Hey cp,
Ik ken nog niet echt goed javascript, dat probeer ik met wat ik wil maken te leren. Ik loop vast bij de volgende code:
PHP
<SCRIPT LANGUAGE="javascript">
function KeepCount() {
var NewCount = 0
if (document.keuze.ano.checked){
NewCount = NewCount + 1
}
if (document.keuze.vrij.checked){
NewCount = NewCount + 1
var show = true;
}
if (NewCount == 2){
alert('Je kan maar 1 van de 2 keuzes kiezen!')
document.keuze; return false; } }
</SCRIPT>
<FORM NAME="keuze">
<INPUT TYPE="checkbox" NAME="ano" onClick="return KeepCount()"> Ik wil het account aangeven als anoniem voor de gebruikers.<br />
<INPUT TYPE="checkbox" NAME="vrij" onClick="return KeepCount()"> Ik geef de naam van het account weer aan de gebruikers.<br />
</FORM>
Toon Meer
Ik wil zeg maar dat als de gebruiker de checkbox vrij aanvinkt, er dan een textfield onder deze code komt zodat de gebruiker een naam kan invullen.
Ik weet nou niet hoe ik dit een "echo" geeft zodat het tevoorschijn komt. Ik dacht met de true boolean alleen met wat controleer ik of de waarde true gegeven is zodat de textfield tevoorschijn kan komen?
Dat is dit stukje code:
Alvast bedankt!
EDIT:
Ik heb nu dit:
PHP
function KeepCount() {
var NewCount = 0
if (document.keuze.ano.checked){
NewCount = NewCount + 1
}
if (document.keuze.vrij.checked){
NewCount = NewCount + 1
}
if (NewCount == 2){
alert('Je kan maar 1 van de 2 keuzes kiezen!')
document.keuze; return false;
}
}
</SCRIPT>
function toggle(what,targetId) {
target = document.getElementById(targetId);
target.style.display = (what.checked)?'':'none';
}
</SCRIPT>
<FORM NAME="keuze">
<INPUT TYPE="checkbox" NAME="ano" onClick="return KeepCount()"> Ik wil het account aangeven als anoniem voor de gebruikers.<br />
<INPUT TYPE="checkbox" NAME="vrij" value="vrij" onClick="toggle(this,'divtochange'); return KeepCount();"> Ik geef de naam van het account weer aan de gebruikers.<br />
</FORM>
<div id="divtochange" style="display:none;">
test
</div>
Toon Meer
Nu raakt de controle van de aangevinkte items een beetje bugged. Kies je de eerste en dan de 2e hokje, krijg je wel de melding, maar de div blijft zichtbaar, dat wil ik vermijden. Hoe kan ik dit oplossen?