Vandaag 's avonds is mijn laptop gehackt door een ICter.
Nu heb ik weer toegang tijdelijk alleen geloof ik dat hij een keylogger op mijn laptop heeft gezet.
Eerst was mijn MSN gehackt en nu mijn laptop.
Wat zal ik eraan doen?
Alvast bedankt.
Vandaag 's avonds is mijn laptop gehackt door een ICter.
Nu heb ik weer toegang tijdelijk alleen geloof ik dat hij een keylogger op mijn laptop heeft gezet.
Eerst was mijn MSN gehackt en nu mijn laptop.
Wat zal ik eraan doen?
Alvast bedankt.
Politie raadplegen?
Daar zitten wij al over na te denken maar wat kan ik nu doen om alles te behouden.
Herinstalleer je pc :).
Hoe doe ik dat?
En hoe zorg ik dat degene niet meer in mijn laptop komt.
Goede virus scanner gebruiken en hopen dat hij hem detecteerd! Anders niet veel, want als je een usb stick oid. aansluit om bestanden op te zetten komt de virus daar ook op te staan en zodra je die aansluit op een andere pc of dezelfde pc nadat je die hebt gereset worden die ook besmet
Het is geen virus.
Ik had een Dropbox en precies dezelfde gast had mij gehackt.
Hoe weet ik of het een keylogger is.
Hitman pro, spoort alle keyloggers wel op :)!
Bedankt we hebben andere mensen geraad pleegt en ik zit nu alle bestanden op een harde schijf.
Ik snap niet hoe je een laptop zo in het wilde weg gehackt wordt. Kan iemand uitleggen hoe je dat doet? (niet zelf hacken, maar gehackt worden)
Dit kwam wellicht doordat iemand een keylogger in mijn laptop geplaatst heeft.
Een keylogger is moeilijk te detecteren,dus ik had niks door.
Het kan zijn dat dit maanden in mijn laptop zat.
En via die keylogger heeft die gene veel gegevens van mij kunnen krijgen.
Je kan niks plaatsen zonder een usb of iemand op je laptop hebben gelaten.
Ik denk dat dit juist door de dropbox komt.
Via dat heeft die gene wellicht de keylogger geplaatst.
Dat is dan grote onzin, aangezien dropbox een online cloud dienst is... Dan zou iemand op jou account er iets op hebben gezet, en zomaar met jou laptop dat bestand hebben geopend.
Good story bro
Hmm, iedereen raad een virusscanner aan maar dat verhelpt niet alles.
Het is beter om een goede firewall te installeren, zo zie je welke pakketjes er binnenkomen en verzonden worden en kun je zelf bepalen of je al dan niet iets verzendt of laat toekomen.
Het beste is je harde schijf te formatteren en na de herinstallatie alleen naar legale sites surfen en een virusscanner binnenhalen met een firewall en al de rest.
Een backup maken en terugplaatsen raad ik dan weer af want als je de keylogger mee in je backup zet heb je weer prijs..
Als virusscanner heb ik altijd Avast gebruikt. En ja, die heeft een firewall. Daarna ben ik overgegaan op Microsoft Security Essentials. Nu heb ik niets meer. Zolang je niet van alles gaat downloaden, komt alles goed zeg ik altijd maar.
eerst eens via cmd - Net users gebruiken misschien staat er een ander account erbij ivm hacker ofzo!
PC herinstalleren, goede virusscanner, firewall en je router/modem goed beveiligen!
Avast antivirus + Avast Internet Security raad ik je aan je kan alles bijhouden.
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!