• Beste leden van criminalspoint , ik ben bezig met php te leren. Het gaat tot nu toe wel goed maar nu ik bij de mysql ben aangekomen is het toch wel lastig. In dit topic vraag ik alles waar ik niet uit kan komen, Graag zo te reageeren met Het moet zo omdat .... , even een duidelijke uitleg is genoeg dan leer ik het en doen jullie ervaring op !




  • Volgens mij zal het zo moeten werken.
    [offtopic]Ik zit momenteel op kantoor tot 16.00 uur en beschik hier niet over Notepad ++ waarmee ik gemakkelijk fouten kan opsporen.[/offtopic]


    Probeer zoveel mogelijk HTML en PHP gescheiden te houden, dat is voor jezelf veel makkelijker en overzichtelijker.

  • Wat is het foutje?


    En HTML/PHP gescheiden houden is wel een must ja.
    Zo hou je het voor jezelf makkelijk.


    [offtopic]Excuses..[/offtopic]


    PHP
    Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/davesna76/domains/commedybase.nl/public_html/phpleren/index.php on line 13


    Vertaald:
    Gegeven argument is geen goede MYSQL variable, op lijn 13.


    Heet je tabel wel 'leden'?


  • Deze werkt nu er moest een hoofdletter L !!

  • Maak een form, input textarea waarmee je je 'profiel(signature)' tekst kan wijzigen, en dat hij geupdate word bij de goede persoon die je selecteert (option, select).


    PS: Beveilig hem wel.

  • aai , ik wouw eerst eens iets op het gebied van mysql , zegmaar elke functie ga ik goed oefenen. Om nu al gelijk naar de input en de text area's te gaan is wat lastig.


    Ik ben nu bezig met nog een stukje code wat een bepaalde gebruiker in de database zet, een simpel registreer script voor de toplijst.




    Hier een beginseltje,



    Gaat het goed zo volgens jullie of niet ? ,ps zit even vast :S !


    Edit:
    Ik heb ook nog een ID veld , hoe zet ik die er correct neer ?

  • Oke mooi om te weten dat het onveilig is heb het veranderd maar loop nu een klein beetje stuk !


    PHP
    <?php
    //als iemand op de aanmeld knop klikt.
    if(isset($_post['submit']) { 
    $gebruikersnaam = $_POST['gebruikersnaam'];
    $email = $_POST['email'];
    $wachtwoord = $_POST['email'];
    
    
    // Toevoegen aan database
    $lid = mysql_real_escape_string("INSERT INTO Leden ('$_POST[gebruikersnaam]','$_POST[email]','$_POST[wachtwoord]')";
  • Hihi, zoals ik al dacht.


    Je kan je code op 2 manieren beveiligen:


    Zie je toevallig ook iets anders aan mijn script?

  • ID is een nummer, een aangezien die automatisch omhoog gaat (Automatic Increment), en een primaire key is (Primaire sleutel), zal dit niet hoeven, aangezien je dit niet met het script meestuurt, maar door de database zelf laat doen.

  • PHP
    $lid = mysql_real_escape_string("INSERT INTO Leden ('$_POST[gebruikersnaam]','$_POST[email]','$_POST[wachtwoord]')";


    Daar zit de fout in ziet iemand hem ?>


    Het hele scriptje

  • Jep, die code is idd fout, kijk is naar mijn post


  • Nee, want je doet hem voor een mysql_query, en dat heeft nergens mee te maken.


    Het is puur een variable, voorbeeld:



    PHP
    $lid = mysql_real_escape_string($_POST['gebruikersnaam']);
    
    
    mysql_query("INSERT INTO Leden ('".lid."')") or die(mysql_error());

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!