Project beginnen

• Hallo,

Ik ben opzoek naar een idee voor een project. Ik ben niet echt goed in PHP, HTML en CSS enz. Het belangrijkste is dat ik er als beginner wat van leer. Nu heb ik dus echt geen idee wat ik kan doen. Graag jullie ideeën.

Mvg,
    Ymen B :cheer:

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Om html/css te oefenen/leren zou ik gewoon een layout in Photoshop maken, deze slicen in Photoshop en daarna basen , dit basen is dus html/css en ik zou gewoon op w3schools.com , handleidinghtml.nl , homepage-maken.nl, enz... codes opzoeken om deze te basen, als je dit vaak doet ken je al redelijk html/css , zo heb ik het gedaan en met succes :p

Edit: Die layout kun je dan ook in je portfolio gebruiken.

• Ga gewoon PHP en Html/Css elementen leren en dan maak je dus steeds oefeningen voor je zelf.

Bijv. Je hebt de while() functie geleerd en dan ga je een scriptje maken waar dit in voor komt

• Dan leer je OOP. Dan leer je niet lui programmeren. Java forceert je om alles goed en ordelijk te doen. Je kan bij Java bijvoorbeeld niet zomaar een variabele aanmaken. Je kan niet zomaar meerdere taken tegelijk uitvoeren (multi threading). Alles kan niet zomaar. Terwijl dat wel allemaal kan bij php. Als je Java geleerd hebt kan je zo php doen, en dan ook meteen goed. Niet productief en goed gestructureerd.

Ikzelf heb spijt dat ik niet met Java begon. Php is veel leuker en makkelijker, maar aan Java heb je meer!

• Citaat van BrokenTrack

Dan leer je OOP. Dan leer je niet lui programmeren. Java forceert je om alles goed en ordelijk te doen. Je kan bij Java bijvoorbeeld niet zomaar een variabele aanmaken. Je kan niet zomaar meerdere taken tegelijk uitvoeren (multi threading). Alles kan niet zomaar. Terwijl dat wel allemaal kan bij php. Als je Java geleerd hebt kan je zo php doen, en dan ook meteen goed. Niet productief en goed gestructureerd.

Ikzelf heb spijt dat ik niet met Java begon. Php is veel leuker en makkelijker, maar aan Java heb je meer!

+1

Guitar slicen en basen is hetzelfde (dat is ook een fout die ik heb gemaakt staat ergens rond het forum).

Ik zou eerst bboy's advies opvolgen en vervolgens die van BrokenTrack.
    Slicen/basen leer je door te doen.
    Pak gewoon een simpele layout en knip het uit dan gewoon op de technische manier plakken :P
    Bekijk ook voorbeelden van andere simpele layouts en hun bron(codes).

Er zijn genoeg mensen hier (zoals je ziet) die je willen helpen :)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!