Geachte,
ik heb een tijdje een vps ( voor private servers ) maar ik ben t al een tijdje beu en wil een site hosten op mijn server daarom heb ik dus de vraag hoe moet ik dat doen kan iemand mij hiermee helpen
mvg Joshua s
Geachte,
ik heb een tijdje een vps ( voor private servers ) maar ik ben t al een tijdje beu en wil een site hosten op mijn server daarom heb ik dus de vraag hoe moet ik dat doen kan iemand mij hiermee helpen
mvg Joshua s
Directadmin aanschaffen, scheelt een hoop gedoe
Ter tevoeging van het bericht van markisoke : voor DA heb je wel centos nodig om je vps.
Ter toevoeging van het bericht van bboy : RedHat, Fedora, FreeBSD en Debian volstaan ook.
@markisoke wat je zij is dat gratis te gebruiken?
isp bedoel je host star-hosting
Op een vps kun je een site hosten met xampp of wampserver als ik het goed heb begrepen uit de dingen die je vroeg
Ik heb altijd Isp Cp Omega erop gehad, was voor mij hét alternatief voor DirectAdmin/Cpanel.
Als webhoster zou ik DirectAdmin aanbevelen, omdat dit zeer uitgebreid is, heel erg licht draait en een goede DNS server heeft waardoor je websites snel laden en niet onnodig down zijn.
De kosten kun je opvragen bij je hoster, meestal zit dit tussen de 4 en 8 euro per maand of 70-125:cheer: euro lifetime (dit houdt in dat je het onbeperkt kunt gebruiken zonder elke keer te moeten betalen). Extensies als Installatron zou ik ook eens over nadenken, dit is klantvriendelijk voor je klanten en wellicht ook handig voor jezelf. Dit kost $2,50 per maand per VPS, $25 euro per jaar per VPS of $99 per lifetime per VPS. Zie daarvoor:
http://installatron.com/
DirectAdmin is overigens Engels maar er bestaan Nederlandstalige versies. Ook bestaan er extra templates (betaald en gratis) die alles een beetje uitbreiden.
Meer informatie over DirectAdmin is hier te vinden:
http://directadmin.com
Mag ik ook weten hoeveel harddisk, memory en bandwidth je met deze VPS hebt, welk controlepaneel (zoals SolusVM) en welk besturingssysteem (CentOS, Debian, Ubuntu, Redhat e.d.)?
Alternatieven voor DirectAdmin bestaan er, maar je zult niets van zulke kwaliteit voor zo'n prijs vinden. Voor CPanel betaal je veel meer en die draait een stuk zwaarder en in mijn ogen instabieler en bezit daarnaast limieten op het aantal domeinen die je mag hosten (of je betaald de hoofdprijs). Gratis alternatieven als ISPCP Omega zou je kunnen overwegen, echter heb ik de ervaring dat dit lang niet zo stabiel draait als DirectAdmin.
Voor meer informatie kan je me een PM sturen of gewoon op dit bericht reageren.
Waarom Windows?
aangezien dit mij aangeboden is
Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 22.02.12 19:13:58:
nog steeds niemand ?
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!