Hoe website 2 talen maken ?

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik denk dat je een systeem moet maken met misschien sessies en in een folder bv. language/ nl.php en en.php zetten en daar alle zichtbare tekst in variabelen zetten, dan in je index of ergens anders zetten dat als sessie nl is die nl.php file pakken,

ik zou anders niet weten hoe het moet

• PHP cookies met de waardes: en & nl
    geen cookie? -> Standaard nl file includen
    cookie met waarde nl -> NL file includen
    cookie met waarde en -> EN file includen

Cookies scheelt de gebruiker veel rompslomp om telkens als ie je website bezoekt (dus browser afsluiten en weer opstarten) dat hij weer de taal moet selecteren (wat met sessies dan gebeurt)

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• Citaat van Alex

Ik denk dat je een systeem moet maken met misschien sessies en in een folder bv. language/ nl.php en en.php zetten en daar alle zichtbare tekst in variabelen zetten, dan in je index of ergens anders zetten dat als sessie nl is die nl.php file pakken,

ik zou anders niet weten hoe het moet

[offtopic]Zo devana xD[/offtopic]
    Maar bovenstaande is inderdaad hoe je het, het beste kan aanpakken.
    Ipv wat Diestro zegt kan je ook twee buttons maken ( engels / nederlands / welke taal dan ook ) en dat ie automatisch in een taal laat zien en de keuze opslaat in een cookie.

• Citaat van rickvbeek

Het beste kan je het in url stoppen. dit omdat google het dan ook kan indexeren.

Dat is inderdaad ook een goeie optie alleen voor een newbie is dat denk ik iets te lastig om te maken. (Als je het hebt over de rewriterule manier)

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!