verzameling

  • Beste leden van criminalspoint.


    Een jaartje geleden heb ik een verzameling van 5000+ Flashgames gemaakt. Deze kwam ik vandaag tegen en ik dacht me zo wie kan het gebruiken of wat is de eventueele waarde van zo een grote verzameling van flashgames. Heeft er iemand belang naar of kan ik ze de prullenbak in gooien ?


    Graag weten hoeveel dit waard is als VERZAMELING gezien.

  • Citaat van scarface

    Je mag ze toch als verzameling verkopen dacht ik ?


    Tuurlijk niet! Als jij een game zou maken en op internet op een spelletjeswebsite zou plaatsen, zou het dus betekenen dat als iemand dat spel ript hij hem ook nog mag verkopen? :S

  • Uhm, volgens mij ben jij niet helemaal op de hoogte van copyright. Als jij ze gratis download rust er nog altijd een copyright op, jij hebt ze niet gemaakt alleen verzameld.
    Jij kan niet op een verzameling een copyright krijgen, m.a.w je bent strafbaar bezig als je dit wil verkopen..


    En het is ook niet eerlijk voor de makers ervan.

  • Ik verkoop toch gewoon een VERZAMELING van games , als je munten verzameling verkoopt moet je toch ook niet rechten hebben ? Dus dan betaalen ze voor de 20 uur die erin heeft gezeten om deze verzameling te maken ?

  • Dat is iets heel anders. Munten zijn jouw tijdelijk eigendom om er transacties mee te doen. Vernietiging van euro-munten bijvoorbeeld i s daarentegen wel weer strafbaar.


    Op deze games zit copyright, jij hebt ze niet zelf gemaakt. Dus mag je ze ook niet verkopen, ookal is het een pack van 5.000+ games.

  • Citaat van scarface

    Alle spellen mogen gebruikt worden voor iemand's spelletjes site dus ik ben wel veilig bezig ?



    Ik zou het er persoonlijk niet op gokken, veel spelletjes sites pakken ook games zonder toestemming.

  • Citaat van L.Groot

    Vernietiging van euro-munten bijvoorbeeld i s daarentegen wel weer strafbaar.


    Als jij een euro munt hebt, is het in volledig in jouw bezit en mag je ermee doen wat je wilt.. is totaal niet strafbaar als je het zou vernietigen (xD)(xD)(xD) dus dit leek mij een beetje onlogisch, of zie ik het nou verkeerd? :p

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • [offtopic]Een euro munt is niet jouw bezit. Een euro munt is alleen een munt die aangeeft dat de ECB een schuld aan jouw heeft ter waarde van 1 euro. Die munt blijft eigendom van de ECB en mag je dus niet vernietigen[/offtopic]


    Je mag nooit iets verkopen waar jij niet de verkoop / auteursrechten rechten over hebt ;)

  • Kijk:


    Lego verzameling is iets anders, daar heb je voor moeten betalen en dan is het van jou..


    Flashgames downloaden in een pack steken is gewoon nog steeds het eigendom van de makers.


    Anders had ik ook wel alle maffia games in een pack gestoken en te koop aangeboden..
    Is net hetzelfde!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!