Server update

  • Beste leden,


    Door een reeks updates in het servercentrum was een herstart van alle servers nodig.
    Tegelijkertijd heb ik wel de moeite genomen om ook alle servers na te gaan en ook up te daten.
    Hierdoor hebben wij 1 uur downtime ondervonden.


    Kortom: we hebben de downtime nuttig benut om langs alle kanten onze veiligheid te verbeteren.


    We gaan kijken met het servercentrum of ze mij in het vervolg een verwittiging kunnen sturen, zodat wij jullie hiervan op de hoogte kunnen stellen.


    Verder ga ik met hen afstemmen om een upgrade te kopen van de hardware van onze server. Meer info volgt later.


    Bedankt voor jullie begrip,
    K.Rens

  • En hop, vanavond gingen we er weer even uit.
    Hdd was volgelopen.
    Kreeg er alerts van (sms), maar de hdd was vol voor ik weer thuis was.
    Toen ik thuis kwam meteen wat backups verwijderd, de server gereboot en we konden weer vertrekken.


    Mogelijk lopen een aantal backups tegelijkertijd, want normaal gezien hebben we meer dan ruimte genoeg, maar op het moment dat er backups lopen (uur, dag, week en maand) en als sommige samenlopen loopt de hdd vol.
    Het gaat over een aantal gigabytes op zich, maar vooral als uur, dag en week backup samenvallen, is de hdd te klein.
    Ik zal backups herschikken en kijken welk deel de meeste ruimte inneemt.


    Verder heb ik ook een nieuwe hdd set bestelt en kunnen we hopelijk snel hierop overstappen.


    Bedankt voor jullie begrip,
    K.Rens

  • Dat lijkt mij niet te kunnen. Met wat zou het dan gevuld moeten worden als ik vragen mag? Het lijkt me niet dat er files op worden geplaatst... En sowieso, je hebt dan de gebruikers nodig. ALS dat waar is wat je zegt, dan mag je toch ff naar je beveiliging gaan kijken;)
    [offtopic]
    Je mag helemaal niet fietsen met een telefoon in je hand!
    [/offtopic]

  • Hoezo, snap je reactie niet.
    Als onze backups draaien, gzipt hij alle files lokaal en verhuist ze nadien naar onze backup server.
    We hebben recent een aantal sites gekopieerd als testversie op deze server, zo hebben we nu 2 test versies van criminalspoint draaien (v4 en v5).


    Concreet moeten wij een aantal gigabytes gzippen en dan backuppen naar een externe server in een ander land.
    We hebben een 3-uurlijkse backup, een dagelijkse backup, een wekelijkse en een maandelijkse.
    Als sommige daarvan samen vallen, kan het zijn dat de hdd vol loopt.
    Niet ideaal, maar het backup script heeft hier geen controle op voorzien.


    Sowieso ga ik extra hdd ruimte bijkopen om dit te voorkomen.
    40 Gig ruimte is niet meer van deze tijd...
    Door alle raids die we moesten kopen, hebben we vroeger geopteerd voor 40 gig, maar dit is nu niet meer van deze tijd.


    Vergeet niet dat ik dit vroeger allemaal non-profit en gratis heb opgezet (xD)

  • Er zal vast wel een geautomatiseerde tool zijn of de versie die je hebt gebackuped heel anders is dan de versie die je wilt backuppen. Bovendien zal je enkel mysql mapje hoeven backuppen, aangezien daar data veranderd;)

  • Nee, ik neem backups van alles. Is veel gemakkelijker en sneller te herstellen in geval van problemen.
    Ik hou ook niet van incrementals, aangezien we toch meer dan ruimte genoeg hebben op onze backup server, dus daar wil ik niet gierig op zijn.
    Backups verliezen of beschadigd is het ergste dat kan gebeuren.

  • Ik krijg nu iets raars op deze pagina:
    http://www.criminalspoint.com/…opic/13581/php-vraag.html


    PHP
    Geen gegevens ontvangen
    Kan de webpagina niet laden omdat de server geen gegevens heeft verzonden.
    Hier zijn enkele suggesties:
    Deze webpagina later opnieuw laden.
    Fout 324 (net::ERR_EMPTY_RESPONSE): De server heeft de verbinding verbroken zonder gegevens te verzenden.
  • @BrokenTrack: topic is nu weer te bekijken. Code moet in de [ code ] tags worden gezet. Bij bepaalde php-functies blijkt de server een topic te blokkeren, zonder dat wij daar grip op hebben.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!