PSC voor particulieren

• Waarom?
    Omdat in http://www.criminalspoint.com/…lie-to-paysafecard-1.html al een beetje de discussie op gang kwam, maar het niet gepast was in dat topic wil ik de discussie hierin verder starten.

Strekking
    Moet PaySafeCard juist wel of juist niet toegestaan worden/zijn voor particulieren die geld willen bijverdienen met een website of kleine onderneming?

Mijn mening
    Ik vind dat PaySafeCard alleen voor geregistreerde ondernemingen toegestaan moet zijn/worden. Uiteraard denk ik dit mede omdat ik zelf ook een KvK-nummer heb, maar ook omdat een website (of bedrijf) met een KvK-nummer gewoon veel veiliger en vertrouwder is. PaySafeCard accepteert zelf ook alleen geregistreerde ondernemingen, dus waarom zouden PSP's eberhaupt al non-geregistreerde ondernemingen toestaan?

Discussie
    Nu wil ik graag jullie mening horen, zodat we hierover kunnen discussiëren.

Let op!, laat een ander in zijn waarde en respecteer zijn mening, ook al ben je het er 100% mee oneens.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Nog even een bewerking op mijn mening die ik in dat topic gezegd hebt:

Ik vind dat de wat kleinere onderneming ook gewoon moet kunnen verdienen, het moet voor iedereen mogelijk blijven, als je PSC alleen maar beschikbaar maakt voor mensen met een KvK zullen de mensen met een KvK bijna vrijspel krijgen want de kleinere onderneming kan dan bijna geen betaalmethodes op een vertrouwelijke manier meer aanbieden, alleen IVR en SMS en dat zijn zeker geen veel gebruikte betaalmethodes (wel onder de jeugd)

Ik snap een deel van jouw mening niet L.Groot, je bent het er onder andere mee eens omdat je zelf een KvK nummer hebt, dat klinkt best egoïstisch (no offence)

• @Sukel,
    Dat is niet egoestisch, juist niet. Ik bedoel ermee te zeggen dat het voor mij logisch klinkt (dat ik een KvK dus verplicht vind) omdat ik zelf ook een KvK heb en dus niets moet hebben van non-KvK ondernemingen.

Toen ik nog geen inschrijving had dacht ik hier anders over, en toen begreep ik de reacties van mensen met een inschrijving ook niet, maar die begrijp ik nu wel en daar sta ik dus ook voor 100% achter.

@Malik,
    Dat weten we, en dat is onderdeel van de kwestie, aangezien PSC dat zelf absoluut niet toestaat.

Wat ik probeer te zeggen is dat het volgens de wet eigenlijk niet legaal is om iets te verkopen met winst, zonder hier omzet en/of loonbelasting over te betalen. Een kleinere onderneming valt daarnaast gewoon binnen de KOR-regeling dus ook voor hen is er voldoende ruimte, je moet alleen een inschrijving regelen bij de Kamer van Koophandel, wat o.a. inhoudt dat je een bedrijf bent.

Klanten zullen je namelijk sneller vertrouwen, omdat je gegevens publiekelijk toegankelijk zijn (zijn geverifieerd door de Kamer van Koophandel) dus weten ze bijna 100% zeker dat je ook echt bestaat en dat de kans van oplichting een stuk kleiner is (doelend op marktplaats.nl verkopen bijv.).

• L.Groot. Je zelf hetzelf. Toen je nog geen kvk had, ging je bedrijf gewoon door. Je vond het toen onnodig dat je daar een kvk voor nodig hebt. Maar dan opeens van mening te veranderen omdat je zelf nu een kvk hebt slaat helemaal nergens op. Sorry, dan vind ik het raar dat je eerst vond nee niet nodig, en nu je der wel een heb ja het is nodig.

• @H.Rayn,
    Soms verander je van mening omdat je nieuwe informatie voor je neus krijgt en dan toch ziet dat je mening eigenlijk nergens op slaat.

Graag dit topic gebruiken om te discussiëren over de stelling en niet om andermans mening te beoordelen.

• Ik ben van mening dat het voor PaySafeCard wel erg ver gezocht is om een KvK nummer benodigd te hebben.
    De bedragen gaan niet hoger dan euro50 dus ben van mening dat het minder gebruikt word.

Voor iDEAL kan ik het nog begrijpen aangezien iDEAL voor bedragen boven de euro50,- gaat en dan wil de consument zekerheid hebben.

:)

• Hier sta ik ook achter;)

• Wallie was bekend geworden omdat het een vervanger was onder de jongeren voor iDeal.

Nu omdat PaySafeCard kvk gaat vragen kunnen die jongeren dat niet meer gebruiken (zoals ik) en zijn de bezoekers verplicht om te bellen waardoor (ik) geld misloop.

En wanneer ik een kvk heb dan kan ik net zo goed iDeal nemen.

