Android VS iOS / W-Phone

  • Op de officiele blog van Google laat David Drummond, Senior Vice President van Google, zich hard uit. Drummond noemt Android ‘on fire’ met meer dan 550.000 Android-apparaten die dagelijks worden geactiveerd en een netwerk van 39 fabrikanten en 231 providers. Door dit succes zouden grote partijen als Apple en Microsoft zijn gaan samenwerken om Android te dwarsbomen. Zo verloor Google onlangs de Nortel-patentenveiling van onder meer Apple, Microsoft, RIM en Sony. Volgens Drummond hebben deze bedrijven bijna vijf keer zoveel betaald dan de patenten waard zouden zijn, puur om Google dwars te zitten.


    We hebben het wel over Google! Android is gebouwd op Linux. Mogelijkheden: Phones,Tabs,Laptops,Gameconsole,TV,Navigatie,Auto`s,DVD/Multimedia.
    Apple & Microsoft gaan de oorlog aan met iemand die Internet al de baas is.


    Ik heb Galaxy S en het is een top phone!
    Maar wat denken jullie zal Android kapot gaan ??

  • Ik snap niet wat Windows Phone opeens komt doen xD
    Omdat we niet winnen van Ubuntu & MacOS.
    Gaan ze heb mobiel proberen ANDROID & iOS.


    Ik denk dat voor 2015 Android op laptops zullen komen.
    Ik denk dat elk laptop later zal draaien op iOS / Android. 8-|

  • Waarom moet er een winnen? Daar in die Niederlande is Microsoft duidelijk de grootste, maar hier aan de andere kant van de grote plas zie ik dat niet... MacBook's zijn enorm populair en domineren bijna het straatbeeld ;) En ik ben daar ook onderdeel van met een MacBook Pro, iPad, iPhone, MacMini en Mac Pro... Nu nog een Apple geldboom waar de dollars aan groeien :)


    Ikzelf ben de bezitter van een iPhone bij Verizon (CDMA-model dus) en een BlackBerry 9780 bij AT&T (helaas). Beide toestellen maken het mij makkelijk en houden mij vrolijk. De iPhone heeft de nodige voordelen, zoals de hele sterke interface en toch de kracht van iPhone OS/iOS. Apple is streng in de App-keuring (al kwam ik er zonder al teveel moeite gewoon door...), maar dat werpt ook wel weer zijn vruchten af. Navigatie met de TomTom App is perfect, en de Exchange-support is erg verbeterd!


    De BlackBerry hobbelt mee op het andere nummer, voor andere mensen. Ook hier hele goede Exchange support, een accu die het rustig twee dagen trekt (groot voordeel), maar weinig App's. Navigatie is lastig, sommige Apps zijn te simpel (Twitter for BlackBerry bijvoorbeeld). Het een vult het ander aan, geen van de twee wint.


    Ik heb overigens expres niet gekozen voor Android, omdat het m.i. nog teveel in de kinderschoenen staat en teveel resources opvreet. Daarnaast is het een te "open" systeem. Aan de ene kant kan eenieder zijn eigen idee en draai eraan geven, aan de andere kant weet iedereen hoe het in elkaar steekt, inclusief de zwakheden. En de Android Market heeft weinig controle. Teveel apps die "zomaar" (nouja, je kunt het checken, maar wie denkt daar constant aan) je contactenboek leegtrekken of zelfs al je gesprekken opnemen (laatst nog)!


    Succes voor zowel Apple als Google als RIM. Hopelijk valt Windows Phone af..... :)

  • iPhone heeft de meeste (en beste) applicaties die te downloaden zijn, maar dat is puur omdat de apps makkelijker te maken zijn.
    Ikzelf gebruik een blackberry torch (9800) en ik vind het geweldig, zeker met de touchscreen én het toetsenbord.
    Voor windows phones ben ik niet zo een voorstander van, ik kan er moelijk mee omgaan.


    Waarschijnlijk komen deze bedrijven tot een compromis.

  • Even duidelijkheid scheppen:


    Iphone apllicaties zijn er meer, maar allang niet meer beter, er zijn enkel meer omdat de iphone er eerder was dan android op deze manier.


    Android wint het van Iphone, puur omdat het "open" is en opensource heeft daarom enkel al het grote voordeel.


    Daarnaast groeit android ontzettend hard, en heeft een top man van apple al aangegeven dat android uit eindelijk zal winnen.


    Heb hiermee mijn zegje gedaan :)

  • Uiteindelijk wint niemand het van Google op welk gebied dan ook.
    Maar back on Android.
    Android heeft Samsung,HTC,LG nodig om te blijven groeien.
    http://webwereld.nl/nieuws/107…ung-galaxy-tab-in-eu.html
    Maar door die patenten oorlog wordt het ze wel erg moeilijk gemaakt steeds.


    Het is nu zo dat Iedereen een grote web-gigant boos heeft gemaakt, en dat kun je vergelijken met de grootste pestkop van de speeltuin boos maken(ofzo).
    Dit motiveert google alleen maar om Android nog groter te maken.
    Wat nog komt: Google+(open) Google Music Google Books.
    Verder komen er nieuwe versies van: Google Analystics, Google adsense, Youtube ,enz ze blijven maar devvers zoeken.


    Dus ik wens Iphone / Blackberry / Windows Phone veel succes.
    De helft van alle smartphones = Android.
    De grootste zoekmachine is Google de rest wordt ook van Google.(a)

  • Ik weet niet echt wat ik er van vind... Ik heb een iPod touch en ik vind hem helemaal top. Ik game ermee, kijk films, internet en nog veel meer ;). Maar binnenkort ga ik een ZTE Blade kopen, een mooi en goed android toestel. Mijn broer en vader hebben hem en zijn erg tevreden :). [offtopic]Volgens mij heeft Koen hem ook :P.[/offtopic] Ik vind android en iOS allebei heel fijn werken maar bij Apple betaal je veel voor de naam, wat erg jammer is. Daarom gaat Android denk ik winnen ;)

  • Ik zal jullie één feit vertellen, Android wordt nooit een OS. Het blijft een mobiele OS, geloof mij maar. Daarnaast wordt Windows nooit uitgeroeid, ongeveer 95% van alle scholen hebben Windows als OS op alle computers en dat roei je nooit uit. Daarnaast gebruikt ook zeker 80% van alle huishoudens met een computer 1 of meerdere Windows computers. Ik heb een Android toestel en ik ben er blij mee, maar op mijn vaste computer blijft mooi Windows 7 Ultimate staan.

  • L.Groot ik draai ook windows7 hoor. Er is niemand die dat overtrecht niet unbuntu/mac/etc (vindt ik dan).


    Op mobiel gebied groeit Android erg snel.
    Ik schrok toen ik het las, Ik vond motorola altijd een groot bedrijf, Maar zo zie je wie de grootste is ;)

  • Dat is het niet, de mac tenminste niet. Mag ook niet op een pc he :) Maar ik snap niet dat iedereen hier zich zoveel bezig houdt met illegale dingen. Als je op youtube zit, je lusitert naar een lied dat je niet hebt gekocht. Dan download je de beelden toch ook? Daar is niks mis mee en een illegale windows ofzo draaien wel..

  • Euh, als jij VEVO kijkt niet nee, die betaald er voor jou voor. Illegale Windows moet je niet doen omdat je dat illegaal download en kraakt waardoor je illegaal bezig bent. Geef gewoon 300? uit voor een stabiele en veilige versie en je krijgt er garantie bij. Gewoon doen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!