• Ik ben van plan om een pc te gaan kopen waar ik aardig mee kan gamen. Alleen nu heb ik geen verstand van wat nu een goede pc is.

Ik wil er games zoals CoD Black Ops, mafia 2 en de CoD die nog uit moet komen op kunnen spelen.

Ik heb een budget van rond de 500-600 euro

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik raad je aan om een Hardware.Info account aan te maken. Daar kan je namelijk wensenlijsten aanmaken om zo tot je budget te komen.

Wat ik je aanraad is het volgende:
    - Voeding: Antec Truepower 650W
    - Kast: CoolerMaster Centurion 5 II black (die vindt ik mooi, je moet zelf even kijken of je die ook wat vindt :))
    - Processor: Intel Core i5 760 (4 core 2,8ghz)
    - Geheugen: Kingston ValueRam 4GB DDR3-1333 CL9 kit
    - Moederbord: MSI P55A-GD65 (heeft ook USB3.0, ATI Crossfire ondersteuning en OC Genie (auto overklok))
    - Harddisk: Samsung Spinpoint F3 1TB (is snel en door HWI als beste getest)
    - Grafische kaart: Sapphire Radeon 5870 V2 1GB (hier kan je voorlopig echt makkelijk mee voorruit)
    - Processor koeler: Scythe Mugen 2 Rev. B (goedkoop, stil en goed)

Dit systeempje kan je voor ?792,67 bij Azerty bestellen. Ik weet dat het meer is dan je budget maar ik raad je aan langer te sparen omdat je anders met outdated componenten zit en als je Black Ops etc. goed wil gaan spelen is dit toch wel een aanrader. Ik heb precies hetzelfde systeem met een iets mindere videokaart maar deze videokaart is voor minder veel meer.

Klik op onderstaande link om direct te bestellen:
    http://nl.hardware.info/out.ph…5025,317466,285074,301852

Oja, de assemblatie bedraagd ?50,- volgensmij, anders moet je alle onderdelen zelf in elkaar zetten.

• Team fortress en zwaar, nee nee.... Das gewoon een cartoon inderdaad van 10 euro. Die is dus echt niet zwaar (Bij mijn i7 met 12 gig ram en gtx 280 super clocked niet)

• Citaat van r-mulder

giotjuh..
    12 gig ram ? wtf ? heb je ons voor de gek of wat ?

Wat zou je in vredesnaam met 12 gig moeten ? :s

Team Fortress 2 is zwaarder voor je graphic card
    Maar natuurlijk de nieuwste games.

12Gig, dat gebruik je toch nooit tenzij dat je aan video bewerking doet

• En het grappige van die overkill mensen (zoals Gio, maar ook veel anderen), ze hebben de duurste videokaart, 12gb ram (4 a 6gb is meer dan voldoende) en een redelijke processor. Vervolgens een noob voeding die het net aan kan, een kast zo oud als 1990 en vervolgens slechte koeling (kast staat 24/7 open, huisstofmijt kom maar lekker en vernietig mijn pc), overklokken tot de max (lekker energieverbruik en nog meer warmte) en hebben een illegale OS (Windows etc. maar ook illegaal Mac op een PC etc.).

Dus geef MEER geld uit aan een goede ventilatie, de kast, de voeding en een legaal besturingssysteem dan aan je grafische kaart en ram geheugen.

• Tja, ik adviseer je hem wel ;).
    Ik vind het een heel fijn ding, ik heb nu alleen een klote toetsen bord (Logitech MK250) was ook maar ?25,- dus ik ga binnenkort een betere (?100,-) draadloze toetsenbord en muis kopen.

Indien je ook nog een monitor gaat kopen raad ik je Iiyama aan. Het is een heel erg goed merk, mijn vader werkte vroeger bij Rijkswaterstaat waar ze alleen maar Iiyama beeldschermen hebben omdat het zulke goede kwaliteit is en de schermen lang meegaan. Ze zijn in aanschaf wel iets duurder dan een Samsung / LG scherm.

Ik raad je momenteel de "Iiyama Pro Lite E2407HDS-1" aan. Te koop bij Azerty.nl voor ?168,93 http://azerty.nl/0-1056-198090…0000-1-dynamisch-2-m.html. Dit is trouwens een 24 inch scherm dus best wel groot maar heel erg handig, beter dan 2 kleine schermen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!