Naar nederland

• Als je van het buitenland naar Nederland gaat, wat is dan handiger om te hebben als student. Een VISA of Mastercard. (Dit is de keuze, simpel en heb nog geen één antwoord gehad!!!)
    Daarnaast moet van de visum formulieren (wettelijk verplicht) een minimum van 825€ leefgeld/zakgeld per maand overgemaakt worden, studie en inwoning is al betaald dan.
    Mij lijkt dat echt meer dan genoeg, hopelijk kunnen jullie wat nuttige meningen geven, alvast bedankt.

• Beter neem je gewoon een maestro rekening in nederland als je voor lange tijd in nederland gaat studeren.

Je plan is namelijk studeren en op kamers in nederland?

1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

• Is niet voor mij maar voor me vriendin.
    Plus ze wil de rekening ook terug thuis kunnen gebruiken voor elk halfjaar dat ze teruggaat, dus een aparte voor in Nederland zou onhandig zijn.

• Nee juist niet, je vriendin is een belg neem ik aan?
    Als je in nederland een rekening afsluit bij de rabobank, abn amro of ing of sns bank heb je een maestro pas, en met die maestro pas kun je in alle europese landen betalen en pinnen met je pas.

Ik kan namelijk met mijn pas ook gewoon in belgie 200,- pinnen.

Je moet alleen europa activeren bij de bank omdat tegenwoordig dat standaard uitstaat. (maar; kost helemaal niets verder enkel de rekeningkosten die je standaard betaald)

Als ze een studie doet kan ze een studentenrekening aanvragen in nederland, op vertoon van alle juiste papieren is de rekening de volledige studie zelfs gratis.

1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

• Yoichi,
    Volgens mij snap jij het niet helemaal. Een normale rekening heeft geen Visa of Mastercard (een creditcard dus). Zo'n rekening heeft in Nederland meestal een chipknip, Maestro (in de Nederlandse volksmond "pinnen" genoemd) en toegang tot internetbankieren met meestal ook iDEAL.

Een creditcard is een rekening die je naast je normale bankrekening moet hebben. De eerste van de maand worden dan de betalingen die je hebt verricht in de vorige maand van je bankrekening afgeschreven.

Let op!, zo'n creditcard is alleen bij 18+ toegestaan.

Ik raad je aan om een creditcard van de ANWB te nemen en een bankrekening bij de Rabobank. Dan heb je bij de meest betrouwbare instellingen een (creditcard) rekening.

Succes!

• Google resultaat zegt dat Visa iets vaker gebruikt word dan Mastercard.
    Nederlandse rekening/Maestro is geen optie, dus net als de beginpost, Visa of Mastercard ?

• Beste,
    Ik ben gewoon in belgië bij fortis, ik kan ook gewoon van alle landen overschrijvingen plaatsen en krijgen.

PaySafeCard te koop van 10EUR Voor slechts 8EUR paypal
    Geintereseerd?
    PM maar ;)

Zoek je dutchleader?
    Stuur dan gerust een pm, bijna altijd op voorraad!

Met vriendelijke groeten,
    Randy105a

• Citaat van randy105a

Beste,
    Ik ben gewoon in belgie bij fortis, ik kan ook gewoon van alle landen overschrijvingen plaatsen en krijgen.

Beste, ik heb het hier duidelijk gezegt dat het niet om iemand uit Belgie gaat, Visa of Mastercard en niet overstappen op een andere bank.

• Ik zelf gebruik een Visa Card, echter kan je nog lang niet overal betalen met je Visa card wat op zich wel jammer is.

Ik zelf gebruik me Visa card enkel voor betalingen aan het buitenland. Verder heb je er naar mijn mening weinig aan.

• Citaat van Willem

Ik zelf gebruik een Visa Card, echter kan je nog lang niet overal betalen met je Visa card wat op zich wel jammer is.

Ik zelf gebruik me Visa card enkel voor betalingen aan het buitenland. Verder heb je er naar mijn mening weinig aan.

Bedankt voor het eerste nuttige antwoord in dit hele topic, kunnen veel mensen wat van leren.
    Maar je niet meer met Mastercard dan met Visa betalen ?

• Naar mijn weten heb je met een Visa kaart geen Maestro.
    Met een Master Card heb je wel een Meastro.

Ik ben gewoon een geboren kaaskop en bezit een nederlandse bankpas met het logo Meastro. Als er Meastro op staat kan je overal betalen in binnen en buitenland. ALs ik jou was zou ik even oriënteren hoe en wat;)

• Citaat van R-Mijnten

Naar mijn weten heb je met een Visa kaart geen Maestro.
    Met een Master Card heb je wel een Meastro.

Ik ben gewoon een geboren kaaskop en bezit een nederlandse bankpas met het logo Meastro. Als er Meastro op staat kan je overal betalen in binnen en buitenland. ALs ik jou was zou ik even oriënteren hoe en wat;)

Kijken of dat ook via haar bank kan om een Maestro erop te krijgen, zo niet word het een Visa.

Bedankt voor je hulp, dit zijn nou antwoorden die op een forum reputation waard zouden zijn.

• M'n opa was voor hij op 63 jarige leeftijd met pensioen ging sporthalbeheerder van drie sporthallen van de gemeente en m'n oma was huisvrouw :). Hij heeft een smid opleiding en werk bij de gemeente is nooit zo hoog betaald dus zoveel verdiende hij ook niet ;).

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!