Advies Videokaart

• Hallo CP,

Omdat ik 2 beeldschermen wil hebben ben ik opzoek naar een 2e videokaart rond de 100 euro. echter kan ik niet zo goed inbouwen en daardoor moet het voor mijn dus wel makkelijk zijn om het erin te zetten.

Weten jullie een goeie videokaart rond de 100 euro?

Mijn oude video kaart is een Nvidia 8600GT.

Mijn PC: http://support.acer.com/acerpa…1100/AspireM1100sp2.shtml
    Nieuwe Videokaart: http://www.palit.biz/palit/vgapro.php?id=1392

Groeten, vandijk.

[offtopic]Hallo CP.

Ik wil een nieuwe videokaart kopen, maar ik ben op het gebied van inbouwen ben ik niet zo pro.
    Dus moet ik nog dingen bijkopen? Zijn er betere rond de 100 euro.
    Inbouwen lukt zelf nog wel ondanks ik geen pro ben.

PS. Ik wil mijn oude Nvidia 8600GT ernaast kunnen draaien zodat ik nog een beeldscherm erbij kan zetten.[/offtopic]

Willem:~ ik heb zoveel morgelijk het topic proberen aan te passen

• Ik begrijp het niet.
    Eerst zeg je dat niet goed kan inbouwen. Daarna zeg je dat het wel lukt?
    Vervolgens zeg je

Citaat

Dus, moet ik nog dingen bijkopen, zijn er betere rond de 100 euro.

Wat bijkopen? Wat kan misschien beter rond de 100 Euro?

Wat bedoel je met die ps? Wat wil je van ons?

Zoals je kunt lezen heb ik nogal moeite om je te begrijpen. Mede dankzij de slechte grammatica die ik zie. Zou je je post daarom even kunnen herschrijven?

Verder heb je volgens mij geen 2de videokaart nodig om met twee verschillende schermen te werken op 1 computer.

• waarom wil je nog een videokaart erbij kopen?
    [offtopic]
    @brokentrack

hij kan het wel maar niet goed.
    Klinkt heel logisch wat hij wil kopen als je die topic titel hebt gelezen.
    ps staat voor postscriptum dus dan wil je iets toevoegen aan je tekst.
    En bij de meeste pc's moet je via de videokaart je vga kabel in stoppen om beeld te zien en heeft een videokaart meestal niet 2 vga poorten Of andere poorten die hij nodig heeft waarvan ik dan wat minder verstand van heb :P.[/offtopic]

• Dat geeft al opheldering. Echter zit er geen enkele vraagteken in zijn post dus er hoort geen vraag te zijn.

Maar over de videokaart. Ik raad aan om er meer geld aan uit te geven. Dan gaat het een stuk langer mee plus dan heb je betere kwaliteit. De vraag van de scherm heb ik dacht ik uitgelegd. Een dual GPU werkt als ik mij niet vergis hetzelfde als een dual CPU. (dus meerdere cores)

Je kan dus dacht ik wel de oude GPU gebruiken, maar dan moet alles wel matchen. Dus moederboord moet het kunnen, etc etc (Daar heb ik geen verstand van)

[offtopic]@Ismail, ik weet wat ps betekend. Enkel de inhoud ervan begreep ik niet.[/offtopic]

• Citaat van BrokenTrack

Dat geeft al opheldering. Echter zit er geen enkele vraagteken in zijn post dus er hoort geen vraag te zijn.
    .....
    De vraag van de scherm heb ik dacht ik uitgelegd.

Eerst zeg je dat er geen vraag is en dan heb je opeens een vraag uitgelegt?
    hoe doe je dat :P?
    Ik hoop dat je nu wel de bedoeling snapt waarom ik zo reageer :P

• als je een 2e aansluiting hebt op je moederbord kan je perfect je nieuwe aansluiten enkel kan het wel zijn dat je indien je wijnig ram hebt dat je erbij moet stelken, en dat je mss een nieuwe processor zal moeten kopen bij voorkeur, intel dual core I3 dan zal je niet snel last hebben van problemen owjah mss ook zien of je wel genoeg koeling hebt enzo

• Ik ga dit reporten, iemand belagelijk maken omdat hij niet zo'n goede grammatica heeft? beetje stom!!

• Citaat van zwpgangster

Ik ga dit reporten, iemand belagelijk maken omdat hij niet zo'n goede grammatica heeft? beetje stom!!

Hallo,

[offtopic]Ik probeer niemand belachelijk te maken. Ik maak enkel duidelijk dat ik totaal niks van zijn post snapte. Vooral dankzij zijn grammatica. Daarom verzocht ik hem om de post te herschrijven zodat ik kon helpen. Is het raar om te vragen wat er daadwerkelijk staat indien het berichtje zeer onduidelijk is voor de lezer (in dit geval ik).[/offtopic]

Verder raad ik de TS aan om de Radeon HD 5750 van ATI te nemen. Is goedkoper en beter.
    Edit: of de Radeon HD 5770 van ATI.

• Kan niemand lezen?
    De starter wil zijn oude videokaart ernaast gebruiken.
    Hoe kan je dan een ATI kaart gaan aanraden als meneer een NVIDIA kaart heeft?

Dan zal het dus in SLI moeten draaien.
    Daarbij is dit alleen mogelijk met 2 identieke videokaarten.
    Dit zou dus betekenen dat meneer nog een NVIDIA 8600GT erbij moeten kopen.
    ook moet meneer daarvoor kijken of zijn moederbord dit ondersteund.
    Mocht hij dit ondersteunen dan raad ik het nog af.

Waarom afraden: Een enkel videokaart zonder SLI draait op 16x snelheid.
    Een 2de videokaart erbij (dus op SLI) dan wordt de 2de kaart ALTIJD terug gezet naar 8x snelheid.
    Hierdoor is de snelheids winst van SLI niet aangeraden, door de extra kosten (het loont zich niet).
    Tevens zal dit weer extra stroom van de voeding verwachten (zeker niet doen met een budget voeding).

Dus mijn advies is haal de oude eruit en verkoop die en leg dat geld bij voor een 1 goede videokaart.

Hopelijk heb je wat aan mijn advies gehad.

Edit:
    PS: Om een 2de monitor te gebruiken heb je geen 2de videokaart nodig.
    Dit kan gemakkelijk met je huidige kaart.

Om je 2de monitor te activeren, kan je deze (waar je de resolutie wijzigt) gaan clonen (want zo noemen ze dat).
    Hierdoor is het mogelijk programma's op je andere monitor te openen en/of programma's naartoe slepen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!