*Gevonden*

1 vraagje
- djordyh
- Closed
-
-
-
Waarvoor zou je dat willen hebben? meer uitleg graag
Voor je wachtwoord? dan kan je beter MD5 gebruiken
-
md5(rand(1,1000)) zo iets? hahaha
-
ja kan!
-
Nee, het is geen wachtwoord. Zie het als een activeringscode, je krijg dan een automatische gegeneerde code, bijvoorbeeld B1A16 dat in de database word opgeslagen.
-
dat kan toch ook met md5?
-
Het is toch gewoon een soort script, zoals een activeringscode script. IK weet alleen niet hoe die in elkaar steekt.
Zie het als een webshop, je krijgt daar bij je factuur een bestellings ID ofzow. Zo'n soort script heb ik nodig, omdat ik een wat betere beveiliging wil gaan gebruiken bij mijn site.
-
ja kan ook door MD5..
en Simpel.. kijk de banditi source ff na daar krijg je een activerings code.. dan kijk je in script die die code aanmaakt en verandere je daar de rand ff zodat je 5 tekens krijgt!
-
-
Waarom zou je zo'n code ooit in MD5 gaan doen?
Dat vindt ik de domste oplossing ooit, net of iemand die code wil gaan kraken en er wat aan heeft..Ontopic:
Gebruik deze class:PHP
Toon Meer<?php function create_password($length=8,$use_upper=1,$use_lower=1,$use_number=1,$use_custom=""){ $upper = "ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ"; $lower = "abcdefghijklmnopqrstuvwxyz"; $number = "0123456789"; if($use_upper){ $seed_length += 26; $seed .= $upper; } if($use_lower){ $seed_length += 26; $seed .= $lower; } if($use_number){ $seed_length += 10; $seed .= $number; } if($use_custom){ $seed_length +=strlen($use_custom); $seed .= $use_custom; } for($x=1;$x<=$length;$x++){ $password .= $seed{rand(0,$seed_length-1)}; } return($password); } ?>
Deze roep je aan door create_password(lengte) waar je lengte in het aantal te generen tekens vervangt.
Perry,
Die van jou is opzich wel goed, echter werkt het niet 100%. Als de eerste nu 0 is dan word te code 99, dat is niet echt ideaal. Daarnaast moet je punten tussen te koppelen variabelen gebruiken ($codeT = $code1.$code2.$code3;).Succes!
-
1. Je topic titel is niet juist.
2. Je zegt gevonden, maar de volgende keer alles laten staan ook al heb je het antwoord. Zo kunnen andere leden ook zien wat jou vraag was en dus ook het antwoord.:slotje:
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!