaties biedt object georienteerd programmeren voordelen zoals een betere testbaarheid, herbruikbaarheid van code (vooral binnen dezelfde applicatie) en onderhoudbaarheid.


    Als je webapplicaties of websites wilt gaan maken, leer dan eerst HTML en CSS. Daarna kun je ervoor kiezen verder te gaan met PHP, en of je dat op dat moment object georiënteerd of procedureel doet maakt niet zo gek veel uit naar mijn inzien. Goed programmeren komt later wel.

  • @Iedereen die het niet eens is met mijn vorige post:


    Citaat

    Beste,


    Wie heeft er skype en heeft nog wat tijd over om mij wat te leren over php een soort prive leraar.
    Graag gratis.


    Dit schrijft de TS in zijn topic, en dan wordt er uitgebreid gediscussieerd over OO en dat soort talen. Echter beantwoord dit de vraag van de TS totaal niet, en valt dus onder off-topic.


    Als jullie over OO en dat soort talen willen discussiëren dan mag iemand daarover wat mijn betreft er een topic over maken!


    Hoopt dat dit wat duidelijker voor jullie is.

  • Omdat iemand op het idee kwam voor de TS om direct te beginnen met OO, waarop anderen zijn advies vooral afraden.
    Ik zie het nog steeds niet echt off-topic in, in mijn ogen. Wat moeten we anders antwoorden, Ja en nee, op de vraag of we hem via Skpye kunnen helpen?


    De vraagstelling over het onderwerp: Leren van PHP, wordt nog steeds besproken in dit topic.


    Een discussie hoort uiteraard in een forum, als het nou gaat over de welke editor het beste is, of hoe FTP werkt, dan was het een ander verhaal....



    Maar goed, ik heb de TS inmiddels een aanbod op de achtergrond gedaan, met de hoop dat hij erop reageert.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!