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 23.05.12 00:03:31:
    Je zegt nu wel dat je loonbelasting etc moet betalen maar jij was degene die hier een hosting bedrijf runde zonder een kvk en btw nummer! ;)

• Met die redenatie zou AH ook geen kvk nodig hebben. Om als voorbeeld te geven ;)

Ik denk niet dat je je moet laten beïnvloeden door de bedragen, maar de gedachte achter waarom je een kvk zou nemen. Wat dit betekent voor jou EN voor anderen.

• Citaat

Wallie was bekend geworden omdat het een vervanger was onder de jongeren voor iDeal.

Nu omdat PaySafeCard kvk gaat vragen kunnen die jongeren dat niet meer gebruiken (zoals ik) en zijn de bezoekers verplicht om te bellen waardoor (ik) geld misloop.

Het was bedoeld voor jongeren die er mee willen betalen en niet die er geld mee willen verdienen.

Overigens weet ik dat ik er vroeger ook anders over dacht, me ervoor verweerd heb etc. alleen toen ik onder ogen kwam wat de voordelen van een KvK-inschrijving zijn en waarvoor het belangrijk is ben ik totaal anders gaan denken.

En ik snap dat het voor jongeren die een centje willen bijverdienen vervelend is, maar het is eigenlijk gewoon zwart werk dus vandaar dat men liever heeft dat je wel een KvK-inschrijving hebt naast de voordelen voor jou als ondernemer.

• L.Groot
    Pas op met die term want zwartwerken doen criminals spellen totaal niet, pas als ze meer verdienen dan toegestaan.
    Tevens gaat hun winst eerst naar een partij die er wel belasting over betaald.

@BrokenTrack
    Wat is dat nou weer voor een opmerking ? 8-)
    Ik ben van mening dat voor kleine bedragen waarmee kleine betalingen worden gedaan aan PARTICULIEREN onzin is voor een KVK-nummer.

• idd ik zou het ook liever zien dat kleine betalingen gewoon gedaan kunnen worden, ook via Ideal. Ze kunnen toch gewoon zeggen dat bedragen onder de 10 euro het gewoon moet kunnen.
    Bij grote bedragen Het is idd veiliger als je kvk nummer nodig hebt.
    Het is gewoon jammer dat er steeds minder mogelijkheden overblijven voor kleine bedragen en die overblijven gaat hoop naar de tussen partij toe dat je zelf amper wat over houdt.
    Gelukkig hebben we nog minitix, dat kunnen ze dan zelf via Ideal opladen en zo hou je toch nog wat over.... Bellen en sms is leuk maar alleen voor de tussen partij.
    daarvoor ook jammer dat wallie is overgenomen....

• Tja, als je alle methodes toegankelijk maakt voor iedereen dan heeft een ondernemer geen voordelen meer en daarnaast is een particulier dan een bedrijf wat dus niet de bedoeling is.

Wat gewoon grappig is, is dat PaySafeCard zelf particulieren niet toestaat, maar TargetPay en DiMoPay dan weer wel?

• Citaat van L.Groot

Tja, als je alle methodes toegankelijk maakt voor iedereen dan heeft een ondernemer geen voordelen meer en daarnaast is een particulier dan een bedrijf wat dus niet de bedoeling is.

Wat gewoon grappig is, is dat PaySafeCard zelf particulieren niet toestaat, maar TargetPay en DiMoPay dan weer wel?

Dat is hun eigen keuze? In feite verleent Paysafecard hun diensten aan TargetPay en DiMoPay, vervolgens verlenen hun het aan hun klanten wat eigenlijk de tussen provider de keuze geeft het toetelaten met of zonder KvK.

• @Sukel,
    Daarmee suggereer je dus eigenlijk ook dat tabak verkoop < 16 in supermarkten ook gewoon mag en alleen in de groothandel moet worden gecontroleerd in leeftijd.

Zelfde principe, ze zijn resellers dus ik vind dat ook zij het reglement van PaySafeCard moeten navolgen en gewoon één lijn moeten trekken net zoals wat Mollie doet.

• Citaat

Overigens weet ik dat ik er vroeger ook anders over dacht, me ervoor verweerd heb etc. alleen toen ik onder ogen kwam wat de voordelen van een KvK-inschrijving zijn en waarvoor het belangrijk is ben ik totaal anders gaan denken.

• Ik vind het wel terecht dat ze betaalmethodes enkel via een KVK doen. Het is toch immers een bron van inkomsten, en naar de consument ook een stuk meer vertrouwen als mensen een KVK hebben.

Zie Pay.nl die vraagt voor alles een KVK maak niet uit welke methode je wilt nemen.

[offtopic]Ik zeg niet dat als men een KVK heeft dat het gelijk 100% veilig is maar wel een stuk veiliger.[/offtopic]

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!