Moet je copyright aanvragen? en moet je dat betalen?
Of mag je als je een site hebt en je maakt nieuwe layout en leuike opties dat je zelf onderaan copyrights mag zetten?
Moet je copyright aanvragen? en moet je dat betalen?
Of mag je als je een site hebt en je maakt nieuwe layout en leuike opties dat je zelf onderaan copyrights mag zetten?
Bij een copyright mag je geen dingen letterlijk kopiëren van een site, een tekst of afbeelding (bv. de pokémons mag je van nintendo niet gebruiken als je er winst mee maakt). Je mag dus wel een idee overnemen (het idee van criminalgames)
Als je moet betalen is het een patent, dat kan je aanvragen als je een idee/ iets uitgevonden hebt zoals een onzichtbare stofzuiger :p
dan mag niemand anders zoiets maken
Je moet gewoon onderaan © neerzetten en een goede voorwaarden hebben.
Met goede voorwaarden bedoel ik eentje die gemaakt is of gecontroleerd is door een jurist.
als ik de crimz source heb en heb ook een totaal nieuwe layout
ook een aantal nieuwe opties mag ik dan elk jaar opnieuw dit doen?
Copyright © 2012 - Time2Kill.eu - All rights reserved
volgend jaar:
Copyright © 2013 - Time2Kill.eu - All rights reserved
Of moet ik dan betalen ofzo?
Ja dit mag je doen.
Copyright is voor tekst etc.
Je kan ook een automatische footer doen;)
Zo hoef je het niet elk jaar aan te passen.
Als je een website na maakt, dan mag dit wettelijk gezien.
Werd pas nog uitspraak over gedaan in Europa.
Wat nooit mag wegens auteursrechten is het zomaar overnemen van foto's of teksten van iemand.
Databanken zijn ook beschermd in sommige gevallen.
Veiligheidshalve zou ik altijd een copyright onder je site zetten.
Dan kan je als men je site letterlijk zou namaken, inclusief tekst en uiterlijk, zeggen in de rechtbank dat er duidelijk op elke pagina staat dat er auteursrechten op gelden en dat ze dit niet zonder toestemming mogen overnemen.
Oke, bedankt
@Koen,
Ik had laatst voor een test de template nagemaakt van het CITO en deze ter download bij een YouTube video gezet. Hierbij gebruikte ik wel precies dezelfde opmaak/indeling als dat zij dat doen.
Ik kreeg toen een brief thuis of ik het wilde verwijderen, of er anders een rechtzaak kwam. Brief afkomstig van CITO uit Arnhem en met handtekening/briefpapier/enveloppe gemerkt met CITO erop dus kan als real worden beschouwd.
Ik heb alles toen verwijderd om geen gezeik te krijgen, maar wie staat er nu eigenlijk in zijn recht? Ik kan de template via PM/Skype sturen van de toets als je die wil beoordelen :). Ik ben nu toch wel weer benieuwd :P.
Volgens mij mag je niet de tekst copyright gebruiken buiten Amerika en alleen ©.
Dat is het UNITED STATES copyright office, waarom zou dat hier ook zo zijn? En kent niemand die site?
L.Groot
Kan wel begrijpen dat ze op die manier reageren, jij zou het ook niet waarderen als we iets van jou namaken en ter gratis download aanbieden toch?
eeyk
Moet niks uitmaken, Copyright of Kopierechten is hetzelfde alleen een andere taal, is maar net wat jij je bezoeker wilt duidelijk maken Copyright is wereldwijd leesbaar omdat het Engels is.
Bron: Wikipedia Copyrights
VonDutch,
Ik zette de template niet gratis ter download, ik maakte mijn eigen versie ervan (overigens gewoon snel in Word gedaan hoor :P).
Voorbeeld van CITO: http://static.examenblad.nl/93…2011/ha-1004-a-11-1-o.pdf
Voorbeeld van de mijne: http://pepijnstrips.nl/files/K…duits_havo_2011_v1_nl.pdf
Ik las ergens dat elk ding dat je zelf maakt ( zonder namaken van iets ) Dat er copyright op zit.
Klopt dit?
Ja
Ja als jij iets maakt is het van jou , wel verstandig om er een watermerk overheen te zetten zodat jij kan aantonen dat er ergens bijvoorbeeld jou naam staat. Indien het gekopieerd word.
En heeft iemand zo een automatisch systeem dat je niet om het jaar de © moet wijzigen?
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!