Vertel een vriend

• Hallo,

Ik heb een vraagje is het illegaal als ik een optie op mijn website zet die Vertel een vriend heet en dat men dan de naam van hun/of haar vriend moet invullen en de email en dat dan een klein emailtje naar hun word gestuurd, en dat die gene die Vertel een vriend gebruikt dan een kleine beloning krijgt.

Ik hoor het graag van jullie!

Groetjes,
    Fitim.

• Luc, waar baseer jij dat op? Bronnen??

Dit is werkelijk waar voor mij compleet nieuw. Heb hier nog nooit van gehoord.
    Alleen voor een maandelijkse/wekelijkse mailing is dit verplicht, dat is bekend.

Maar voor een eenmalige mailing, die door een kennis is 'verstuurd'?
    Ik wil dus wel graag je bron zien, omdat ik zelf ook die optie ergens gebruik.:piraat:

• Ik had de Opta.nl al gemaild (3maanden geleden) nog steeds geen reactie, Maar op "Nodig je vriend" kan dus nooit een afmeld link komen te staan.

Maar wat ik dacht was:

- De gene vult haar of zijn vriend zijn naam in en email. ( dit gaat op hun toestemming niet op die mijne) als die mail word gedaan krijgen zijn een beloning als extra....

Maar wat is hier fout dan aan?

• ik gebruik deze optie all jaren, en nog nooit problemen mee gehad.. dus ik weet niet waar jullie het allemaal over hebben maarja het is in mijn gedachte niet illegaal als je iemand een uitnodiging laat sturen en daarvoor een beloning geeft (met anti-spam) afmeld link is alleen als je wekelijks dingen stuurt enzo , maar 1mail als uitnodiging zie ik daarvan het nut er niet van in, je kan wel gewoon een optie erbij zetten als; ik wens geen mails meer te ontvangen. zodat het in de toekomst niet meer gebeurt. maarja veel geluk ermee^^

O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• Ik hoor nu van 2 kanten een verhaal de ene zegt het is illegaal en de andere zegt het is legaal, En wat bedoelen jullie met afmeld link ? Dat die gene zijn email moet invoeren en dan nooit meer een email krijgt via Vertel een vriend? Maar mag er dan wel een beloning of mag dat ook niet?

• 1. Er moet een afmeld link in zitten. Zodat deze persoon niet nog een uitnodiging kan ontvangen. Dit is verplicht.

2.
    Er mag geen echt geld noch virtueel geld of virtueel goed vergoed worden voor het inviten van iemand. Wat wel mag is dat je zodra je iemand invite en dat deze zich aanmeld als ref dat je een beloning krijgt. Dit is een indirecte vergoeding en dat mag wel.

• Hood, waar baseer je dat op? Waarom zou dat wel mogen en virueel geld niet?

Virtueel geld is geen echt geld omdat nog maar is even uit te leggen.. Zodra het echt geld is, is het een echte beloning. En daar kunnen ze moeilijk om doen. Virtueel geld is een kleine extra, wat geen waarde heeft8-|

• Even alles gelezen en heb dit er uit gemaakt.

- Er moet een afmeld link zijn.
    - Er mag een virtuele beloning komen (geen echt geld)

Ik zat te denken een voorwaarden bij de optie te doen zoiets:

Als jij op deze button klikt ga je er mee akkoord dat 123crime.nl niet aanspreekbaar is voor eventuele fouten.

Ik hoor het graag van jullie:)

• Het is illigaal, tenzij je je aan allerlei voorwaarden houdt.

1. De communicatie gebeurt volledig op eigen initiatief van de internetgebruiker (of afzender), de website stelt hier geen (kans op) beloning tegenover voor afzender of ontvanger;
    2. Voor de ontvanger moet het duidelijk zijn wie de initiatiefnemer van de e-mail is, zodat hij diegene kan aanspreken als hij niet gediend is van dergelijke mails.
    3. De afzender moet volledige inzage hebben in het bericht dat namens hem wordt verzonden, zodat hij de verantwoordelijkheid kan nemen voor de persoonlijke inhoud van het bericht.
    4. De website in kwestie mag de e-mailadressen en andere persoonsgegevens niet gebruiken of bewaren voor andere doeleinden dan het eenmalig verzenden van een bericht namens de afzender. Daarnaast dient de website het systeem te beveiligen tegen misbruik, zoals het geautomatiseerd verzenden van spam.

bron: http://www.cbpweb.nl/Pages/pb_20081203_tell_a_friend.aspx

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!