Bedrijfs pc

• Goedemiddag allen,

Is deze pc geschikt als bedrijfspc:

Onderdelen
    Nederlands Legitieme Windows® 7 Home Premium (64-bits) incl. herstel-dvd
    Intel® Core™ i3-2100 Processor (3 MB Cache, 3,10 GHz)
    Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
    Trend Micro Worry Free Business Security 3.5 (15 Month) Software MUI
    Beeldscherm niet inbegrepen
    2.048 MB 1.333 MHz (2 x 1.024)
    320 GB harde schijf (7.200 rpm)
    Geïntegreerde videokaart, GMA X2000
    16X DVD+/-RW Drive (No PowerDVD as included in OS)
    Nederlandse - Dell KB212-B QuietKey USB-toetsenbord (zwart, QWERTY)
    Dell optische (niet draadloze) USB-muis met schuifwiel en 3 knoppen – zwart
    Floppy Drive : Not Included

http://configure.euro.dell.com…bsdt1&model_id=vostro-260

Hij moet kunnen functioneren met een 2003 server, snel genoeg zijn voor excel, word, en internet naast elkaar te laten draaien en te kunnen factureren.

Hopelijk kunnen jullie mij advies geven.

Groeten,

Luc

• Ik zou een andere videokaart nemen en 4 gb ram. Waarom? 2 gb ram is relatief weinig voor nu. Als je bijvoorbeeld iets met 3D of zware HD dan is je videokaart te zwak. 2 gb ram tja, je zit er zo overheen. Ik denk dat je beter 4 gb kunt nemen voor de toepassingen van nu. :k

• Beste,

Ik zou geen office starter eropzetten, maar office business 2010 ;) gewoon het nieuwste aanbieden is het beste,

verder zijn de specs goed genoeg als WERKpc. waar die ook voor bedoelt is.

Wat betreft windos 7 en windows 2003 , moet dit geen probleem vormen, je hangt hem toch in een domein, dan pakt hij de gegevens wel op ;)

1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

• Processor mag minder.
    RAM mag naar 1GB indien XP.
    Harde schijf mag slechter worden (minder RPM)
    Videokaart mag harstikke slecht zijn.

Dit als een persoon de computer moet gebruiken.
    Waarom? Excel, Word en een browser moeten altijd even opstarten. Voor dat ene momentje hoef je niet speciaal een betere processor te hebben. RAM omdat Word, Excel en een browser niet veel RAM vragen.
    Harde schrijf spreekt helemaal voor zich hoop ik. En zeker de videokaart. Ik neem aan dat ze geen spelletjes zullen spelen daar of videobewerking doen etc.

• Hmm, BrokenTrack,

Ik weet niet waar jij je informatica geleerd hebt, maar hier komt duidelijk uit naar voren dat het een WERKpc betreft, geen secretariaatpc ..

De ram zou ik gewoon op 2GB houden, dit is toch een stuk voordeliger, als je nog wat meer budget ervoor hebt zou ik je ook nog een kleine ssd aanraden, waar je alleen de basisprogramma's op installeert en de rest van de schijf dichtgooit voor enig schrijven en alles via de server laat lopen, denk dan aan een vertex 2 SSD.. 60GB , dan kun je de HDD laten vallen, en je hebt een snelle PC, de videokaart is 256MB al voldoende voor een redelijke weergave, je wilt als bedrijf zijnde wel een beetje stijl en geen basic windows 7 weergave, AERO IS HIP!

Wat betreft het office pakket, wou ik je nog even meegeven dat 2007 ook nog wel kan ;) maarja, dat is de keus aan jou..

• Hmm, beetje jammer dat je dat niet eerder verteld Luc, miss toch nog handig om dan een vertex te bestellen vertex sata 2 of vertex sata 3 ( ligt aan het moederbord ) dan heb je teminste nog een beetje extra performance voor die periode..

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 13.07.11 16:31:17:
    Wat ik me nog wel even extra afvroeg.

Hij moet kunnen functioneren met een 2003 server, snel genoeg zijn voor excel, word, en internet naast elkaar te laten draaien en te kunnen factureren.

Je weet hoe je dit moet doen?
    of is er een andere techboy daar in dat bedrijf die alles aansluit ?

Want als je geen verstand ervan hebt alles goed te koppelen, zou ik niet aan het bestaand liggende netwerk komen, en er een IT?r bijhalen,

Indien gewenst, kan ik hierbij ondersteunen , tegen betaling ofcourse. ;)

Het is namelijk moeilijker dan je denkt om bepaalde bestaande configuraties over te nemen.

• Het is voor mij geen probleem, ik pleur de pc in het domein, en vanaf dan kan iedereen er weer gewoon in. Heb het al 3 keer gedaan in tussen tijd. Bovendien is het bestaande netwerk zodanig verwaarloosd dat we er ook over zitten te denken een keer alles goed aan te pakken.

Mar voor nu is alles voorlopig opgelost. Ben nu anderhalveweek met vakantie. Als ik terugkom daar zie ik wel of de pc's zijn geïnstalleerd of niet:P Want me baas wil nog weleens andere mensen inschakelen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!