RAM verhogen

  • Je kan dit ook allemaal snel bekijken met Speccy,
    Als je het screenshot plaatst van je Moederbord en van je Ram kunnen we je verder helpen.


    Gebeurt inderdaad wel vaker dat niet altijd alle ram in gebruik wordt genomen kan zijn dat je computer nu er iets van vergt waardoor hij dus zegt je hebt nu nog 448mb ram.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Citaat van iSilverStar

    Er staat dit op mn ram:


    512 MB, DDR, 400, CL3


    Ik heb blijkbaar 512 MB, waarom staat er dan 448?


    Waarschijnlijk heb je een interne video kaart. die maakt ook gebruik van je geheugen. dit kan je aanpassen in je bios.


    Mijn vermoede klopt je hebt vrij oud geheugen type nodig.
    op conrad kan je dit online bestellen.
    Je moet een ram geheugen nemen met 400 mhz ddr1.


    Ik raad het echter af, vooral omdat je van plan bent een nieuwe pc aan te schaffen.

  • Normaal zitten er in je pc, kleine platte latjes. die trek je eruit en je steekt de nieuw eerin. de nieuw ekan je gwn kopen in een hardware winkel ofzo.


    (belangrijk) Zorg dat je latjes die nieuw zijn niet te vochtig wordne of bv beetje nat. (ze zijn namelijk vrij kwetsbaar)


    Steek ze erin tot je de beide klipjes hoor klikken.
    en klaar is kees.


    Ps: Boven de 3GB DDR2 steek je ze in een NIET basis kleurig slotje, bv zwart of wit.


    heb je enke zwarte of witte sockets.
    Is het meestal een latje dat boven de 3GB DDR3 is in het zwarte slotje. onder DE 3GB DDR3 wit slotje.


    zorg voor je dat alles doet, dat je computer af staat. en desnoods de voedingskabel is uitgetrokken.
    Kwestie van veiligheid.



    Mvg,


    Jordi Hermans

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 23.12.11 20:49:13:

    Citaat van BrokenTrack


    Hoeveel hangt af van hoeveel slots je hebt. Heb je 2 slots dan kan je 2x 2GB of 1x1 en 1x4 of 2x8...


    Maar je bedoelt denk ik de snelheid van je RAM. Want die wil je natuurlijk laten matchen met je moederboord. Moet je dus bij je moederboord specifiecaties kijken. Vergeet ook niet te kijken of je DDR2 of DDR3 wilt.



    Heb net uitgelegd waarom je dat eigenlijk nou net niet wilt...


    Je kan idd max 4 GB DDR3 steken.


    Of je moest een ander moederbord gebruiken. want de kans is redelijk dat je na installatie van je nieuwe RAM een missing driver hebt. dus schrijf zoveel mogelijkhardware info op en toon het in de winkel zodat zij een gepast bestelling kunnen afleveren ;)


    Mvg,


    Jordi Hermans

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!