Script programma

• Citaat van L.Groot

@BrokenTrack,
    Ik wil ook nog zélf wat programmeren i.p.v. dat een programma alles al voorkauwt. Het is leuk om iets zelf uit te zoeken i.p.v. dat alles al wordt voorgeschreven. Misschien dat ik hier alleen uit mezelf spreek hoor maar dat is de enige échte programmeur gedachte.

"De enige echte programmeur gedachte".
    Ja, ik denk dat je daar een beetje naast zit. Ik had begrepen dat je vooral niet OO werkte.

Echter, wanneer je dit wel doet zul je zien hoe handig een IDE is. Ik vermoed daarom ook dat je je beperkt tot php?

Zo ja, probeer eens Java in notepad++ te schrijven zonder die extra hulp ;)

Het gaat er niet om dat het programma alles voorkauwt. Want je moet begrijpen wat het programma doet. Maar als je dat begrijpt is er niks mis mee. Want dit levert enkel tijdwinst op, tijd die je later nodig zal hebben.

• [PAYED] Adobe Dreamweaver ( Prijs onbekend )
    Makkelijk te gebruiken, werkt lekker snel.

[FREE] Notepad ++
    Ook makkelijk te gebruiken en is nog eens gratis ook

• Prive cq. School -> PHPDesigner V8 van MPsoftware.dk

Op de zaak -> eClipse :) << Ubuntu ghehe.

1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

• En wat gebruikt het grootste gedeelte php designer, en vind ik Opzich best grappig aangezien ik zeker weet dat bijna iedereen deze neemt voor de syntax highlight en niet voor de rest van de functies wat dus jammer is zoals code snippits, phpdoc, class writing, svn build in, ftp support.

Vrij handige tools waardoor veel omstreden gedachten gangen worden vermeden ik ben zelf met netbeans verder gegaan puur vanwege het project management systeem die alles voor mezelf bij houd inclusief versie beheerd (lokaal, van elk bestand) en de heerlijk makkelijke interface :)

• XAMPP [GRATIS]
    Het is super handig en je kan een resultaat bekijken!

Op iPod (Ja je hoort het goed) is Espresso html een goede app om HTML/Inline CSS te coderen.

• Ik programmeer ook nog in JavaScript met het jQuery framework, in CSS en HTML volledig uit mijn hoofd. Op het moment dat ik iets nodig heb en het niet weet, dan gebruik ik Google maar anders niet.

In VB en JAVA heb ik ook wel eens wat gemaakt (VB vooral i.c.m. Excel) en ook zonder die hulp.

Programmeren is een vak. Op het moment dat je alles voorgekauwd wordt is het geen vak meer maar een opzoek-taak. En daarnaast zie ik de meerwaarde van OO in projecten die ik meestal maak niet in. Om hele frameworks te gaan gebruiken voor websites van 4 PHP bestanden van elk max. 500 regels vind ik echt overkill en resource verspilling.

[offtopic]Waar is de goeie oude tijd gebleven dat mensen op een PC programmeerden met alleen een zwart scherm en witte tekst en zonder al die hulpjes en voorkauw werkjes...[/offtopic]

• Aangezien PHP Designer hier zo hard werd aangeraden heb ik het toch maar geprobeerd en het bevalt me tot nu toe zeer goed (de ftp is zéér handig). Heb wel de achtergrond en kleuren veranderd (naar aanleiding van http://bcinarli.com/phpdesigner-syntax-highlighters) aangezien het witte na een paar uur toch zeer doet aan je ogen. En het is maar 29euro.

Heb wel op de volgende probleempjes gelopen;
    - Men trial versie begon met 5 days left(..?)

en wat me irriteerd is dat elke keer als ik (bv.) $var[] tip het 'wegklikt' uit PHPDesigner en ik dan weer opnieuw in phpdesigner moet klikken, heeft iemand anders dit ook, en zo ja kennen jullie een oplossing daarvoor?

Alvast bedankt

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!